Toon posts:

[XP,VISTA]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is alsvolgt:

speedtouch modem DHCP server 10.0.0.x range
. ............................ |
. ..............................|
...............................switch
............................./.........................\
......................Belkin wireless.................... 5 cleints in LAN 10.0.0.x
.............. DHCP in 192.1
............. 4 laptops via wifi 192.168.10.x

Internet werkt zowel op de laptops als bedraad, draadlozen kunnen elkaar zien en de bedraden kunnen elkaar zien.

Ik wil echter dat ze ook op elkaars shares kunnen komen dus draadloos<---->bedraad.
Dit lukt op dit moment niet vanwege de verschillende netwerken waar ze in zitten obv.
Is er een workaround dat dit wel kan lukken?
Op de belkin kan ik niet instellen dat ie adressen uit de 10.0.0.x range geeft en de speedtouch kan alleen maar 10.0.0.x uitgeven.
De search gaf geen goede oplossing voor dit probleem, weet iemand een oplossing?

Hmm kan een mod de titel veranderen naar [XP,VISTA] 2 verschillende subnets oid?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 12:19 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je de Belkin instellen als bridge? Dan fungeert hij niet meer als DHCP server.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58
Als je de blekin als bridge zet en de dhcp uit, krijgen de clients van je speedtouch een 10.0.0.X toegewezen, zitten ze allemaal in hetzelfde netwerk en kan je gwn doen wat jij wil :)
edit: te laat

[ Voor 3% gewijzigd door silentkiller op 15-06-2008 12:20 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
of voor de geavanceerde gebruiker/router(maak en route aan in je router die het verwijst naar je belkin netwerk ^^)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had me vergist in het merk van het draadloze belkin, het is een linksys WRT54G firmware v3.03.1
Nu kan ik in de setup operating mode alleen kiezen voor gateway of router. Hij staat nu ingesteld als gateway met dhcp aan. Hoe krijg ik m in de bridge modus?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

voor de 53424324 keer. DHCP op Belkin uitzetten Kabel van LAN poort van switch in LAN poort van Belkin stoppen klaar.

Edit wat maakt het trouwens uit wat voor OS je draait.

[ Voor 19% gewijzigd door TrailBlazer op 15-06-2008 12:29 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@ neXt zet hem als Gateway zonder DHCP.

Verwijderd

Topicstarter
Dank trailblazer+ luckyy ( et al.)
Oplossing is idd, kabel uit lanpoort v/d switch naar lanpoort Linksys en dan linksys als gateway zonder DHCP instellen. :)
Pagina: 1