Ik heb een vaag probleem als ik wat oudere spellen draai op my nvidia 9600 GT (DX10 compatible).
specs:
Asus A8N32-SLI Deluxe
Athlon 64 X2 4800+
2 GB geheugen
XFX 9600 GT 512 MB (geen SLI)
E.e.a. draait onder windows XP prof.
Na enkele minuten spelen valt plotseling het beeld op mijn monitor weg (de monitor geeft aan dat er geen signaal meer is) en de fan van de kaart gaat het maximale aantal toeren draaien.
Soms blijft het spel gewoon doordraaien (geluid blijft hoorbaar), soms niet.
Dit probleem doet zich alleen voor bij wat oudere spellen zoals MOHAA, Dungeon Siege 2 en
Half-life 2.
Nieuwe spellen zoals Call of duty 4 en Crysis werken perfect en kan ik urenlang spelen zonder problemen.
De kaart wordt ook niet te warm.
Het probleem doet zich niet voor bij mijn oude nvidia 7900 kaart.
Iemand enige idee waar dit door komt ? Ik heb al een aantal driver versies geprobeert maar dat heeft niet geholpen
*Update*
Het lijkt erop dat het verlagen van de standaard kloksnelheid helpt. Ik kan nu wel bovengenoemde spellen spelen.
Toch heel vaag dat modernere spellen die meer van de videokaart vragen dit probleem niet hebben, je zou het toch precies andersom verwachten ?!!??
ebrarian
specs:
Asus A8N32-SLI Deluxe
Athlon 64 X2 4800+
2 GB geheugen
XFX 9600 GT 512 MB (geen SLI)
E.e.a. draait onder windows XP prof.
Na enkele minuten spelen valt plotseling het beeld op mijn monitor weg (de monitor geeft aan dat er geen signaal meer is) en de fan van de kaart gaat het maximale aantal toeren draaien.
Soms blijft het spel gewoon doordraaien (geluid blijft hoorbaar), soms niet.
Dit probleem doet zich alleen voor bij wat oudere spellen zoals MOHAA, Dungeon Siege 2 en
Half-life 2.
Nieuwe spellen zoals Call of duty 4 en Crysis werken perfect en kan ik urenlang spelen zonder problemen.
De kaart wordt ook niet te warm.
Het probleem doet zich niet voor bij mijn oude nvidia 7900 kaart.
Iemand enige idee waar dit door komt ? Ik heb al een aantal driver versies geprobeert maar dat heeft niet geholpen
*Update*
Het lijkt erop dat het verlagen van de standaard kloksnelheid helpt. Ik kan nu wel bovengenoemde spellen spelen.
Toch heel vaag dat modernere spellen die meer van de videokaart vragen dit probleem niet hebben, je zou het toch precies andersom verwachten ?!!??
ebrarian
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 17:09 ]