Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Als bedrijf gebruiken we met onze vertegenwoordigers een paar macbooks and Microsoft based laptops. Toen we het bericht kregen dat KPN in bespreking was met Apple over de iPhone waren we
in onze nopjes,want in oktober was onze einde contractsdatum en die konden we mooi verlengen en daarbij een dozijn nieuwe Iphones en nieuwe macbooks kopen ,want deze waren alweer verouderd.

KPN heeft een goed netwerk, maar uit het verleden had er wel eens iemand zelf een abo van
orange of T-Mobile, maar KPN was overaal en binnenhuis overal goed te gebruiken, daarbij is het produkt van KPN internt via UMTS/GPRS echt super goed om overaal in Nederland
te werken en je mail te checken. We zouden dan naast die dozijn macbooks ook de
nieuwe iPhone om vervolgens zoals nu nog meer te werken naar een papierloos kantoor.

Maar nu T-Mobile hebben we echt zoiets van Nee, we blijven bij KPN en nu zatten we
gisteren al op te sommen om over te stappen naar HTC en mischien Windows based
laptops te nemen met 12" schermpjes, maar dit gaat Apple geld kosten, want de grootse zakelijke klanten van Nederland hadden kennis kunnen maken met Apple en Apple software.

Heb Apple nog niet gebeld of we eventueel 14 iphone unlocked kunnen kopen voor KPN Netwerk, we kunnen altijd nog SimOnly nemen van KPN, maar geen T-Mobile.

Nu vraag ik me af hoe is dat netwerk van T-Mobile op gebied van Spraak en Internet/Mail.

We moeten in Het Noorden waar ons gebied is echt overaal bereik hebben ,inclusief eilanden
en ook binnen gebouwen en heb begrepen dat ,dat bij T-Mobile niet super is.

Iemand ervaringen of dit bij het Deutsche T-Mobile verbeterd is anno 2008

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 13:23
bekijk de dekkingkaart.
verder ligt het voor de dekking binnenshuis helamaal bij wie je thuis bent.

Overigens gaat tmobile ook de (geloof ik) 900 of 800 Mhz frequentie gebruiken en zal dus net zo goed netwerk hebben als KPN, hier komt nog bij dat ze nog steeds het netwerk van Orange er bij aan het voegen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dekking van Orange was al minder dat T-Mobile in Het Noorden en daarbij hebben we gewoon
goede ervaring met KPN ook als er problemen waren.

Verwijderd

Topicstarter
900 Mhz ,nou die zijn toch alleen maar in gebruik bij KPN en Vodafone volgens mij. Lijkt me niet dat T-Mobile een nieuw netwerk gaat aanleggen. Maar mij is wel eens uitgelegd dat idd 900 Mhz een beter bereikbaarheid geeft binnen een gebouw. Maar hoe kom je aan die info, is deze ook te
vinden op de site van T-Mobile

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Orange had van origine een 900mhz netwerk, bij de overnamen door TMNL is het netwerk ook gekocht. Na de vakantie begint de implementatie van het ONL netwerk in het TMNL netwerk. Hiermee krijgt TMNL een beter netwerk (KEMA getest, bron moet ik ff zoeken) dan Vodafone.

Bedenk dat elke netwerk (voda, kpn, tmnl) z'n gaten kent. Om het contrast te proeven zou je eens naar Amerika op vakantie moeten gaan...

GSM dekking-> http://dekkingskaart.t-mo...webform1.aspx?service=GSM

UMTS/HSDPA dekking-> http://dekkingskaart.t-mo...ebform1.aspx?service=UMTS

[ Voor 17% gewijzigd door Spinvis op 15-06-2008 14:25 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:15
ach, hier in NL heb je overal en altijd bereik. Moet je eens in landen in Scandinavië, USa etc komen, dan moet je haast een satelliettelefoon hebben om ovral bereikbaar te zijn. Ik heb een telefoon met Telfort (KPN, overal 90-100% bereik) en T-Mobile 85%-100%, ook op eilanden) dus dat moet vast wel lukken. Met 20% kan je nog bellen en smsen, daaronder alleen nog maar smsen bijna....

