Ik heb vandaag een systeem voor iemand in elkaar gezet. Daarin heb ik oa een Sapphire Radeon HD2600XT (PCI-E) geplaatst. Systeem start goed op en beeld doet het ook, maar nu loop ik tegen een probleem aan betreffende de catalyst drivers (probleem heeft heel mijn zaterdag opgeslurpt
).
Zodra ik de catalyst drivers installeer (de nieuwe die op de ati site staan of de versie op de CD) start windows vista (home premium 64 bit) niet meer door. Hij laat het `lopende´ balkje ziet en wanneer hij het login scherm moet tonen kijg ik niets meer op het beeld te zien (drivers op de cd gaven soms nog wel de muis cursor, de nieuwste van ati helemaal niets).
Ik heb al diverse dingen geprobeerd:
- Nieuwe installatie van vista (de oude had al andere drivers die misschien conflicten konden geven)
- SP1 wel of niet maakt ook niet uit
- Andere kaarten uit de PCI sloten gehaald (zit een MSI tv kaartje in)
- Diverse keren opnieuw opstarten
- Andere monitor aansluiten (via VGA verloopje)
In veilige modus werkt het wel (deze start zelfs op in 1680x1050 wat ik vreemd vond) en als ik de ati drivers weghaal gaat het ook weer perfect (draait dan als VGA kaart), maar zodra ik de catalyst drivers installeer gaat het mis.
Op google en het forum kwam ik weinig bruikbaars tegen. Een van de tips was om de VGA poort te gebruiken, maar deze kaart beschikt enkel over 2 DVI poorten, dus met deze tip kan ik helaas niets.
Overige informatie:
- mobo: P5SD2-VM
- proc: E2180
- 2GB geheugen (kingston)
- Vista Home Premium NL 64bit
Het vreemdste vind ik dat de kaart uit de bocht gaat na de catalyst install (misschien vanwege het laden van aero (dus hardware accelleratie)) dan lijkt het me sterk dat de kaart stuk is.
Heeft iemand enige suggestie wat er mis kan zijn? Indien er informatie mist kan ik deze nog wel toevoegen.
Ik twijfel of dit in dit forum moet of in het windows clients forum
Zodra ik de catalyst drivers installeer (de nieuwe die op de ati site staan of de versie op de CD) start windows vista (home premium 64 bit) niet meer door. Hij laat het `lopende´ balkje ziet en wanneer hij het login scherm moet tonen kijg ik niets meer op het beeld te zien (drivers op de cd gaven soms nog wel de muis cursor, de nieuwste van ati helemaal niets).
Ik heb al diverse dingen geprobeerd:
- Nieuwe installatie van vista (de oude had al andere drivers die misschien conflicten konden geven)
- SP1 wel of niet maakt ook niet uit
- Andere kaarten uit de PCI sloten gehaald (zit een MSI tv kaartje in)
- Diverse keren opnieuw opstarten
- Andere monitor aansluiten (via VGA verloopje)
In veilige modus werkt het wel (deze start zelfs op in 1680x1050 wat ik vreemd vond) en als ik de ati drivers weghaal gaat het ook weer perfect (draait dan als VGA kaart), maar zodra ik de catalyst drivers installeer gaat het mis.
Op google en het forum kwam ik weinig bruikbaars tegen. Een van de tips was om de VGA poort te gebruiken, maar deze kaart beschikt enkel over 2 DVI poorten, dus met deze tip kan ik helaas niets.
Overige informatie:
- mobo: P5SD2-VM
- proc: E2180
- 2GB geheugen (kingston)
- Vista Home Premium NL 64bit
Het vreemdste vind ik dat de kaart uit de bocht gaat na de catalyst install (misschien vanwege het laden van aero (dus hardware accelleratie)) dan lijkt het me sterk dat de kaart stuk is.
Heeft iemand enige suggestie wat er mis kan zijn? Indien er informatie mist kan ik deze nog wel toevoegen.
Ik twijfel of dit in dit forum moet of in het windows clients forum
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.