Toon posts:

[Linksys] poorten open zetten voor dc++

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag gebruik maken van het programma dc++ met een actieve connectie. Hiervoor moet ik op mijn router bepaalde poorten open zetten. Ik heb voor 5000 en 5001 gekozen, ik heb dit ingesteld bij "Doorsturen poortbereik" in de config van mijn linksys router.

In dc++ heb ik uiteraard ook poort 5000 en 5001 ingesteld. Het openzetten van de poorten heeft in zoverre effect gehad dat ik nu zoekresultaten krijg in dc++, die kreeg ik niet voor dat ik de poorten los had gezet. Echter, als ik iets probeer te downloaden dan kan er geen verbinding tot stand worden gebracht met diegene. Ik krijg dan altijd connection timeout. Aan de firewall kan het niet liggen want die had ik om te testen al uit gezet.

Het moet dus ergens anders aan liggen. Nu vroeg ik me af of iemand wellicht een idee heeft wat het kan zijn. Zou ik wellicht nog iets niet goed ingesteld hebben op mijn router of in dc++ of kan het nog iets anders zijn??

thanks!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Heb je niet ook nog een pakketje als zonealarm of Norton Internet Security of een virusscanner ofzo draaien die in de weg kan liggen?

Vicariously I live while the whole world dies

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je getest of de poorten echt openstaan dmv een extererne firewall test.
Dat consumenten routertje van jou krijgt die wel genoeg connectie's door de router heen.
Is het geen instelling van dc++ wat je heb fout gedaan.

Genoeg opties wat fout kan zijn ... Dus als jij iets specifieker kan zijn :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

5000 en 5001 zijn dus maar 2 poortjes die je open hebt gezet.
Waarom maar 2? Gooi er gerust 100 of meer open. Probeer het dan nog eens.
Of houd het bij de de standaard poorten die dc++ zelf voorstelde na installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb verder geen virus software of iets anders aanstaan dat het zou kunnen zijn.
Heb je getest of de poorten echt openstaan dmv een extererne firewall test.
Zou ik graag doen maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dit moet doen..
Uhm, dit snap ik niet helemaal. In mijn dc++ config moet ik toch de poorten specificeren waar het om gaat. Wat heeft het dan voor zin om nog een hele reeks andere poorten open te gooien?

Hier mijn instellingen van dc++ (of is dit nu vanuit beveiligingsoogpunt niet zo handig om dit hier zo te posten?)

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/5575/dcze2.jpg

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zou je IP even zwart maken......

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

LuckyY schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:11:
Ik zou je IP even zwart maken......
Och, nu weten we allemaal dat het een UPC abonnee is :P
job schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:31:
5000 en 5001 zijn dus maar 2 poortjes die je open hebt gezet.
Of houd het bij de de standaard poorten die dc++ zelf voorstelde na installatie.
:')
Waarom 100 of meer? Het programma heeft gewoon een port voor TCP én UDP nodig, dus in principe kan je port 5000 TCP én UDP doormappen, waardoor je zelfs maar 1 port nodig hebt.

100 porten, waar haal je dat nou weer vandaan?

Goedkoop bellen via VoIP

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:08:

[...]

Zou ik graag doen maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dit moet doen..
http://www.canyouseeme.org/

Daar. Poortnummer invullen en gaan

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, ik heb het getest:

Error: I could not see your service on .................. on port (5000)
Reason: Connection timed out

Kennelijk gaat er dus inderdaad toch iets niet goed. Punt is alleen dat ik geen idee heb wat. Op moment van testen had ik geen antiv/firewall aanstaan en op de router had ik deze poort via zowel "Doorsturen poortbereik" als "Doorsturen 1 poort" doorgestuurd naar het IP van mijn pc achter de router.

Wat kan er nog meer niet goed zijn?

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:58
Heb je die firewall + upnp al eens aangezet ? Als je router het ondersteunt dan worden de juiste poorten automatisch doorgestuurd

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

MensionXL schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:10:
:')
Waarom 100 of meer? Het programma heeft gewoon een port voor TCP én UDP nodig, dus in principe kan je port 5000 TCP én UDP doormappen, waardoor je zelfs maar 1 port nodig hebt.

100 porten, waar haal je dat nou weer vandaan?
Ik ken DC++ niet, en ging er vanuit meerdere poorten open dient te zetten waarover je downloads gaan. Dan had ik het mis blijkbaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door job op 15-06-2008 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
zojuist geprobeerd met firewall + Upnp maar ook dan krijg ik nog steeds connection timeout. Ik heb mijn router instellingen gecheckt, maar Upnp staat wel ingeschakeld..

Iemand nog suggesties?
Pagina: 1