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Titel gewijzigd naar 'Dekking T-Mobile'

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 15-06-2008 17:19 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-11 16:10
Ik heb zelf slechte ervaringen met t-mobile. Veel gesprekken die ik voerde werden spontaan verbroken wegens gebrek vaan dekking, heel irritant. Ben nu weer bij kpn!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Sinds 2004 zit ik bij TMNL, ik vind het echt een van de betere bedrijven in NL! Heb nooit last van hun zogenaamde slechte dekking.

Verwijderd

Topicstarter
We gaan vermoedelijk toch helemaal om voor Apple denk ik uiteindelijk.

Het zal wel x aantal iphone's worden en 4de kwartaal sim-only via KPN regelen.
Dus ipone gewoon los kopen

Apple heeft gewoon een wow effect en uitstralling en dus vermoed ik dat we weer terug
komen op de apple. zit al de hele zondag te kijken naar iets vervangend en hoor ook veel
berichten over de moeilijke bediening van HTC.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 18:26 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Spinvis schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:40:
Sinds 2004 zit ik bij TMNL, ik vind het echt een van de betere bedrijven in NL! Heb nooit last van hun zogenaamde slechte dekking.
Sinds begin dit jaar hebben mijn vrouw en ik T-mobile. Vanuit mijn achtertuin zie ik de T-mobile-antenne aan de kerktoren hangen, maar toch valt mijn verbinding regelmatig weg. Dit heb ik uiteraard bij ze aangekaart: voor de komende drie maanden krijgen mijn vrouw en ik 20% korting op de bundel. Na drie maanden hebben ze het Orange-netwerk geïntegreerd en dan zou het (in theorie) opgelost moeten zijn. Zo niet, dan moet ik rond die tijd maar weer terugbellen.

Kortom: met de dekking ben ik niet echt tevreden, maar met de tijdelijkse oplossing wel. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12

Crusader

Arc Nature

Dekking van T-Mobile is voor GPRS en gesprekken uitstekend, altijd perfect bereik gehad zonder wegvallende gesprekken. De data-dekking vind ik wat minder, UMTS schakelt regelmatig terug naar GPRS.
Ik heb een Mobiele Internet Kaart 820 van KPN besteld voor datagebruik op de laptop. Ben benieuwd hoe die HSDPA dekking is. Ik heb meer vertrouwen in het netwerk van KPN wat dat betreft, al is het datanetwerk van T-Mobile echt helemaal toppie, je kunt er zowat alles mee doen. Mijn telefoon krijgt een publiek IP adres, ik denk dat ze ook gebruik maken van een transparante proxy.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Spinvis

Spinvis

NICE!

vergeet niet dat dekking ook een kwestie is van de antenne in jouw telefoon. Zo is het over het algemeen bekend dat samsung minder goede/sterke antennes gebruikt dan Nokia bijv.

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:26:
We gaan vermoedelijk toch helemaal om voor Apple denk ik uiteindelijk.

Het zal wel x aantal iphone's worden en 4de kwartaal sim-only via KPN regelen.
Dus ipone gewoon los kopen

Apple heeft gewoon een wow effect en uitstralling en dus vermoed ik dat we weer terug
komen op de apple. zit al de hele zondag te kijken naar iets vervangend en hoor ook veel
berichten over de moeilijke bediening van HTC.
unlocken... -> geen fabrieksgarantie meer, voor wat die te bieden heeft. En volgens mij MOET elke iPhone geactiveerd worden in een T-Shop voordattie de winkel uitkan/mag... En bij zo'n activatie moet een simkaart waar een abonnement aan vast zit... 8)7

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 11:17
Waarom koop je je iPhones niet in Italië? Daar kun je ze gewoon zonder abbo kopen en ze dan unlocken.
Pagina: 1