Snap portforwarding niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Ik weet dat dit suf klinkt, maar ik kom niet uit portforwarding. Ik heb het nodig om XBOX Live goed te laten werken.

Ik heb de faq gelezen en ook de bekende website gebruikt (http://www.portforward.com), maar ik snap niet wat bedoeld wordt met "static IP-adres":

- is dat mijn interne adres van mijn computer waarop ik werk om dit voor elkaar te krijgen?
- is dat het vaste ip-adres van mijn XBOX360?
- is dat het interne adres van de router (WAN)?
- is dat het externe adres van de router (LAN)?

(Ik had met Planet nooit problemen met Live, met Telfort IPB dus wel...)
modem/router: P-2602HW-D1A

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een statisch IP adres is niets meer dan een adres dat je zelf hard hebt ingegeven, en dus niet via DHCP loopt...

/eindelijk eens vóór Daniël :D

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 14-06-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een static IP is een IP dat niet dynamisch wordt toegewezen. Dit kan dus aan de LAN of de WAN kant zijn. Dat ligt er maar net aan hoe dat je het hebt ingesteld.

@Exorcist..... Ik heb nog geen Daniël zien posten in dit topic....

[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 14-06-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

- is dat het vaste ip-adres van mijn XBOX360?
meer precies Het ip adres dat de router toewijst aan de xbox. -->tenzij je dat in de xbox vast kunt instellen( geen idee)

In veel routers kun je dit ook simpel een mac adres aan een ip adres locken, of de dhcp lease op infinite/oneindig zetten

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een poort forward naar IP x.x.x.x en je gebruikt gewoon dchp (automatische IP toekenning) dan heb je kans dat dat apparaat de volgende keer x.x.x.y heeft. De poort wordt niet meer naar dat apparaat geforward, Door een vast IP toe te kennen aan een apparaat kan je er zeker van zijn dat de poort die je forward naar dat IP altijd naar hetzelfde apparaat gaat.

Als je een poort forward naar jee XBOX wil doen is het handig dat hij een vast IP ingesteld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik heb de XBOX360 zelf een vast adres gegeven. Is dat het adres dat ik moet gebruiken bij het forwarden als "server IP adress"?

Deze reeks moet ik invullen:

Active Service - Name - Start Port - End Port - Port Translation - Start Port End Port - Server IP Address

[ Voor 44% gewijzigd door Heintje op 14-06-2008 22:32 ]

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik ga het proberen. Bedankt voor snelle replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is ff verwarrend dat ze het hier: http://www.portforward.co...02H-D1A/Xbox_Live_360.htm over "your computer needs to have a static ip address" hebben, maar het gaat om het vaste IP-adres van je XBOX360. Dat is namelijk het adres waar naar geforward moet worden.

Edit: spuit 11...

[ Voor 3% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 14-06-2008 22:37 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
... maar dat zinnetje was wel precies het begin van mijn probleem.

Ik heb geforward, nu maar hopen dat ik geen firewall-rules hoef aan te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 09-09 09:07
Heintje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:29:
Ik heb de XBOX360 zelf een vast adres gegeven. Is dat het adres dat ik moet gebruiken bij het forwarden als "server IP adress"?

Deze reeks moet ik invullen:

Active Service - Name - Start Port - End Port - Port Translation - Start Port End Port - Server IP Address
Is het nu nog niet gelukt ;)
Zoals ook in het Xbox Live Ervaringen topic vermeld staat het IP van je xbox in het Dashboard, maar die heb je, denk ik, al wel gevonden. En dan moet je je router, volgens mij, als volgt instellen;

Active ServiceNameStart PortEnd PortPort Translation :?Start PortEnd PortServer IP Address
UDPXbox Live 18888Ik denk "No"8888Xbox IP address (Dashboard)
UDPXbox Live 2883074Ik denk "No"30743074Xbox IP address (Dashboard)
TCPXbox Live 3883074Ik denk "No"30743074Xbox IP address (Dashboard)

edit:
OK, twas al gelukt zie ik ;), je kan het altijd testen in het Dashboard he, NAT Open betekent dat je aan jouw kant klaar bent...

[ Voor 5% gewijzigd door Sensei_D op 14-06-2008 22:51 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Nou, ik ben nog niet klaar. NAT staat nog steeds op 'moderate'.

Het meest frustrerende vind ik, dat ik in mijn router niet kan kiezen voor UDP of TCP. Wel een heleboel andere dingen, en ook 'user define': die neem ik dan maar. Maar ik heb dus eigenlijk geen idee wat ik doe, en wat voor rule ik aanmaak.

