Vraagjes... ;)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Ok, ik probeer de laatste tijd moderaties een beetje door te krijgen... En dan kom ik vandaag de volgende tegen die ik niet snap ;):

-Deze staat op '+3 inzichtvol'. Waarom vraag ik me af?
-Die post was een reply op mijn eigen post die op '+1 Dubbelpost' staat. Dat dubbelpost stoort me een beetje.. Dat is het namelijk niet en het enige overlappende met de post van Booster (de enige post boven die van mij) kan ik nooit in 1 minuut getypt hebben ;)...

Volgen mensen mijn vragen nog een beetje?

Oh voor de mensen die gaan zeuren dat ik mijn posts op +2 wil hebben.. dat boeit me geen ruk.. Ik wil alleen weten waarom dingen zo staan :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op maandag 19 februari 2001 20:50 schreef IceStorm het volgende:
[...]
Deze staat op '+3 inzichtvol'. Waarom vraag ik me af?
[...]
Vraag ik me ook af en er is bij deze wat aan gedaan.
-Die post was een reply op mijn eigen post die op '+1 Dubbelpost' staat. Dat dubbelpost stoort me een beetje.. Dat is het namelijk niet en het enige overlappende met de post van Booster (de enige post boven die van mij) kan ik nooit in 1 minuut getypt hebben ;)...

Volgen mensen mijn vragen nog een beetje?

Oh voor de mensen die gaan zeuren dat ik mijn posts op +2 wil hebben.. dat boeit me geen ruk.. Ik wil alleen weten waarom dingen zo staan :)...
Ook al leun je wat tegen open deuren aan en is er overlap met de post daarboven heb ik je een zetje omhoog gegeven. Op dubbelpost vind ik hem namenlijk ergens ondergewaardeerd ook al is er iets voor te zeggen. Het gaat niet zozeer om het feit dat je je voorganger loopt te herkauwen want dat kan idd niet met de tijds factor in het achterhoofd, maar om het feit dat er dan twee keer hetzelfde zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Ok... Dan denk ik dat ik het langzamerhand begin te snappen :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op maandag 19 februari 2001 21:24 schreef IceStorm het volgende:
Ok... Dan denk ik dat ik het langzamerhand begin te snappen :)..
Aangenomen dat ik het snap dan. Ik kan je verzekeren dat dat geen zekerheidje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-10 15:19

GaMeOvEr

Is een hork.

* GaMeOvEr ziet hier een taak om duidelijkheid te verschaffen ! ;)

Op het moment dat we he het hebben over overlappende postings (dus beide binnen hetzelfde tijdsbestek zo'n beetje getiept) dienen ze als ze dezelfde inhoud hebben, dezelfde score te krijgen, ook al zou er dan hetzelfde dubbel staan.

Anders benadeel je namelijk een van de 2 users, terwijl hij een behulpzame posting doet. Helaas wordt er bijna nooit goed op de tijdsfactor gelet. ;(

Het kan zelf zo zijn als de poster die later is dan zijn voorganger, maar hetzelfde zegt, binnen een aannemelijk tijdsbestek, en het beter verwoord, dat deze een hogere score mag krijgen.

Voorbeeld :

Iemand vraagt :

--------------------

"Zijn deze Detonator xxx drivers nu sneller dan de versie xxx ?"

--------------------

Poster 1 antwoord :

--------------------

"Ja, ik ging er wel 100 3Dmarks op vooruit, en in Quake 3 FPS !"

---------------------

Poster 2 antwoord 2 minuten later (aannemelijk tijdsverschil om niet de posting van zijn voorganger gelezen te (kunnen!) hebben) :

---------------------

"Ja, ik ging in 3Dmark Default Benchmark 16 bit er 150 3Dmarks op vooruit, en in 32bits 100 3Dmarks. In Unreal Tournament op 1024X758X32 4 FPS op vooruit, en in Quake 3 op 1024X768X32 ging ik er 5 FPS op vooruit ! :P

Tevens crasht bij mij Colin Mc Rae 2 met deze versie niet meer !"
----------------------

De eerste posting zou je dus een +2 - behulpzaam geven, en de onderste zou je een +3 - informatief kunnen geven, omdat hij veel meer feiten en achtergrond-info geeft.

In principe zeggen ze beide hetzelfde, maar dit is een voorbeeld waar de latere poster een hogere waardering zou moeten krijgen.

Kunnen jullie hier wat mee ?

;)

[update]

Woordjes vergeten... |:(

[/update]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

de optie dubbelpost is eigenlijk bedoeld om een per ongeluk dubbelgeposte posting van een user uit de draad te doen verdwijnen. Aangezien die nogal vaak tot onbegrip leidt vind ik zelf dat die optie wel weg mag. Met -1 overbodig vang je de echte dubbelpost ook wel op. Zo verleidt je mensen niet zo snel tot het modden naar -1 dubbelpost alleen omdat ze niet weten wat het nu eigenlijk inhoudt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worsie
  • Laatst online: 22-02 19:41
GA!S snapt hem tenminste :)
Quote uit de FAQ:
Dubbelpost

Een dubbelpost is een per ongeluk dubbel geplaatste posting. Omdat deze postings overbodig zijn, dienen zij naar een eindscore van 0 gemodereerd te worden. Langscruisende Admins zullen de dubbelpostings verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

[kwootmezelf]
Op dubbelpost vind ik hem namenlijk ergens ondergewaardeerd ook al is er iets voor te zeggen. Het gaat niet zozeer om het feit dat je je voorganger loopt te herkauwen want dat kan idd niet met de tijds factor in het achterhoofd, maar om het feit dat er dan twee keer hetzelfde zou staan.
[/kwootmezelf]

Ergens heb ik het idee dat ik beide zeg als ik de reacties van GaMeOvEr en GA!S lees.

De optie dubbelpost gebruik ik niet veel. Als ik deze gebruik dan is het meestal op de wijze van GA!S (faq). Dit kan ondervangen worden met -1 overbodig.

Een tweede manier is om karmahoererij weg te werken als iemand een al eerder gegeven reply met andere woorden herkauwt met als enige (dat denk ik dan) doel te scoren.

In dit specifieke geval ben ik geneigd GaMeOvEr te volgen, dit is geen kwestie "van hem tenminste snappen", maar het toepassen van intuitie. Dat valt denk ik ook niet uit een faq te halen. Daarom ook de onzekerheid in deze draad. Iig bedankt.

edit:
wat overzichtelijkheids spaties ingelast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
En weer duidelijker geworden.. Bedankt mensen ;)..

* IceStorm leert sowieso het beste met praktijkvoorbeeldjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een beetje gecorrigeerd!
Pagina: 1