• ArdeZ
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik ben bezig met het opbouwen van een thuisserver en heb hierbij een probleem. De 12V LED op het moederbord blijft rood branden en ik heb geen idee waarom.

Moederbord is een Asus DSBV-D met een Xeon 5140 CPU. De voeding die ik gebruik is een Enermax Liberty 500 Watt.

Voor zover ik kan zien is de 24 pins connector goed aangesloten op de ATXPWR1 aansluiting (LED is groen). Tevens heb ik de gecombineerde 8-pins stekker aangesloten op ATX12V1, maar de LED blijft rood en het systeem start niet op.

Wat doe ik verkeerd of wat is er aan de hand?

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Op mijn (Abit) moederbord zitten ook rode LEDjes, maar die gevens juist aan dát er stroom op staat.
Misschien dat dat in dit geval ook zo is en er een andere reden is dat het ding niet opstart?

Verwijderd

Beetje weinig info geef je nu. ;)
Start de voeding wel als je de groene draad en zwarte draad kortsluit?
Is de aanknop van de behuizing niet kapot?
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eerst maar eens door. :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52
ArdeZ schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:38:Voor zover ik kan zien is de 24 pins connector goed aangesloten op de ATXPWR1 aansluiting (LED is groen). Tevens heb ik de gecombineerde 8-pins stekker aangesloten op ATX12V1, maar de LED blijft rood en het systeem start niet op.

Wat doe ik verkeerd of wat is er aan de hand?
Staat letterlijk in de handleiding +12V4LED1 ON : ATX12V2 unplugged. Blijkbaar heb je dus alleen ATX12V1 aangesloten.