Beste Tweakerts, wie kan mij helpen een redelijke inschatting te maken hoeveel watt deze setup vraagt. Dit wil ik namelijk graag weten omdat ik van plan ben meerdere PC's op 1 voeding aan te sluiten om deze PC's vervolgens dag en nacht te laten crunchen.
Het gaat om de volgende hardware (per PC):
(De hardware hieronder beschreven is redelijk specifiek aangegeven, maar dit kan van ieder merk met gelijkwaardige chipset/snelheid zijn.)
XFX 630i moederbord (onboard GF7100 vid.kaart)
Intel E2160
1x 512 Mb DDR2-677 CL5
Geluid/netwerk zijn onboard, geluid word niet gebruikt, netwerk wel.
Processor word niet overclocked ivm. beperking moederbord en single channel geheugen + natuurlijk stroomverbruik.
PC's zullen niet direct/tegelijk aangezet worden, dus met de peak tijdens opstarten hoeft geen rekening gehouden te worden, wel zullen ze allemaal constant 100% load dragen, dus wattage @ 100% load is een ideaal streven, dan zitten we altijd goed qua inschatting.
Nou hoop ik dat dit rond de 100/125 Watt MAX uit de muur trekt, dan hoop ik namelijk tot 4 van deze setup's aan te kunnen sluiten op één 500 Watt voeding. (A-merk voeding ivm. voltages@load)
Graag jullie gedachten hierop. Alvast bedankt !
Het gaat om de volgende hardware (per PC):
(De hardware hieronder beschreven is redelijk specifiek aangegeven, maar dit kan van ieder merk met gelijkwaardige chipset/snelheid zijn.)
XFX 630i moederbord (onboard GF7100 vid.kaart)
Intel E2160
1x 512 Mb DDR2-677 CL5
Geluid/netwerk zijn onboard, geluid word niet gebruikt, netwerk wel.
Processor word niet overclocked ivm. beperking moederbord en single channel geheugen + natuurlijk stroomverbruik.
PC's zullen niet direct/tegelijk aangezet worden, dus met de peak tijdens opstarten hoeft geen rekening gehouden te worden, wel zullen ze allemaal constant 100% load dragen, dus wattage @ 100% load is een ideaal streven, dan zitten we altijd goed qua inschatting.
Nou hoop ik dat dit rond de 100/125 Watt MAX uit de muur trekt, dan hoop ik namelijk tot 4 van deze setup's aan te kunnen sluiten op één 500 Watt voeding. (A-merk voeding ivm. voltages@load)
Graag jullie gedachten hierop. Alvast bedankt !