Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Op mijn werk heb ik de beschikking over een Millbank ULT 605 versterker, hierop zitten de volgende devices aangesloten:

- Satellietradio
- Omroepinstallatie

Deze devices zijn aangesloten met 7 Pins DIN kabels.

Nu wil ik een kabel maken om mijn MP3 speler (of GSM) hierop aan te sluiten en zodoende de MP3's kan afspelen over het geluidsinstallatie op mijn werk.

Ik heb wat onderzoek gedaan en kwam in de manual de volgende pagina tegen

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/2007/page1kr4.jpg

Nu is mijn vraag welke kabel ik hiervoor het beste kan maken (van de gegeven opties in de afbeelding), voornamelijk omdat ik niet zeker ben van het signaalniveau en natuurlijk niet zomaar schade wil toebrengen aan de versterker.

Daarnaast, moet ik PIN 4 & 5 met elkaar verbinden, het inkomende signaal is immers voorversterkt.

Voor de duidelijkheid:

DIN 7 PINS < ------------------------------ > 2x Tulp (L & R)

Ik wil een kabel met tulp stekkers maken zodat ik makkelijk andere kabels eraan kan hangen naar bij Mini-Jack of Jack.

Ik heb even getwijfeld of ik het hier wel moest plaatsen, maar aangezien het mij om de electronica gaat, zet ik het in dit hok.

Ik ben benieuwd naar jullie inzichten, het is niet van al te hoog niveau, toch vraag ik het liever een keer extra dan dat ik het 1 keer fout doe!

[ Voor 4% gewijzigd door Erwin op 14-06-2008 18:07 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Je sluit een stereo-bron (tape, CD, line) bron aan op een AUX aansluiting.

Je hebt dus kabel 4.1.3 (de derde kabel op het plaatje) nodig.

Edit: Pin 4 en 5 moet je verbinden, sinds je MP3-speler niet in een schakelaar voorziet om de bron in/uit te schakelen. Verbind de kabel met Input 5.

[ Voor 35% gewijzigd door Stoney3K op 15-06-2008 07:50 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Facility Input 5 is reeds bezet door de DIN van de sattelietradio, maar dit zal verder niets uitmaken, heb het kabeltje inmiddels gemaakt en zal hem morgen testen, hopelijk kan ik het voetbalverslag op mijn GSM ontvangen (sattelietradio is ingesteld op "vast" intern kanaal.