Ik heb nu het laatste advies opgevolgd, maar kan dus niet kiezen voor UDP en TCP, alleen 'user define'. Ook geeft de router een foutmelding bij de tweede rule: duplicate.

Ik heb nu dus:

Default Server : 0.0.0.0

Service Name Start Port End Port Port Translation Start Port End Port Server IP Address
XBoxLive3601 88 88 88 88 192.168. 1. 39
XBoxLive3602 3074 3074 3074 3074 192.168. 1. 39

Zoals te zien heb ik bij default server nog niks ingevuld. Ik zou ook niet weten wat helaas....maar ik denk dat er niets ingevuld hoeft te worden, gelet op de uitleg van de Zyxel zelf:
"In addition to the servers for specified services, NAT supports a default server. A default server receives packets from ports that are not specified in this screen. If you do not assign a Default Server IP address, the ZyXEL Device discards all packets received for ports that are not specified here or in the remote management setup."

Al met al nog steeds moderate dus.

[ Voor 54% gewijzigd door Heintje op 15-06-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
XBOX ondersteund toch UPnP??

Zet dat aan op je router en je bent klaar..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
UPnP staat aan.

Ook als ik de firewall uitzet blijft de NAT op moderate staan (na reboots van zxowel router als XBox) 8)7 . Iemand nog een idee?

[ Voor 81% gewijzigd door Heintje op 15-06-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik heb het antwoord op mijn vraag over portforwarding.

De vervolgvraag stel ik in het XBOX Live topic.

Bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 09-09 09:07
http://forum.tiscali.nl/v...3adb0052f8a2396688#113577

Kijk hier eens, ik heb geen ervaring met jouw router, maar het lijkt erop dat je toch met die firewall rules aan de gang moet zoals je al eerder aangaf. Het klinkt als een vrij eenvoudig verhaal en degene uit de post in bovenstaande link legt het behoorlijk helder uit. Hopelijk lukt het je nu wel!

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik ga het proberen. Het is wel voor emule en niet XBOX Live, dus ik hoop dat ik het begrijp.

Intussen heb ik geexperimenteerd met firmware. Ik heb een firmware-update gedaan (wat eigenlijk geen update is, maar heb met dezelfde firmware overschreven) en jawel: NAT open als ik de XBOX op 'automatisch' zet qua netwerkinstellingen.

Zo gauw ik de XBOX echter herstart is het NAT weer moderate, en zo gauw ik handmatig dezelfde instellingen als bij 'automatisch' in de XBOX invoer is NAT ook weer moderate.

Om te kunnen spelen met NAT open, moet ik dus de firmware opnieuw overschrijven, en dan overal afblijven. Helaas doet mijn netwerkprinter het niet meer na een firmware-update, en moet ik de router eerst opnieuw starten (en ook dan is de NAT weer moderate).

Verre van ideaal, wel geschikt voor een avondje XBOX-en en verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Zet NAT uit. Emule ondersteund ook UPnP protocol. heel veel programma's en devices tegenwoordig.

Zolang je niet over de kennis beschikt over hoe een firewall en porten werkt, zou ik gewoon UPnP aan zetten in diverse programma's die anders dan poort 80 werken.

Daarnaast kan je ook op je je router aangeven dat het mac adress van je XBOX reseveert is. Hierdoor zal de XBOX van de dhcp server altijd zelfde IP krijgen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik heb een combinatie van jullie tips gebruikt en het lijkt te werken na div. reboots van router en XBOX.

UPnP aan
Port Forwarding volgens de bestaande info + link hierboven
Firewall-rules via de link hierboven ingesteld (erg goede instructie!)
Zelf een vast MAC + IP-adres in de router aangegeven.

maar ook nog aangevinkt bij:
`Windows Networking (NetBIOS over TCP/IP)`
de optie:
`Allow between LAN and WAN´

Wat riskant is: de XBOX staat op 'automatisch': dit kan volgens mij betekenen dat de XBOX op een gegeven moment zelf een ander IP-adres kiest en dan loopt het weer in de soep. Afwachten voorlopig. Ik ga wel weer experimenteren als het een tijdje gedraaid heeft.

En ook de netwerkprinter werkt nog!

Veel dank, ik had eigenlijk niet meer verwacht dat het zou lukken. _/-\o_

PS. Ik zal proberen alles samen te vatten en te posten in het XBOX Live topic, want er valt ook nog wat in te stellen om timeouts en daarmee disconnects na 20 minuten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je kan de XBOX nu toch alsnog op handmatig zetten? Even kijken in je router of in je XBOX zelf wat de huidige IP-instellingen van dat ding zijn, en die handmatig erin zetten....

