Ik heb een waarschijnlijk eenvoudige vraag mbt tot tabPages in c#. Ik ben bezig met een windows applicatie te maken in c# maar loop tegen het volgende aan.
Ik heb drie tabbladen:
tabPage1 => gebruikersoverzicht
tabPage2 => gebruiker toevoegen
tabPage3 => groep overzicht
Wanneer ik nu in tabPage2 zit en daar een gebruik toevoeg wil ik dat tabPage1 actief wordt. Dus dat ik het overzicht van de gebruikers weer te zien krijg. Nu doe ik het volgende:
this.tabControl1.SelectedIndex = 0;
HIerbij is tabControl1 het tabControl object en SelectedIndex de index van tabPage1. Dit werkt niet.
Toen heb ik de volgende opties gedaan:
this.tabControl1.selectTab = tagPage1;
this.tabControl1.selectTab = "tabPage1";
Maar geen van beide werkt. Vervolgens heb ik een test gedaan om te kijken welke tab nou actief is. Wanneer ik in tab3 zit en dan een:
label4.Text = tabControl1.SelectedTab.Text;
(lavel4 = testLabel)
Doe dan staat er altijd de text van het eerst tab ondanks dat ik tab3 "actief" is.
Moet je ergens iets dmv eventHandling registreren of hoe werkt dat in c#?
Ik heb drie tabbladen:
tabPage1 => gebruikersoverzicht
tabPage2 => gebruiker toevoegen
tabPage3 => groep overzicht
Wanneer ik nu in tabPage2 zit en daar een gebruik toevoeg wil ik dat tabPage1 actief wordt. Dus dat ik het overzicht van de gebruikers weer te zien krijg. Nu doe ik het volgende:
this.tabControl1.SelectedIndex = 0;
HIerbij is tabControl1 het tabControl object en SelectedIndex de index van tabPage1. Dit werkt niet.
Toen heb ik de volgende opties gedaan:
this.tabControl1.selectTab = tagPage1;
this.tabControl1.selectTab = "tabPage1";
Maar geen van beide werkt. Vervolgens heb ik een test gedaan om te kijken welke tab nou actief is. Wanneer ik in tab3 zit en dan een:
label4.Text = tabControl1.SelectedTab.Text;
(lavel4 = testLabel)
Doe dan staat er altijd de text van het eerst tab ondanks dat ik tab3 "actief" is.
Moet je ergens iets dmv eventHandling registreren of hoe werkt dat in c#?