Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik heb een zeer vaag probleem met een laptop. Het betreft een HP Compaq NC6120 business notebook met een Pentium M/Centrino, 256MB DDR en een nieuwe hdd. De bedrade ethernet is van Broadcom. Er zit ook een wireless 'insteekkaartje' in (in zo'n slot naast het ram geheugen).

De laptop lijkt bij de installatie van Windows in de 1e instantie stabiel. Installatie gaat prima met zowel een normale XP professional CD als de HP recovery CD (wat praktisch een gewone installatie CD is maar dan met de serial geïntegreerd volgens mij. SP2 zit hierin ook geïntegreerd). Na installatie is het enige wat ik installeer de Broadcom netwerk driver van de HP site. Ga ik hierna internetten dan loopt bij diverse sites voordat deze helemaal geladen zijn (bijv. adobe.com) de hele laptop vast. Hij bevriest. Dan zou je zeggen: hardwarematige instabiliteit. Daarom heb ik prime95 een nacht gedraaid. Geen probleem. Geheugen vervangen en hdd vervangen helpt niet. Om uit te sluiten dat het op enige wijze aan Windows lag heb ik Knoppix gedraaid. Ook in Knoppix problemen. Niet de hele laptop bevriest maar de browser sluit wel uit zichzelf bij diverse sites. Dit lijkt dus een hardware probleem, echter de vraag is wat er stuk is. Dat is dus ook gelijk mijn vraag, of iemand een idee heeft?

NB: Internetten doe ik via een kabel achter een router, waar diverse PC's vlekkeloos achter draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat als je andere Broadcom drivers pakt? SP3 installeren? Die Live CD heeft waarschijnlijk niet alles aan boord om sommige pagina's te laden, wat het afsluiten van de brwoser kan verklaren. Ik denk niet dat het hardwarematig is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik denk ook niet dat het hardwarematig is. Installeer eerst eens alle updates voor Windows. Eventueel probeer je een andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het is je driver. Ik heb het gezeur ook gehad. Ik weet niet welke driver je moet hebben maar even voor een andere zoeken verhelpt je probleem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
SP3 helpt niet. Firefox crasht gelijk bij het opstarten, die wil al helemaal niet. Andere Broadcom drivers (netextreme) helpen niet, heb twee versies geprobeerd van Broadcom zelf (naast de oorspronkelijke versie van HP die ik als eerste geprobeerd had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:38

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

probeer deze nog eens
http://members.home.nl/fe...%20Gigabit%20Ethernet.rar
dat is de driver dit ik gebruik op mijn nc6210

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik dacht dat je juist een oudere driver moest gebruiken. gebruik die van de orginele SWSetup. Die moet werken. Dan heb ik nog een andere tip voor je. Gebruik ook de drivers van HP die orgineel met het systeem werden meegeleverd. Mijn oude HP laptop (waar ik heel veel spijt van heb dat die weg is) startte binnen 30 seconden op met 1 gb geheugen met alle orginele drivers en virusscanners en etc. Alleen idd de bluetooth was instabiel van die laptop maar dat was gewoon een HP probleem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
Fanatic_FS schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:01:
probeer deze nog eens
http://members.home.nl/fe...%20Gigabit%20Ethernet.rar
dat is de driver dit ik gebruik op mijn nc6210
Die heb ik ook geprobeerd (lijkt dezelfde als die van HP die ik al geprobeerd had qua versie) maar helpt ook niet.

Ik ga weer naar mijn studentenkamer en geef de laptop weer uit handen maar zal de eventuele oplossing nog laten weten.

[ Voor 22% gewijzigd door fckgw op 15-06-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 10:55
Ik heb dezelfde laptop, die van mij bevriest ook regelmatig, als ik dan op het plastic links en rechts van de touchpad indrukt doet hij het weer, al moet ik dit soms herhalen. Heel vreemd dus, alsof hij even hardwarematig geen contact kan leggen.

Ook heb ik het 'probleem' dat wanneer de laptop op netstroom staat, het scherm gedimt is. je zou zeggen dat hij dat doet wanneer hij juist niet op netstroom staat...bij het energiebeheer paneel in het configuratiebeheer kan ik niets vinden wat dit zou moeten veranderen, heeft iemand misschien suggesties? Ook onder het batterij icoontje in de systray vind ik geen instellingen die dit zouden kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

Mark_640

In my memory

coendeurloo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:27:
Ook heb ik het 'probleem' dat wanneer de laptop op netstroom staat, het scherm gedimt is. je zou zeggen dat hij dat doet wanneer hij juist niet op netstroom staat...bij het energiebeheer paneel in het configuratiebeheer kan ik niets vinden wat dit zou moeten veranderen, heeft iemand misschien suggesties? Ook onder het batterij icoontje in de systray vind ik geen instellingen die dit zouden kunnen veranderen.
'
Mijn NC6320 'onthoudt' de brightness instellingen voor 't scherm apart voor accu en netvoeding.

Even de netvoeding erin en dan de 'fn' toets (langs de linker-ctrl toets) en dan F10 (brightness hoger) does the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Thanks! dat is het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Ik heb nog een probleempje: er komt geen geluid uit de headset uitgang van de laptop. Ik heb al gekeken in verschillende instellingen maar ik kan niets vinden wat ook maar lijkt op het instellen van die uitgang...ook heb ik verschillende koptelefoons/speakers geprobeerd, niets werkt. Het geluid blijft gewoon over de boxjes van de laptop komen als ik een koptelefoon in de uitgang steek.

kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293513

Hallo,

Ik heb ook precies hetzelfde probleem met mijn nc6120

Het heeft altijd heel goed gedaan tot 2 maanden geleden. Hij loopt nu regelmatig vast.
Als je links van de laptop indrukt, reageert hij erop. Dan werkt hij weer goed. Maar je moet het in blijven drukken. Dat werkt niet handig :P

Dus, heeft iemand een idee, waardoor dit komt. Of het nou een storing is in de notebook, in kabels ofzo? Of ligt het aan het moederbord.

Het betreft een nc6120:

Intel Centrino Mobile 1.73 GHz
708 MB werkgeheugen, 64 mb naar videokaart. Of waar die 64 mb blijft weet ik niet. :?
39.4 GB HDD
WLAN b/g
Bluetooth
2x PCMIA Slots
4x USB
Intel Media Graphics controller 915GM/GMS, 910 GML Express 128 mb videokaart.
6-cell HP ondersteunde Accu.
10/100/1000 GB/Lan
cd-rw-dvd-rom brander/speler.

Hopelijk hebben jullie hier genoeg aan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt ;)
Vriendelijke groeten
Theo Kuijsters Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De NC6120 maar ook andere modellen van HP staan hier om bekend. Ook de NX8220 heeft hetzelfde euvel, die na verloop van tijd vaak optreedt. Als er inderdaad op bepaalde stukken van de laptop druk wordt uitgeoefend, doet deze het wel.

Naar het schijnt zijn het slechte contacten op het moederbord die op het moment van aandrukken wel contact maken. Weinig aan te doen behalve het moederbord omwisselen, maar de kosten (en moeite) daarvan zullen hoger liggen dan wat het ding uberhaupt waard is.

Naast mainbord problemen treden er ook vaak display-problemen op, van vlekken op het scherm tot geen beeld meer. Beetje problematisch typetje..
Pagina: 1