Verwijderd

Topicstarter
Zat lekker te surfen op mijn laptop (P4, IBM R40), krijg ik datb bekende kadertje dat hij internet explorer heeft afgesloten en of de foutmelding gemeld moet worden bij microsoft. Nou, nee...opeens sllt ie af, huh?!?!? Ik start 'm opnieuw op, shit, zwart scherm met veilig modus-verhaal. Maar welke optie ik ook probeer niets: krijg telkens de melding "bad_system_config_info" en geeft ie onderaan wat nulgetallen (0x00000074 enz.).
:( Wilde eerst checkdisk laten uitvoeren op de c-schijf. Nee hoor, forget it! :?
Via BIOS opstarten geprobeerd via xp-cd, daarna optie 'repareren'. Kwam ik bij c-prompt. chkdsk via dos laten uitvoeren, gaf aan dat er een of meerdere fouten waren. Tot zo ver! Want ik weet niet hoe verder.

Ik moet er toch echt niet aan denekn om te gaan formatteren...! Iemand enig idee hoe verder? :/

@Mod: sorry, maar wist niet waar ik mijn bericht precies moets plaatsen; deze rubriek leek me geschikt...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 18:14 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Iemand enig idee hoe verder? :/
Eventjes googlen/GoT-search ;)

"STOP 0x00000074 BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO" Error Message When You Start Your Computer
This issue may occur if one or more of the random access memory (RAM) modules that are installed in your computer is damaged or if the RAM configuration is incompatible.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 14-06-2008 18:15 ]

☻/
/▌
/ \

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke fouten krijg je precies bij het uitvoeren van chkdsk? En is de hdd nog wel benaderbaar als je boot met een livelinuxdistro?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:23

Wish

ingwell

Prachtige interpunctie en mooie msn taal - kun je je TS misschien wat opschonen zodat het leesbaar wordt?

Welke stopcode is het? btw: de eerste hit op google zegt dat het misschien je geheugen is:
"STOP 0x00000074 BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO" Error Message When You Start Your Computer

grr @ kixtart

[ Voor 4% gewijzigd door Wish op 14-06-2008 18:18 ]

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:17:
Welke fouten krijg je precies bij het uitvoeren van chkdsk? En is de hdd nog wel benaderbaar als je boot met een livelinuxdistro?
Welke foutmelding precies bedoel je? Zoals gezegd kom ik na de chkdsk /r niet verder, geen moer. Ik kan dan enkel exit intypen, waarna de ibm terugkeert en opnieuw in de 'veilige modus' venster terechtkomt. De geheugen is het in elk geval niet: er zitten nu 2x256mb reepjes. Ik heb ze vervangen met een andere 256mb reepje, maar nada.

@danmaarniet: de foutmelding is

STOP 0x000000074 (0x00000003, 0x00000002, 0x80087000, 0xC000014C)

Wat me verder opvalt is, dat wat ik meaar als optie kies in het 'veilige modus' scherm, onderaan zie dat de laptop erg snel in system 32 de drivers checkt...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 18:43 ]