XP PRO start niet op met Dynamisch volume

Pagina: 1
Acties:

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik heb van mijn 2 500 GB schijven (Seagate/Samsung) dynamische schijven gemaakt, met een aparte partitie op de samsung voor OS (XP PRO SP2), de rest heb ik een striped volume van gemaakt. Dit alles via de functies van Win XP computerbeheer

Nu wil XP niet meer opstarten en reboot automatisch zonder melding oid. Ik kan nog wel in veilige modus opstarten. Met een kale XP PRO SP2 erop lukt het opstarten wel maar zodra ik terug ga naar mijn volledige setup lukt het opstarten niet meer zodra ik de schijven dynamisch gemaakt heb.

Ik heb al flink wat nagelezen hier en op andere fora maar kom geen soortgelijk probleem tegen. Kent iemand dit probleem misschien ?

Verwijderd

boot.ini melding gelezen ?

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:49
Die is er volgens mij niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:48

M2M

medicijnman

het eerste wat je moet doen in je veilige modus is alle 3rd party opstartsoftware uitzetten in msconfig (start run msconfig diagnostisch opstarten). Verder staat er misschien iets in de eventviewer (start run eventvwr).

buiten dit, sowieso een beetje een vaag ding. Je hebt dus een X aantal gigabytes van je samsungdisk genomen, en met de rest een raid0 config gemaakt via de windows computerbeheer? ik wist nog niet dat dat mogelijk was met de standaard windows xp tools. intel matrix storage kon dat geloof ik wel fatsoenlijk doen.

en als laatste mis ik nog een beetje hardwareinformatie. Vooral moederbord en eventuele raid-kaart zou handig zijn :)

-_-