Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Firefox] Certificaten: vraagt om wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 23:00
Zojuist heb ik op de pc van mijn werk geprobeerd een gratis Thawte e-mailcertificaat aangevraagd (t.b.v. Thunderbird). Halverwege dat aanvragen verschijnt er opeens een dialoogvenster met als tekst:

'Wachtwoord vereist - Voer het wachtwoord in voor het Software-beveiligingsapparaat'

Welk wachtwoord ik hier ook probeer, niets wordt geaccepteerd. Als ik dan tenslotte maar op 'Annuleren' klikt, verschijnt de volgende melding:

==============

Fout bij verwerken van formulier!

Bij het verwerken van uw formulier trad een fout op. Dit betekent normaal gesproken dat een van de gegevens die u invulde ongeldig was of dat u een verplicht veld niet heeft ingevuld. Gelieve aan de hand van onderstaande foutboodschap de ingevulde gegevens nogmaals te bekijken.

De foutboodschap is: Unable to PEM decode the SPKAC.

Kind regards,

thawte

it's a trust thing'

===============

Vandaar dat ik op mijn eigen pc het e-mailcertificaat aangevraagd heb (met de inloggegevens van het werk). Dat gaat prima. Vervolgens heb ik het certificaat vanuit Firefox geëxporteerd en verstuurd naar de pc van het werk. Zodra ik daar het certificaat wil importeren, verschijnt weer het dialoogvenster dat vraagt om het wachtwoord voor het Software-beveiligingsapparaat!

Weet iemand welk wachtwoord het hier betreft en of ik het kan resetten of uitschakelen?

Bij voorbaat heeeeeeel hartelijk dank!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Als het alleen op die pc op je werk optreedft lijkt het me meer iets te maken hebben met de beveiligings/policy instellingen op die pc. Heb je volledige administrator rechten op dat systeem?

• Poeh
Ja, ingelogd als Administrator. De melding heb ik ook nog nooit eerder gezien, volgens mij is het dus gekoppeld aan Firefox. Ik heb gisteren al de nieuwste versie van Firefox geïnstalleerd.

• Poeh
Iemand wellicht nog een idee?

Verwijderd

Het bericht verschijnt als je bij de beveilingingsopties van firefox hebt ingesteld dat firefox de wachtwoorden moet onthouden, en dat je hierbij een hoofdwachtwoord hebt opgegeven. Dit laatste om te voorkomen dat vervolgens iedereen met toegang tot jouw PC al je wachtwoorden kan lezen. Het heeft dus niets te maken met de site de je op dat moment bezoekt.

Hopelijk heb je hier wat aan