Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Ik heb een Pentium 3 computer zonder ps/2 aansluitingen.
Hierop wil ik windows xp pro installeren.
Ik heb verschillende methodes geprobeerd:
XP instal cd's met SP2 en SP3.
'unattended' instal cd's.
3 verschillende toetsenborden.

De toetsenborden werken ook gewoon in de bios en in de bios is geen legacy instelling or what-so-ever.

Bij alle keren start de windows setup op en zodra er interactie nodig is: 'druk op enter om te installeren' reageerd mijn toetsenbord niet meer.

Is hier een oplossing voor?

Ik heb verschillende dingen gezocht op google en got.
Over algemeen wordt er gezegt, leen een ps/2 toetsenbord van iemand, ga in de bios usb legacy aanzetten e.d.
Ook werdt gesuggereerd dat unattended cd's misschien helpen, maar ik heb zelf 1 gemaakt met nlite en een aantal gedownload, maar niet 1 is echt unattended, er is altijd een interactie nodig.
Allemaal oplossingen waar ik niks aan heb....

Graag jullie hulp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Weet je zeker dat het toetsenbord werkt ?
Is het een toetsenbord met veel multimedia toetsen ?
Heb je wel geduld het duurt soms even voordat je verder kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Toetsenborden werken perfect op andere computers en gewoon in de bios op deze p3 computer.
En ja ik heb wel gewacht en meer dan 10 minuten dus dat lijkt me ook niet het probleem.

Er zitten wel wat multimedia toetsen op ja, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
Ik heb gemerkt dat met hetzelfde usb toetsenbord ik bij het ene mobo WEL en bij het andere mobo NIET de bios inkwam ..

Je oplossing: USB <> PS2 converter .. zo'n groene, die je waarschijnlijk wel bij een USB muis hebt gekregen. Werkt ook voor je tobo, alleen duw m wel in de BLAUWE PS2 poort.

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Een pentium 3 moederbord zonder ps/2 aansluiting is zeer uitzonderlijk. Ik vermoed dat het een dell is?
Indien ja: bij de computer zou een intallatie-cd van dell zelf moeten zitten die je moet gebruiken om xp te installeren.

Indien nee zal je een unattended installatiecd moeten aanmaken op een andere pc. Een beetje zoekwerk kan je daarmee wel verderhelpen.
Werkt ook voor je tobo, alleen duw m wel in de BLAUWE PS2 poort.
in de BLAUWE ps2 poort van zijn computer zonder ps2 poorten :?

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 14-06-2008 14:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
DaPi schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:41:
Ik heb gemerkt dat met hetzelfde usb toetsenbord ik bij het ene mobo WEL en bij het andere mobo NIET de bios inkwam ..

Je oplossing: USB <> PS2 converter .. zo'n groene, die je waarschijnlijk wel bij een USB muis hebt gekregen. Werkt ook voor je tobo, alleen duw m wel in de BLAUWE PS2 poort.
ehm, hij heeft een pc met alleen usb. die converters waar jij het over hebt gaan van USB naar PS/2 en niet van PS/2 naar USB.

ik heb nog nooit een ps/2 muis gezien die een converter had zodat ie op usb kon iig :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
.. ik kan dus niet lezen :X

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Boeboe schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:41:
Een pentium 3 moederbord zonder ps/2 aansluiting is zeer uitzonderlijk. Ik vermoed dat het een dell is?
Indien ja: bij de computer zou een intallatie-cd van dell zelf moeten zitten die je moet gebruiken om xp te installeren.

Indien nee zal je een unattended installatiecd moeten aanmaken op een andere pc. Een beetje zoekwerk kan je daarmee wel verderhelpen.