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Vicarious schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:35:
Je kan de XBOX nu toch alsnog op handmatig zetten? Even kijken in je router of in je XBOX zelf wat de huidige IP-instellingen van dat ding zijn, en die handmatig erin zetten....
Als ik dat doe dan gaat 'ie weer op moderate.

En helaas.....ik heb intussen ontdekt dat NAT alleen open staat na een reboot van de router. Dat is natuurlijk al beter dan na een firmware-update/redate (zie een paar postings terug), maar het is nog steeds niet ideaal te noemen. Misschien kan ik de router 's nachts automatisch laten rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dat gedrag dat je hem steeds moet rebooten lijkt mij te wijten aan UPnP. Die forward die porten zodra de XBOX erom vraagt, maar na een periode van inactiviteit zal hij deze ook weer afsluiten. Als je alles statisch hebt ingesteld, en je portforwards kloppen, zou je UPnP niet nodig moeten hebben en kun je dit uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Door de instructie voor e-mule zelf helemaal voor de xbox uit te werken ben ik er achter gekomen dat ik toch een foutje heb gemaakt bij het invullen van gegevens. Ik dacht dat ergens het LAN-adres van de router werd bedoeld, maar het is het IP/LAN-adres van de XBOX. Het rebooten van de router is nu niet meer nodig (stand: 16 juni, 14:07 O-) ). Eens kijken hoe het verloopt.
Vicarious schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:47:
Dat gedrag dat je hem steeds moet rebooten lijkt mij te wijten aan UPnP. Die forward die porten zodra de XBOX erom vraagt, maar na een periode van inactiviteit zal hij deze ook weer afsluiten. Als je alles statisch hebt ingesteld, en je portforwards kloppen, zou je UPnP niet nodig moeten hebben en kun je dit uitschakelen.
Interessant. Zal het eens proberen. Als ik klaar ben met testen en het stabiel lijkt op de kortere termijn, zal ik UPnP eens uitzetten, en de IP-gegevens ook handmatig invoeren in de XBOX.

Boeiend vind ik ook dat bij gebruik van de automatic settings van de XBOX, de XBOX als eerste DNS-server adres kiest: het IP-adres van de router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dat is niet gek. Je router deelt namelijk in dat geval een DHCP-adres uit, en geeft daarbij als DNS-server zichzelf op. De router heeft zelf weer andere DNS-servers geconfigureerd staan, dus het komt uiteindelijk gewoon het internet op hoor, no worries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Vicarious schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:47:
Als ik UPnP uitzet, dan staat XBOX Live weer op Moderate, zelfs na een reboot.... 8)7

Ik laat UPnP maar even aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ok!

Waarschijnlijk wil hij dat dan open houden voor specifieke games die weer andere poorten geforward willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Ik snap er nu helemaal niets meer van.

Omdat mijn draadloze netwerkpriner (Canon Pixma MP800R) toch weer nukken vertoonde met de nieuwe routerinstellingen, en ik mijn instructie voor de Zyxel +XBOX Live intussen toch klaar had om te proberen, heb ik de router gereset.

Na de reset en zonder enige wijziging van verdere instellingen dan de standaard (abo)instellingen voor (wireless) internet en bellen, staat de XBOX NAT op OPEN, zelfs na een tweede start van de XBOX. 8)7

Heel leuk, maar voor mij een raadsel hoe dat kan zonder port forwarding of firewall rules.

NB De netwerkprinter doet het nog niet helaas, maar als die 'zoek' is duurt het altijd achterlijk lang om hem weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11
dat is nu net het punt van UPnP. UPnP regelt automatisch heel het gezever met port forwarding voor jou, wanneer er om gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
redfox314 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:01:
dat is nu net het punt van UPnP. UPnP regelt automatisch heel het gezever met port forwarding voor jou, wanneer er om gevraagd wordt.
da's sympathiek van UPnP, maar waarom deed ie dat dan niet de eerste maanden, en nu pas na een reset (terwijl ik er al een paar resets en opnieuw laden van firmware op heb zitten? Niet erg consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:11
het zou mij niet verwonderen dat er ondertussen een geüpdate client implementatie is voor de xbox waardoor hij met jou router correct gaat werken of je hebt een van je andere apparaten veranderd zodat een UPnP instelling niet meer conflicteert met een andere....
Je netwerkprinter gebruikt wss ook upnp vermits die opeens zoek is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
Misschien ja.

Nu lijkt het erop dat ik moet kiezen tussen een open NAT voor de XBOX óf een werkende netwerkprinter... zucht.
De ip-adressen van de apparaten zijn opvolgend: dat zal er toch niet mee te maken hebben?

Pagina: 1