Toon posts:

Internet via kabel of telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

Eerst en vooral, ik ben een tevreden Telenet gebruiker (Turbonet). Nu ik bij mijn vriendin ga wonen heb ik ook een stabiele en snelle internetverbinding nodig.
Bij haar thuis hebben ze al ADSL via belgacom (skynet), maar deze verbinding is alles behalve stabiel. Om de 10 a 15 minuten valt de verbinding weg en snel is het hier ook niet (ADSL Go abbonement).

Volgens mij is het grootste probleem de afstand tot de straatkant (het huis staat een goede 200m van de straatkant af) en geeft dit problemen door verliezen op de telefoonkabel.

Je mag gerust zijn dat de modem juist is ingesteld. Ingesteld dat de connectie permanent moet open blijven :)

Nu is mijn vraag de volgende.
Als dit het probleem is heb ik 2 keuzes.
  1. Ik blijf bij belgacom of stap over naar een andere ADSL leverancier en ik leg zelf een nieuwe en goed geisoleerde telefoonkabel tot aan de straatkant (als dit mag van belgacom), de vraag is dan of het probleem opgelost wordt en welke kabel?
  1. Ik ga over naar telenet en leg zelf een goede distrubutiekabel (als dit mag van Telenet), de vraag is dan weeral welke kabel en of dit gaat werken op die afstand
Of iemand moest al ervaringen hebben met deze afstanden of gelijkaardig probleem?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12 21:32
Als je verbinding slecht is door een slechte kabel buiten je huis, moet je gewoon klagen en dan moeten zij er voor zorgen dat er een nieuwe kabel komt. Althans, zo werkt het hier in Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik eens nagevraagd bij de ouders hier. Toen het huis hier gebouwd werd, hebben ze zelf een kabel moeten leggen.
Ze hebben hier bewust toen ook geen kabel gelegd, omdat ze (destijds) max tot 60 meter legden. Meer dan 60 meter koste (destijds) veel geld.

Hier is er eerst een zandweggetje van 180 meter tot aan het huis.
Ik leg liever ook zelf een goede kabel (mag al wel wat kosten) zodat mijn verbinding stabiel blijft.