[torrent] bij downloaden met uTorrent: netwerk dood

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:11

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb wat vaags. Ik gebruik al jaren uTorrent. Sinds een tijdje ben ik erachter dat ik met de laatste stable version (1.7.7) een probleem heb.

Als ik 'm opstart is er niets aan de hand. Als ik echter 1 of meer downloads "aanzet" (dus als er bij Active 1 of meer staat), dan gaat 'ie lekker downloaden. Niets aan de hand. Maar vervolgens kan ik verder NIETS meer met m'n netwerk. ZERO connection met internet. Ook niet langzaam. Gewoon niets lijkt het wel.

Iemand een idee waar DAT aan kan liggen? Ik zit wel achter een router. Ergens lijkt alle bandbreedte (zo snel download 'ie nou ook weer niet) te worden opgegeten. Het rare is dat alles wat op dat moment loopt (bijv. usenet downloads), dat dat gewoon doorgaat. Echter alle nieuwe connecties op wat voor manier dan ook lijken te mislukken. Hij downloadt verder wel prima door met de torrents... :?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:54

SeatRider

Hips don't lie

Maximale aantal connecties in uTorrent omlaaggooien.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:57:
Maximale aantal connecties in uTorrent omlaaggooien.
Waar staat dat normaalgesproken op?
Als ik bij m'n opties kijk zie ik bij het kopje BitTorrent bij Number of Connections:

Global maximum number of connections: 450
Maximum number of connected peers per torrent: 100
Number of upload slots per torrent: 5

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

spaceboy schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:59:
Global maximum number of connections: 450
Maximum number of connected peers per torrent: 100
Number of upload slots per torrent: 5
Uitproberen. Heel laag zetten, kijken of het effect heeft op je netwerk, en dan stapsgewijs omhoogschroeven tot het problemen geeft. Er is geen standaard, die hangt van heel veel verschillende dingen af.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Mijn netwerk vindt torrenten ook niet zo fijn. Ik zet het aantal connecties terug naar iets onder de vijftig. Op het moment dertig. Downloaden werkt dan nog best OK, maar het gaat mij er vooral om dat ik gewoon normaal kan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:47
heb ik ook, dat netwerk dood gaat, moet je op die onderste balk DHT maar eens uitzetten (rechtermuisknop op onderste balk, dan blijft je internet het wel doen.. alleen gaat downloaden vet traag.

Het rare is dat als je 2 computers hebt het internet op de ander wel gewoon doorgaat, en aantal connecties omlaag helpt eigenlijk ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 18:10
LeVortex schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:07:
heb ik ook, dat netwerk dood gaat, moet je op die onderste balk DHT maar eens uitzetten (rechtermuisknop op onderste balk, dan blijft je internet het wel doen.. alleen gaat downloaden vet traag.

Het rare is dat als je 2 computers hebt het internet op de ander wel gewoon doorgaat, en aantal connecties omlaag helpt eigenlijk ook niet
Doordat je de DHT uitschakelt, zorg je er alleen voor dat je niet kunt leechen/seeden bij anderen die niet tot de tracker behoren. Met andere woorden scherm je jezelf daarmee af voor anderen die jou ook iets te bieden hebben. En dus gaat het downloaden dan een stuk trager.

Hier gaat het specifiek om het aantal verbindingen dat gemaakt wordt. Bestaande verbindingen (downloads via browser bijvoorbeeld) blijven gewoon hun werk doen, maar nieuwe verbindingen kunnen niet of nauwelijks gemaakt worden. Door, zoals al gezegd, het aantal toegestane verbindingen omlaag te brengen verhelp je het probleem. Ik merk zelf bij mijn wireless router (WRT54G) dat ik rond de 175 nog redelijk kan internetten. Maar meestal staat de max op 100.

Wanneer je op de tweede computer wel normaal kan internetten, lijkt het me eerder een gevalletje toegewezen bandbreedte/verbindingen in de router.

[ Voor 6% gewijzigd door Arthas op 15-06-2008 14:17 ]

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:47
aah ok, bedankt voor de uitleg, nou ik weet nie dan, maar mijn uTorrent staat volgens mij op 50 en nog valt alles weg soms, rare is dat het soms niet gebeurd. ook een WRT54G volgens mij, en in iedergeval een livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Thanks! Goeie info. Ik heb de settings gewijzigd van maximaal 450 naar 100 en per seed van 100 naar 50. Het is niet snel, maar ik heb tenminste weer internet naast m'n torrents. (en die torrents blijven snel)

Pagina: 1