Toon posts:

Zwartje streepjes op LCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen zette ik mijn laptop aan en zag tot mijn grote verbazing dit:

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/2007/1001997croppedmo9.jpg

Iemand enig idee wat dit is, heb een aantal topics gevonden op notebook forum waar de oorzaken o.a. kabel, lcd, backlight, etc, etc.

De laptop is in Maleisie gekocht en ik zit nu in UK, ik heb er 3 jaar international warranty extentie bij gekocht en is afhankelijk van het land, carry-in, pick-up and return of on-site. In Maleisie is het on-site. Als het een kabel is die los zit kan ik het zelf wel fixen anders maat opsturen of hopen dat in UK ik pick-up and return heb of zelfs on-site.

Misschien dat iemand hier een zelfde soort probleem heeft gehad. Ik hoor graag je ervaringen.

Edit: Topic titel moet natuurlijk "Zwarte streepjes op LCD" wezen, dom dom dom 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 12:51 ]

Verwijderd

Geeft hij dit ook weer op een extern scherm? (neem aan dat je de laptop al een reboot hebt gegeven en totale ontlading)

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas geen extern scherm om het te testen, kan ik ipv een complete ontlading de accu er niet uit halen en dan met alleen AC opstarten?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:49:
Edit: Topic titel moet natuurlijk "Zwarte streepjes op LCD" wezen, dom dom dom 8)7
Prutser :+

In ieder geval wil ik eerst weten of de zwarte lijntjes exact overeenkomen met de pixels. Dan kan het namelijk wel eens zijn dat 1 datalijn niet goed functioneert inderdaad.

Maak verder ook eens een printscreen en kijk of de lijnen daar ook op zitten (niet vergeten heen en weer te slepen van je afbeelding :+ ). Dan kunnen we kijken of het al fout gaat bij je videokaart of het echt aan de kabel licht.

Het is iig neit je backlight, dan zie je helemaal niks meer.

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 15-06-2008 13:04 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Komen ze overeen met de toetsen van je toetsenbord ? Het kan zijn dat die te veel druk op scherm hebben uitgeoefend. Of wat ^^^^ zegt dat een datalijn kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, goeie vraag! het lijkt er op dat de lijntjes ergens tussen in zitten, als ik de muis cursor er lang haal gaan de lijntjes er over heen, de kleur v/d lijntjes is groen op een witte achtergrond en zwart op de blauwe deskop background. Hoe check ik of de lijntjes matchen met pixels?

@geforce5_guy Sommige lijnen wel en andere niet, b.v. onderin zit een lijn terwijl als de laptop dichtklapt daat geen toetsen zitten maar de speakers en wat multi media buttons, ook zitten de lijntjes op sommige plekken te dicht bij elkaar om van toetsen te komen.

@GENETX in een print screen zie je niets van de streepjes. Lijkt erop dat het probleem niet in de videokaart zit.

Net effe opgestart zonder accu, nog steeds zelfde probleem.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 13:21 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:05:
Hehe, goeie vraag! het lijkt er op dat de lijntjes ergens tussen in zitten, als ik de muis cursor er lang haal gaan de lijntjes er over heen, de kleur v/d lijntjes is groen op een witte achtergrond en zwart op de blauwe deskop background. Hoe check ik of de lijntjes matchen met pixels?

@geforce5_guy Sommige lijnen wel en andere niet, b.v. onderin zit een lijn terwijl als de laptop dichtklapt daat geen toetsen zitten maar de speakers en wat multi media buttons, ook zitten de lijntjes op sommige plekken te dicht bij elkaar om van toetsen te komen.

@GENETX in een print screen zie je niets van de streepjes. Lijkt erop dat het probleem niet in de videokaart zit.

Net effe opgestart zonder accu, nog steeds zelfde probleem.
Nogmaals: Komen de lijntjes overeen met pixels? :+ (lijkt me nu overigens wel).

Het is verder dan idd de kabel waarschijnlijk. Kijk eens met Paint oid welke kleuren er uit komen (probeer dus Rood, Groen en Blauw). Ik gok dat de streepjes weg zijn als je een groot oppervalk met groen vult als ik het zo lees. Dat zal dus betekenen dat Rood en Blauw het niet doen, maar groen wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, de lijntjes zijn als ik heel dichtbij zit en heel goed kijk opgebouwd uit verschillende stukjes, zeg maar ---...-------..---- waar de stipjes zwart zijn en de streepjes groen. Zal straks eens de laptop openschroeven en de kabel checken.

Edit: na een dagje draaien lijkt het minder worden, rara hoe kan dat?

Edit2: Het lijkt erop dat de bende volledig weg is, wat ee nrare bedoeling, niet dat ik het niet ok vind, ik ben blij dat mijn scherm weer normaal is, er zijn nog een paar hele kleine puntjes groen maar dat trekt ook wel bij lijkt me. Erg vage ervaring dit :D

Bedankt voor de tips en "jammer" dat ik niet kon testen of de kabel los is geschoten o.i.d. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 09:27 ]

Pagina: 1