Toon posts:

Boek gezocht over ontwerpen dmv UML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag dag,

Ik ontwikkel regelmatig software voor embedded systems (in C) maar nu ben ik me wat meer aan het richten op het ontwikkelen van applicaties in een OO taal zoals Java en C#. Voor het maken van een ontwerp gebruik ik altijd UML. Ik ken UML als taal op zichzelf wel goed, echter heb ik moeite met het toepassen van UML.
Omdat ik niet veel ervaring heb met modelleren sta ik vaak voor lastige ontwerp beslissingen. Ik zoek hiervoor en goed boek waarbij de aspecten van een goed ontwerp worden besproken.

Nu heb ik al het een en ander opgezocht en ik denk dat een boek over refactoring hiervoor juist erg nuttig kan zijn. Daarnaast natuurlijk een boek over design patterns.

Hebben jullie nog andere tips?

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn boeken over de UML taal zelf, UML Distilled heb ik hier bijvoorbeeld ook liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 14:25 ]

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Kijk eens naar Applying UML and Patterns van Craig Larman. Ik denk dat dit boek heel geschikt voor je is. Verder kan ik je Agile Principles, Patterns, and Practices in C# van Robert Martin ook wel aanraden. Kijk anders ook eens in het boekentopic.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Applying UML and Patterns van Craig Larman
Die heb ik ook. Is inderdaad een goed boek! Mag je ook nog wel van me overkopen :)