Een tijdje geleden heb ik een nieuwe pc samengesteld voor een kameraad met als mobo een Asus M2A-VM HDMI. Met de bijgevoegde CD alle drivers geïnstalleerd en dit werkte direct perfect.
Na een format moet ik alles terug installeren voor hem, maar hij is de CD kwijt van de drivers.
Geen probleem dacht ik, dan download ik die wel even vlug van de website. Not!
Alles lijkt goed te werken, enkel het geluid (analoge uitgang) krijg ik niet aan de praat. Ik heb alle drivers voor dit mobo gedownload en geïnstalleerd maar toch werkt het geluid niet. Digitaal heb ik niet getest, maar daar is mijne kameraad toch niets mee en hij geeft toch aan dat er geen devices geïnstalleerd zijn.
Chipset: AMD Chipset Driver Program for Windows XP & 64bit XP.(WHQL)
Audio: Realtek ALC883 Audio Driver V5.10.0.5404 for Windows 2000/XP & 64bit XP.(WHQL)
In device managers staan 3 Other devices:
2 PCI devices en 1 Unknown device
Als ik in de BIOS de HDMI uitgang op disable zet, verdwijnt er 1 PCI device.
Ik heb al geprobeerd om de drivers voor de 3 devices automatisch (hardware update wizard) te laten installeren, maar hij vind de juiste software hiervoor niet.
In control panel - Sound and audio devices geeft hij aan: no audio device
Het rare is dus dat met deze instellingen voorheen alles perfect werkte, maar met de gedownloade drivers werkt het niet. Iemand een idee?
Na een format moet ik alles terug installeren voor hem, maar hij is de CD kwijt van de drivers.
Geen probleem dacht ik, dan download ik die wel even vlug van de website. Not!
Alles lijkt goed te werken, enkel het geluid (analoge uitgang) krijg ik niet aan de praat. Ik heb alle drivers voor dit mobo gedownload en geïnstalleerd maar toch werkt het geluid niet. Digitaal heb ik niet getest, maar daar is mijne kameraad toch niets mee en hij geeft toch aan dat er geen devices geïnstalleerd zijn.
Chipset: AMD Chipset Driver Program for Windows XP & 64bit XP.(WHQL)
Audio: Realtek ALC883 Audio Driver V5.10.0.5404 for Windows 2000/XP & 64bit XP.(WHQL)
In device managers staan 3 Other devices:
2 PCI devices en 1 Unknown device
Als ik in de BIOS de HDMI uitgang op disable zet, verdwijnt er 1 PCI device.
Ik heb al geprobeerd om de drivers voor de 3 devices automatisch (hardware update wizard) te laten installeren, maar hij vind de juiste software hiervoor niet.
In control panel - Sound and audio devices geeft hij aan: no audio device
Het rare is dus dat met deze instellingen voorheen alles perfect werkte, maar met de gedownloade drivers werkt het niet. Iemand een idee?