• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo iedereen,

Ik heb +/- 2jaar geleden een Asus A6km Laptop aangeschaft op zich niks bijzonders.
A6km linkje

Nu gebruik ik deze dagelijks voor school en hij staat thuis vaak aan dus hij heeft al menig draaiuren.
Nu heb ik alleen de laatste tijd tot 2 keer toe gehad dat mijn laptop zomaar uitviel en dit vond ik wat vreemd het was ook 2 keer bij het spelen van een spel (Trackmania United).

Mijn laptop maakte al steeds meer herrie dus warmte leek mij een logische conclusie.
Met gebruik van het programma speedfan 4.34 heb ik dus een testje gedaan daar bleek uit dat:
mijn overal systeem op ongeveer 80 graden zat en mijn processor op +/- 95 graden draaide (gemeten gelijk na de tweede uitval).

Na wat tips op dit forum over het uitzuigen van ventilatoren etc. heb ik gelukkig deze temperatuur wat kunen reduceren en dus sinds dien geen crash meer gehad alleen vraag ik mij dus nog steeds af of mijn temperaturen niet te hoog worden.

Extra info: mijn laptop is niet geoverclockt of iets dergelijks de enigste wijziging die ik heb aangebracht is er een strookje 1024 mb Corsair geheugen bij in stoppen.

Hieronder mijn temperaturen in IDLE met speedfan:
CPU usage: 0 - 2%
GPU : 55
CPU : 65
Local: 51
Remote 2: 51
HDD0 : 36
Temp 1: 35
Core: 54
Core: 57
Ambient: 0

Hieronder mijn temperaturen tijdens 5 minuten Trackmania Nations met speedfan:
CPU usage: +/- 90 %
GPU : 65
CPU : 78
Local: 55
Remote 2: 59
HDD0 : 39
Temp 1: 35
Core: 68
Core: 66
Ambient: 0

Nu weet ik dat je de temperaturen niet kunt vergelijken met een desktop (die heeft namelijk een gemiddelde temp van 38) maar zijn dit temperaturen waar ik mij zorgen over moet maken?

Ik heb nog garantie tot 7 juli en de laptop nog nodig voor school tot 26 juni dus vandaar dat ik even om advies vraag.

Alvast bedankt voor alle hulp. _/-\o_

Gr. Hitman

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Op dit moment heeft iemand anders ook hitteproblemen met een Asus A6K (mss ook wel de A6Km). Ik denk dat het handiger is om de laatste posts in het Asus A6/Z92 ervaringen topic door te lezen:

Rinusman in "[Ervaringen] Asus A6/Z92 serie - Deel 9"

• hitman474
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo Genetx,

Bedankt voor de tip, ik heb het al in dat forum gepost dus deze zou in principe gesloten kunnen worden.