Toon posts:

CanonGP 160 IP netwerk printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje, het forum al even doorzocht maar vond niet direct iets.

Ik heb hier een Canon GP160 printer staan waarnaar ik kan connecten via ip 10.0.0.8 Als ik hem toevoeg aan mijn printers, is er geen probleem om te printen. Van zodra ik mijn laptop uitzet en opnieuw opstart, dan blijft de printer zogezegt offline en kan ik niet printen.

Ik moet de printer dus telkens verwijderen en opnieuw installeren alvorens ik kan printen. Ik heb zo het gevoel dat er iets dom fout gaat maar ik weet dus niet wat.

Iemand die wat hulp kan bieden?

Dell Inspiron 1525 - Vista Home Premium 32bit.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met een idee?

Verwijderd

Hier exact het zelfde probleem.

Ik heb van canon te horen gekregen dat SNMP in de print server uit gevinkt moet worden.
Deze voorziet de melding of logs voor eventueele fouten. (papier op tonor op etc etc)

Ik heb de printer proberen te benaderen dit lukt niet. ip 192.168.2.30
Hellaas kan ik het dus niet in om dit eventueel uit te zetten.

Misschien voor jou wel een id om te proberen.

Hou me op de hoogte.

Suc6

Verwijderd

kijke ven of je hem niet per pc offline heb staan. als je hem namelijk verwijdert en toevoegt.
en hij is echt offline doordat er wat is met de printer kan je sowiso niet printen.

kijk anders ff of je hem online kan zetten (rechter muis op je printer online zetten)

misschien van toepassing miss niet.

suc6

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 18:53
Heb je wel een extra poort toegevoegd en deze aan de printer toegewezen? (Standard TCP/IP port)

printerspooler service herstarten via services.msc wil ook weleens helpen.

Verwijderd

tjek ook meteen even die SNMP deze kan je op de printer zelf uitvinken.
bij mij was dit de oplossing.

suc6
Pagina: 1