[...]

in de BLAUWE ps2 poort van zijn computer zonder ps2 poorten :?
Ik heb meerdere unattended cd's geprobeerd maar bij de ene moet ik aangeven op welke partitie ik wil installeren. Met een andere moet ik op enter drukken om de toetsebord indeling te accepteren...
maja dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Powershell schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:43:
[...]

ehm, hij heeft een pc met alleen usb. die converters waar jij het over hebt gaan van USB naar PS/2 en niet van PS/2 naar USB.

ik heb nog nooit een ps/2 muis gezien die een converter had zodat ie op usb kon iig :)
offtopic:
bestaan wel van belkin kan je je ps2 Tobo en Muis op 1 Usb poort aansluiten via een Y kabel met convertertje

Probeer anders eens een linux live cd/linux installatie... gewoon om te testen ... ook al heeft het niet superveel nut.

Beschik je toevallig ook nog over een Windows 2k cd ?

[ Voor 16% gewijzigd door LuckY op 14-06-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Nee heb van beide geen cd's liggen.

Wel heb ik net even hirens bootcd (ofzoiets) gestart en daarin werkte mijn toetsenbord gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor een moederbord hebben we het hier eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:09
NEOeo schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:51:
[...]

Ik heb meerdere unattended cd's geprobeerd maar bij de ene moet ik aangeven op welke partitie ik wil installeren. Met een andere moet ik op enter drukken om de toetsebord indeling te accepteren...
maja dat werkt dus niet.
Ik zou me maar eens wat meer gaan verdiepen in unattended cd's (niet met nLite, zelf een winnt.sif maken) Het is namelijk wel degelijk mogelijk een cd zonder enige interactie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Goed, ik ben bezig geweest om handmatig een unattended cd te maken.
Echter ik krijg het niet zonder interactie... ik krijg namelijk de volgende vraag:
'Geen wijzigingen: lijst komt overeen met de computer'

Druk op enter

Kan ik dit ook skippen?
zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Terw_Dan schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:09:
Over wat voor een moederbord hebben we het hier eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
NEOeo schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:24:
Goed, ik ben bezig geweest om handmatig een unattended cd te maken.
Echter ik krijg het niet zonder interactie... ik krijg namelijk de volgende vraag:
'Geen wijzigingen: lijst komt overeen met de computer'

Druk op enter

Kan ik dit ook skippen?
zo ja hoe?
ik krijg het idee dat dit geen originele cdrom is maar een recovery cdrom van een (andere :?) computer

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Het is een msdn windows xp (met SP3) installatie cd.
Het is een asus moederbord type weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door NEOeo op 15-06-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NEOeo schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:32:
Het is een asus moederbord type weet ik niet.
Zoek dat dan eens op. Grote kans dat er wat mobospecifieke zaken zijn waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens hetzelfde probleem gehad, maar dan met een Gigabyte moederbord. Na zoeken bleek er in de BIOS een instelling te zijn USB keyboard support, deze stond op Disabled.
Ik kon met een USB toetsenbord toen wel in de BIOS, maar net wat jij beschrijft, als je op een toets moet de drukken om van cd te starten gebeurde er niks.
Nadat ik deze instelling op Enabled had gezet toen werkte alles gewoon. Misschien heeft jouw moederbord ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Ik heb helaas niet zo'n instelling in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:30
Komt het mb door de post zonder dat een kb aangesloten is (of kun je halt on errors uitzetten)? Dan zou je nog kunnen proberen om het kb pas in te steken nadat setup van cd begint te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Nielson schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:12:
Komt het mb door de post zonder dat een kb aangesloten is (of kun je halt on errors uitzetten)? Dan zou je nog kunnen proberen om het kb pas in te steken nadat setup van cd begint te starten.
Het is ongelooflijk het werkt!
Na een paar keer proberen op verschillende momenten het toetsenbord erin te pluggen is het na 3 keer gelukt.

Heel erg bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej NEOeo,

Heb hier krak hetzelfde probleem, dus ik zal het ook moeten doen met het insteken van het keyboard op het juiste moment. Wanneer heb jij dit juist ingeplugd of hoe ben je net te werk gegaan?
Pagina: 1