Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SMS'en vanaf pc

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk zit ik niet op het verkeerde forum, OH leek mij gepaster dan de telecom/netwerk fora.

Sinds kort draai ik weer een web server thuis en het leek me dat ik wel wat grappig dingen kan doen als het lukt van en naar dit systeem te SMS'en. Ik heb rond gevraagd bij diverse winkels hoe ik dit zou kunnen doen, maar de enige oplossing waar deze mee aankomen zetten is een UMTS modem om via een GSM netwerk op internet te komen. Ik heb ook op internet geprobeerd te zoeken (met niet al te veel success, gezien ik niet echt weet hoe wat ik zoek heet) en de meeste online telecom winkels zien er nog al dubieus uit.

Als mensen mij zouden kunnen helpen met de benaming/waar ik naar dien te zoeken ben al erg geholpen. De enige mogelijkheden die echt vereist zijn is de mogelijkheid SMS'jes te kunnen ontvangen en versturen (compatibiliteit met BSD of linux zou fijn zijn, gezien ik mijn server daar BSD draait al dan niet met linux binary compatibility). Hoe makkelijker het aan te sturen is vanuit eigen programma's des te beter.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:32
Ik ben benieuwd hoe jij dan gezocht hebt, want je hoeft echt alleen de woordjes sms en linux in google in te typen om een heleboel informatie te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:41:
Ik ben benieuwd hoe jij dan gezocht hebt, want je hoeft echt alleen de woordjes sms en linux in google in te typen om een heleboel informatie te vinden.
Op linux en sms had ik nog niet gezocht, had me eerst beperkt tot sms en freebsd. Net nog een zoek poging gewaagd met linux en SMS. Vooralsnog alleen scripts gevonden die gebruik maken van andere sites om SMS-jes te sturen (en je dus geen antwoord kunt ontvangen) of oplossingen met een prijskaartje van 250 dan wel 950 euro, wat ver buiten mijn budget is en als er prepaid telefoons te krijgen zijn voor 30 euro moet een apparaat om alleen te SMS-en toch voor een kleiner budget beschikbaar zijn.

Alternatief is misschien een heel goedkope telefoon kopen en een kabel om telefoon rechtstreeks aan de pc te koppelen te zoeken, maar ik weet niet of dat gaat lukken met budget telefoons en om nou een nieuwe dure telefoon hier voor aan te schaffen. Andere info vind ik niet op de eerste 5 pagina's van google met linux en sms dus echt veel verder helpt het me niet.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:38
Je kan een mobille telefoon modulle kopen, sim er in en met een rs232 verbinding aan je pc knopen. Dan hoef je alleen maar klein stukje software te schrijven dat AT commando's verstuurd en opvangt, niet heel erg ingewikkeld. De gsm modulles zijn alleen niet heel erg goedkoop rond de 150 euro.
Maar je kan natuurlijk ook een oude mobiel nemen, die open schroeven en even zoeken waar de UART aansluiting zit.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:32
Poosje geleden met hetzelfde aan het experimenteren geweest, alleen dan onder xp. Zat eerst ook te denken aan zo'n oud Nokia business model i.c.m. een seriele kabel, maar BT stickie i.c.m. met m'n 6230i werkte ook perfect.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Zoek eens op: linux sms gateway of op: linux sms server. Dan vind je wel gratis dingen, en ook van die diy sites.... Het duurste is volgens mij de telefoon, maar daarvoor kan je een oude nokia ofzo voor gebruiken, die wel goedkoop op marktplaats staan.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:04:
en als er prepaid telefoons te krijgen zijn voor 30 euro moet een apparaat om alleen te SMS-en toch voor een kleiner budget beschikbaar zijn.
Vanwaar die redenatie? Er is zoiets als vraag. Wat jij wilt is veel minder vraag naar dan naar een gewone telefoon. Het aanbod past zich daar op aan. Dus die laatste zijn veel goedkoper, en wat jij wilt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 02:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hopelijk zit ik niet op het verkeerde forum, OH leek mij gepaster dan de telecom/netwerk fora.
Interessant, gezien in het beleid van dit subforum duidelijk staat dat dit soort vragen daar thuishoren. En in geval van twijfel kun je altijd van tevoren navraag doen, wat je hier ook nagelaten hebt.

Maar dat is niet de reden dat ik dit topic ga sluiten - als alleen. Dat ga ik doen omdat je niets specifieks meldt in je topicstart. Juist als je ergens naar gezocht hebt en het niet vond is het van belang dat je aangeeft exact waar je zoch, op exact welke termen, wat je toen vond, wat toen nog niet duidelijk was en hoe je vervolgens verder zocht. Dan kunnen we je namelijk daarmee helpen. Zoals je het hier doet zegt niets je had makkelijk hetzelfde kunnen schrijven als je helemaal niets gezocht had en biedt geen houvast om je verder te helpen. Daarom heeft dit topic geen zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.