Toon posts:

Draadloos internet adapter direct aansluiten op netwerkaansl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een adapter die ik op de netwerkaansluiting kan aansluiten zodat ik direct draadloos internet heb. Bestaan deze adapters? Zo nee, hoe kan ik dan het beste draadloos internet krijgen zonder dat ik direct een router moet gebruiken?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je bedoelt een wireless accesspoint? Je zult toch duidelijker moeten zijn, hier kan alleen een helderziende wat mee. En dat zijn meestal geen tweakers...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bedoel je niet gewoon een accespoint of een netwerkbridge? (vanaf welke kant wil je dit doen, client kant of router kant?). In elk geval kun je met een netwerkbridge gewoon een netwerkaansluiting draadloos maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel geen wireless accesspoint maar meer een adapter zoals je ook USB WiFi-ontvangers hebt voor een laptop. Alleen sluit ik de adapter dan niet aan op een laptop maar direct op de netwerkaansluiting.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:09:
Ik bedoel geen wireless accesspoint maar meer een adapter zoals je ook USB WiFi-ontvangers hebt voor een laptop. Alleen sluit ik de adapter dan niet aan op een laptop maar direct op de netwerkaansluiting.
Dat zegt nog steeds niets. Wat is de "netwerkaansluiting"? Probeer svp volledig te zijn en specifiek, niet dit soort vage tekstjes. Wat voor netwerk heb je, prive of werk, internetprovider, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-03 22:06
hij bedoeld volgens mij een adapter voor de LAN-poort voor zijn router. Deze adapter moet een wireless lan functie hebben?

Zoiets als een wireless usb voor de pc maar dan een wireless LAN-poort connector voor de router?

edit: volgens mij bestaat zoiets niet (niet gezocht)

[ Voor 11% gewijzigd door greatchampion op 15-06-2008 00:16 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
van Rj45(utp) naar Draadloos voor de router bestaat wel Dat heet een Accespoint
Voor de Laptop zelf zou ik het niet weten.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

greatchampion schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:16:
hij bedoeld volgens mij een adapter voor de LAN-poort voor zijn router.
Dat vermoed ik ook, maar daarop gaan antwoorden is zinloos omdat het ook iets anders zou kunnen zijn. Vandaar dat de TS eerst een duidelijke omschrijving van de situatie, hardware, etc moet geven voor we verder kunnen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik dus zei, netwerkbridge er tussen hangen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij doelt de TS op iets wat je enkel op de netwerkaansluiting plugt en dat het dan automagisch ineens werkt. Dat kan natuurlijk niet, want bij wlan moet je altijd minimaal een netwerk selecteren en meestal ook nog de beveiliging instellen. Er zal dus een apparaat tussen moeten zitten dat dit regelt. En zoiets heet een bridge, access point, game adapter etc..

Overigens zou je ook naar een zgn. 'home plug'-oplossing kunnen kijken, waarbij je het stopcontact als netwerk gebruikt. Dan kun je wel gewoon je pc via de netwerkaansluiting aansluiten zonder extra instellingen of apparaten (behalve een klein kastje op je stopcontact). Al is het mij niet duidelijk wat je precies wilt (en waarom je niet gewoon een draadloze router wilt), dus misschien ben je hier helemaal niet naar op zoek....

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 15-06-2008 00:42 ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
umts/gprs kaartjes? Zijn draadloos en je hebt geen router/modem nodig.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Frankie02 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:45:
umts/gprs kaartjes? Zijn draadloos en je hebt geen router/modem nodig.
En kosten een fortuin voor een slome snelheid....
Palomar schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:37:
Volgens mij doelt de TS op iets wat je enkel op de netwerkaansluiting plugt en dat het dan automagisch ineens werkt. Dat kan natuurlijk niet, want bij wlan moet je altijd minimaal een netwerk selecteren en meestal ook nog de beveiliging instellen. Er zal dus een apparaat tussen moeten zitten dat dit regelt. En zoiets heet een bridge, access point, game adapter etc..
<knip>
offtopic:
ze bestaan wel zoek maar is rond op Bluebox... is een WiFi accespoint die automatisch naar een open netwerk verbind en dan kan je met de lan poorten verbinden.
Pagina: 1