• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 14:12
Beste mede tweakers,

Wij hebben sinds donderdag een philips lcd tv 42" met twee keer hdmi.
Nu het volgende: ik wil natuurlijk ook gebruik maken van hdmi
Dus gisteren(zaterdag) een dvd recorder met hdmi gekocht dat was wel te merken wat een beeld. Maar nu zit ik met het volgende ik heb een satelliet ontvanger (de sab explorer pvr) en wil dit ook met optimaal beeld kwaliteit aansluiten. Ik heb het volgende geprobeerd: vanuit de ontvanger naar de tv met een scart kabel (oehlbach) en heb dan niet zo´n goed beeld (schaduw en dat soort dingen) nu zag ik een tuner-ingang op de dvd recorder zitten en heb die vanuit de satelliet ontvanger aangesloten maar nu wil het beeld formaat niet goed en beeld nog niet super. Ik heb nog wel een component aansluiting op de tv zitten maar voor ik die kabel koop wil ik wel weten of het beeld daar beter van kan worden. Het alternatief is namelijk een nieuwe satelliet ontvanger met hdmi.

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-02 13:37

ABD

Ik denk dat die schaduw komt door het interlaced signaal(576i). Ik heb sinds kort ook een HDready TV en heb er ook last van als ik naar voetbal kijk. Je ziet dat om de randjes van het NOS logo , de reclame borden en de spelers als ze klein zijn. Het Ned 1 logo loopt soms ook door, ziet er dan bloederig uit.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat een hdmi kabel het probleem niet oplost, alleen als je HDTV signaal doorkrijgt, vrees ik. Misschien dat iemand met meer verstand ervan dit kan bevestigen of ontkrachten.

[ Voor 8% gewijzigd door ABD op 15-06-2008 16:24 ]