De situatie
Ik ben bezig met een systeem waarmee ik bepaalde bezoekersinformatie wil opnemen in externe links naar adverteerders (vanaf hier: adverteerder.nl), zodat ik hierin exact kan doorgeven via welke campagne (Adwords, mailings, banners etc) de bezoeker eerder op mijn website (vanaf hier: mijnsite.nl) terecht is gekomen.In deze campagnes kan ik variabelen meegeven die hiervoor gebruikt kunnen worden (vb. mijnsite.nl/?bron=GoT&kw=laptop), en is het dus vrij simpel om iets werkends in elkaar te zetten. In feite is dit alles wat het doet:
- Haal de variabelen op
- Plaats deze in een cookie voor evt. terugkerend bezoek
- Verwerk de variabelen in de link (vb. adverteerder.nl/?subid=GoT_laptop)
Nu dacht ik dat het wellicht mogelijk zou zijn om de URL als volgt op te bouwen: mijnsite.nl#bron=GoT&kw=laptop, aangezien alles na de # niet wordt meegenomen door de zoekmachines. Vanaf hier zou ik het kunnen aanpakken (of juist niet..) met PHP of Javascript, maar via beide wegen loop ik tegen problemen aan en kom ik er niet uit.
Met behulp van PHP
D.m.v. de $_SERVER['*'] tags kan ik veel informatie binnenhalen, maar hetgeen wat er na de # krijg ik met geen mogelijkheid binnen. Ik heb het gevoel dat dit niet met PHP binnen te halen is, maar de technische kennis ontbreekt het om daar zeker van te zijn. Als het me zou lukken om dit wél te gebruiken, moet het via de PHP-weg in principe geen probleem zijn.Dus: Is het mogelijk om d.m.v. PHP de waarden achter de # op te nemen?
Met behulp van Javascript
Aangezien het André Scholten ook lukt om de variabelen achter # aan Google Analytics mee te geven, ga ik er van uit dat het geen probleem is om deze waardes d.m.v. Javascript uit te lezen en in een cookie te zetten.Probleem: De data heb ik niet als variabelen beschikbaar bij het eerste bezoek, dus ik weet niet hoe ik deze in de externe URL's kan opnemen. Volgens mij kan ik deze data pas bij een reload of 2e bezoek in de externe URL opnemen.
Dus: Valt d.m.v. Javascript de data ook direct in de URL's op te nemen?
"Slot"
Ik hoop hier een duw in de goede richting te vinden, want na lang zoeken ben ik nog geen passende oplossing tegen gekomen. Uiteraard sta ik meer dan open voor suggesties, het gaat immers om het resultaat. Wellicht zoek ik het helemaal in de verkeerde hoek en hoef ik niet eens met # aan de slag!Alvast ongelooflijk bedankt voor alle input en ideeën
offtopic:
Ik heb hem in dit subforum gezet, maar zou evengoed in programming passen aangezien het om zowel server- als clientside gaat. Dus modjes, mocht het je niet zinnen, doe je ding
Ik heb hem in dit subforum gezet, maar zou evengoed in programming passen aangezien het om zowel server- als clientside gaat. Dus modjes, mocht het je niet zinnen, doe je ding