Toon posts:

PC Start niet op, geen teken van stroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn oude moederbord kapot was heb ik vandaag een nieuw moederbord in mijn pc gezet, een GIGABYTE GA-P35-DS3L. Voor zover ik weet heb ik alle kabeltjes in mijn pc aangesloten, de stekkerkast staat aan, de stroomkabel in de pc en de switch van de voeding op 1. Als ik op de aanknop of de resetknop van mijn pc druk gebeurt er niks. Er is geen seconde dat er iets gebeurd, nergens even een ledje dat gaat branden of het licht van mijn voeding. Gewoon geen enkel teken dat hij stroom krijgt. De laatste keer dat ik mijn pc aanzette ging hij nog gewoon aan.

Wat kan het probleem zijn? Ik heb al gezocht op GoT maar ik kon nergens zo'n scenario vinden. Het is ook niet logisch dat de voeding kapot is want die deed het de laatste keer dus gewoon nog.

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Controleer zeker nog eens alle kabels!!
Anders zou het wel eens kunnen dat het aan je voeding ligt.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:49

Twazerty

AVCHDCoder developer

indien er een LED onboard is. Brand het ledje wel? Bij insteken Lan kabel brand er een LEDtje? Wel het plugje aangesloten van je powerswitch?

BTW het is geen 1 maar een I

[ Voor 10% gewijzigd door Twazerty op 14-06-2008 18:42 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
Henridv schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:41:
Controleer zeker nog eens alle kabels!!
Anders zou het wel eens kunnen dat het aan je voeding ligt.
Zal ik doen.
Twazerty schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:41:
indien er een LED onboard is. Brand het ledje wel? Bij insteken Lan kabel brand er een LEDtje? Wel het plugje aangesloten van je powerswitch?

BTW het is geen 1 maar een I
Er brand niets, bij lan kabel ook niet en het plugje is aangesloten.

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zeker weten dat je beide stroomkabels voor het moederbord hebt aangesloten? Zie ook dit plaatje.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test de voeding eens. Wellicht dat deze gewoon stuk is. Dit kun je doen door het groene en een zwart draadje met elkaar te verbinden in de ATX stekker.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide stroomkabels aangesloten, de voeding werkt, heb het net getest. Ook heb ik geprobeerd de pc aan te zetten via de powerswitch aansluiting op het moederbord, dit werkte niet.

Ik heb wat dingen over te veel stof waardoor hij niets doet na een lange tijd uit te hebben gestaan en aansluitingen gelezen morgen zal ik alle draden nog eens controleren en kijken of ik het werkend kan krijgen ;)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:15

Onbekend

...

Als je de voeding aan hebt, moet je eigenlijk alle spanningen even meten.

Haal eens zoveel mogelijk van de computer af zodat je alleen het moederbord+processor en voeding overhoud en test dan nog eens.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Brand er wel een LEDje direct op het moederbord? Of misschien heb je de aan/uit / resetknop verkeerd aangesloten op het mobo...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net volgensmij alle kabels naar overbodige hardware losgetrokken. De pc ging nog niet aan. Wel testte ik opnieuw de voeding door groen en zwart te verbinden. De vorige keer ging heel even het lampje van de stroommeter die aan mijn voeding zit aan, deze keer bleef de voeding aan totdat ik de kabel weer wegtrok.

Misschien maakt mijn moederbord met iets kortsluiting? Ik heb wel de afstandsschroefjes erin gedraaid en ik hoor als ik mijn kast beweeg geen schroefje ofzo. Zou het moederbord defect kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn computer getest met alleen mobo+processor+voeding en hij ging aan.

EDIT:

Hij werkt! :D Ik zag in mijn pc wat stofpluimen en bedacht dat die ook wel eens onder het moederbord zouden kunnen liggen. Dat was dus het geval en die maakten kortsluiting. Ik heb alles eruit gehaald en ben grondig met een stofzuiger door de kast gehaald. Nu alles er weer in gezet en de pc werkt!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 14:27 ]

Verwijderd

Cool. Onthoud wel dat stofzuigen statische elektriciteit opwekt en euh.. je mobo kan beschadigen.. (ik weet niet of dit alleen het geval is bij een metalen buis ofzo..)
Pagina: 1