Toon posts:

Twee TV-kaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier thuis een mediacenter met een Hauppauge WinTV HVR-1200 (Model 71xxx, Hybrid DVB-T, No FP). Nou wil ik af en toe tegelijkertijd een programma kijken en een programma opnemen maar dat kan niet met deze kaart. Nou heb ik nog een oude tv-kaart liggen ( een ASUS TV 7134 WDM) en ik vroeg me af of ik deze kan gebruiken om dit alsnog mogelijk te maken.

Bij voorbaat dank

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 09:37

RgR

Moet kunnen, maar het hangt er wel vanaf wat voor programma je wil gebruiken. Als je Windows Media Center gebruikt dan moeten er voor beide kaarten speciale BDA-drivers beschikbaar zijn. De Asus lijkt me een analoge kaart zonder hardwarematige MPEG-2 compressie. Daar zijn meestal geen BDA-drivers voor, of je moet met een software-MCE-encoder gaan werken (bijvoorbeeld deze). Ook is het in Windows Media Center lastig om digitale TV en analoge TV te combineren.

Met het programma Media Portal kan je volgens mij wel vrijwel elke kaart waar je de drivers voor hebt samen laten werken. Zie dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt,

Ik heb het inderdaad geprobeerd en het is gelukt maar er is nu een nieuw probleem. Het beeld van de ( nieuwbijgeplaatste ) analoge tuner schokt heel erg. Ook als ik deze als enige tuner gebruik. Met name dit laatste verbaast mij een beetje.

Weet iemand hoe ik dit op zou kunnen lossen?

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 14:05
Als het als enige kaart in de PC met verschillende kabel aansluitingen (want ik neem aan dat je in dual tuner setup ergens een splitter hebt) nog steeds niet goed is kan het stuk zijn. Als het echter beter is dan kan het aan de geboden (kabel)signaalsterkte liggen.