Toon posts:

Asus P5K start niet meer op naar BIOS Flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik heb een Asus P5K moederbord en wou de BIOS Flashen naar versie 1006 maar er is iets mis gegaan, Als ik nu de computer aanzet dan start ie niet meer op enigste wat ie doet is 2 seconden aan en dan weer uit en dit proces blijft maar daar gaan. Krijg ook geen beeld.
Heb de bijgeleverde support CD al in de dvd-rom gedaan gebeurd ook niks, volgens de handleiding zou ie crashfree bios 2 moet opstarten en de bios rom terug zetten.
Zou mijn moederbord overleden zijn ? of is er nog een andere mogelijkheid om de juiste bios.rom er in te krijgen ?

help help help

Alvast bedankt

Verwijderd

Heb je al een bios reset geprobeert?
Je kunt ook het batterijtje van de Bios eruithalen, de netspanning eraf en even laten staan. Ik doe meestal een half uurtje.

p.s. wat ging er precies mis? Flashete je vanuit windows?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus Cmos reset gedaan op de volgende manier batterij er uit steker uit de voeding en de jumper van 1-2 naar 2-3 gezet even laten zitten en dan weer alles terug.
en als ik dan de aan/uit knop in druk naar dat ik alles weer terug heb gezet blijft de computer continu opstarten en weer uit krijg ook geen beeld.
En ja heb de Asusupdate flash in windows gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 09:56 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 09:55:

En ja heb de Asusupdate flash in windows gebruikt.
Ik vraag echt af hoe vaak dat nog fout moet gaan voor mensen leren dat je beter NIET in windows flashed...

Wat je kunt proberen, is iemand zoeken met hetzelfde mobo en een hotflash/swap doen

[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-06-2008 09:58 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik ben bang dat je BIOS dan inderdaad corrupt is geraakt.
Bel even met Asus, en overleg met hun wat de beste optie is...
Best kans dat ze dit gewoon onder garantie laten vallen.
En anders BIOS chip er uit, en opsturen naar flashbios.org ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Woont er iemand in de buurt van amsterdam om een hotswap/flash met mij te kunnen uitvoeren

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik dacht dat bij een P5K de bios chip niet in een socket zat, maar vastgesoldeerd. In dat geval heb je pech en wordt het toch een RMA.

Hier stond een dode link.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

strandbal schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:08:
Ik dacht dat bij een P5K de bios chip niet in een socket zat, maar vastgesoldeerd. In dat geval heb je pech en wordt het toch een RMA.
Bij de P5K zit het ding nog wel in een socket, en zou gewoon te vervangen moeten zijn.
Je kunt ook nog eens proberen Asus te mailen met de vraag voor een nieuwe bioschip.

Verwijderd

Topicstarter
Heb maar vast een nieuwe PDIP 8 Chip besteld bij flashbios.
En klop het dat de chip 1cm naast het lithium cell batterijtje zit ?

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zondag 15 juni 2008 @ 09:58:
[...]

Ik vraag echt af hoe vaak dat nog fout moet gaan voor mensen leren dat je beter NIET in windows flashed...

Wat je kunt proberen, is iemand zoeken met hetzelfde mobo en een hotflash/swap doen
Ik zie het inderdaad ook heel vaak dat het mis gaat onder windows.
Maar asus zou dat toch ook moeten weten?
Ik snap dan ook niet dat je bij asus die software gewoon kan downloaden.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik vind in ieder geval dat het onder de garantie zou moeten vallen van asus. Zij bieden namelijk die windows flash tools aan terwijl ze, mag ik tenminste hopen, weten dat dit nogal vaak fout gaat.

Je kunt van een normale gebruiker namelijk verwachten dat hij deze windowstools eerder zal gebruiken dan een bootcd met awdflash + de bios versie, wat eigenlijk een vele betere manier is.

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ik heb ook de p5k, en heb altijd onder windows geflashed. Maar ik laat de 1006 toch nog maar ff voorbij gaan, nu ik dit lees. :P

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 08:58
Het probleem is niet de software van Asus zelf maar alle andere software die er probeert tussen te kruipen. Bijvoorbeeld een virusscanner die denkt zich even te bemoeien.

Zelf is bij mij nog nooit een Windows flash misgegaan. De systemen die ik soms zie langskomen waar dit wel is gebeurd liggen over het algemeen overhoop met spyware/virussen/enzv...

In de P5K handleiding staat normaal nog een procedure in om blind te flashen via floppy als de BIOS corrupt is. Mogelijk dat dit ook niet meer werkt maar valt altijd te proberen.

• ik222
  • Niet online
pcgek schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:02:
Ik heb ook de p5k, en heb altijd onder windows geflashed. Maar ik laat de 1006 toch nog maar ff voorbij gaan, nu ik dit lees. :P
Je moet je bios zoiezo nooit flashen zolang je geen problemen hebt...

@VTOLfreak: Kan wel zijn maar Asus zou er toch rekening mee moeten houden dat iedereen een virusscanner op zijn pc heeft. Als die software daar niet mee samen kan werken dan moeten ze hem mijn inziens gewoon niet aanbieden ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 16-06-2008 09:47 ]

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

ik222 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:46:
[...]

Je moet je bios zoiezo nooit flashen zolang je geen problemen hebt..
Klopt wel wat je zegt. Maarja, je wil wat nieuws toch wel proberen he?

Ik zet voor het flashen altijd de virusscanner uit, en heb nog nooit geen problemen gehad.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Ik heb laatst mijn P5K bios geflashed met de 1006 versie.
Het flashen onder Vista ging prima.
De PC kwam weer omhoog en alles deed het prima...totdat ik weer een reboot deed met OC settings.
Alle lampjes vielen uit en ik hoorde alleen nog maar de fans draaien. Verder helemaal dood.
Ik heb de CMOS gereset. Batterij eruit gehaald. Daarna er weer in en 1 reepje memory eruit gehaald.
Dit om te forceren dat het BIOS ziet dat z'n hardware gewijzigd is en met bios scherm komt.
Het werkte. Snel alle defaults erin en toen kom ik weer doorgaan.
Waarom flashen onder Vista? Omdat ik geen floppy drive heb.
Later zag ik pas dat je het bios-ROM ook op USB-stick kan laten staan.

• ik222
  • Niet online
pcgek schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:15:
[...]

Klopt wel wat je zegt. Maarja, je wil wat nieuws toch wel proberen he?
Nieuws komt er zelden met een bios update hoor... Het is meestal meer het oplossen van bugs of het toevoegen van meer processors...

Dus zo lang je systeem niet veranderd en alles goed werkt heb je niets aan een bios update.

• wiene
  • Laatst online: 22-05 08:06
Een foute flash in Windows valt ook onder garantie. Heb het zelf ook gehad, kale windows geinstalleerd, zonder virusscanner of niks, vond alleen harddisks in raid wat traag vandaar bios flash. Ging ook gewoon mis, 100% zeker goede bios geprobeerd. Een herflash vanuit windows ging ook niet meer, ik moest dus een keer herstarten.

Nou dan denk je asus crash free bios doet het wel....niet dus. Was mijn eerste keer flashen onder windows, ook geen diskette station. Heb al vaak zat geflasht vanaf diskette. Vanuit windows nooit meer in ieder geval.
Pagina: 1