Graag zou ik m`n geheugen wat willen overklokken, maar dit blijkt niet goed te gaan als ik dit volgens de specificaties doe. Daarom zou ik willen vragen welk voltage voor mijn geheugen nog veilig is om te proberen.
Setup
MB: Asus maximus formula (X38)
CPU: q6600
RAM: KHX8500D2K2/2GN (kingston hyper X)
Het systeem loopt stabiel als het geheugen op 800 MHz geklokt is (standaard).
Volgens de specificaties moet dit geheugen op 1066 MHz kunnen draaien i.c.m. een voltage van 2.2V
Helaas blijkt dit niet stabiel, opstarten gaat meestal nog wel maar na ca. 1 à 2 minuten (in windows) verschijnt een blauw scherm met een errorcode die betrekking heeft op het geheugen.
Het terugzetten van het geheugen op 800 MHz lost dit probleem weer op.
Nu heb ik geprobeerd het voltage wat hoger te zetten met stapjes van 0.02V tot 2.26V maar het systeem blijft instabiel. Is het raadzaam het voltage op te blijven voeren of loop ik kans dat de boel verschroeit?
Bedankt alvast!
Setup
MB: Asus maximus formula (X38)
CPU: q6600
RAM: KHX8500D2K2/2GN (kingston hyper X)
Het systeem loopt stabiel als het geheugen op 800 MHz geklokt is (standaard).
Volgens de specificaties moet dit geheugen op 1066 MHz kunnen draaien i.c.m. een voltage van 2.2V
Helaas blijkt dit niet stabiel, opstarten gaat meestal nog wel maar na ca. 1 à 2 minuten (in windows) verschijnt een blauw scherm met een errorcode die betrekking heeft op het geheugen.
Het terugzetten van het geheugen op 800 MHz lost dit probleem weer op.
Nu heb ik geprobeerd het voltage wat hoger te zetten met stapjes van 0.02V tot 2.26V maar het systeem blijft instabiel. Is het raadzaam het voltage op te blijven voeren of loop ik kans dat de boel verschroeit?
Bedankt alvast!