Toon posts:

Probleem msi n9800gx2 beeld blijft zwart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb zojuist mijn msi n9800gx2 binnen gekregen alleen krijg ik hem niet aan de praat. Nadat ik de kaart in mijn pc heb gezet en hem vervolgens opstart, dan blijft het beeld zwart. Als ik dan mijn 9600gt er inzet dan werkt die weer gewoon. Ik ben bang dat mijn moederbord deze kaart mischien niet ondersteund. Heeft iemand mischien enig idee. Dit zijn mijn pc specificaties.

Moederbord: abit a-n68sv
Processor: amd 5600+ x2
geheugen: 3 gig
voeding: corsair tx 650 watt

Mijn dank is alvast groot.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Heb je de extra voedingstekkers er in gezet? ;) Gebruiken deze kaarten dezelfde drivers? Zo niet andere driver installeren. Miisschien is je voeding niet voldoende, maar dat lijkt me sterk.

[ Voor 60% gewijzigd door jdm8 op 14-06-2008 12:58 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

alle voedingsconnectors aangesloten van de kaart ?

ze zijn me hier al voor :+

edit: 650 watt is wel voldoende denk ik ;)

[ Voor 47% gewijzigd door pm1 op 14-06-2008 12:59 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle voedingskabels zijn aangesloten en de poorten waar de voedingskabels inzitten lichten ook groen op.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de kaart zou toch minstens het bootscreen moeten laten zien met of zonder drivers?
jdm8 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:57:
Heb je de extra voedingstekkers er in gezet? ;) Gebruiken deze kaarten dezelfde drivers? Zo niet andere driver installeren. Miisschien is je voeding niet voldoende, maar dat lijkt me sterk.

• jdm8

jdm8

Ja je hebt gelijk 8)7 Grote kans dat hij DOA is, misschien nog even proberen in andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand mischien of het nog aan mijn moederbord kan liggen?

• jdm8

jdm8

Een X2 kaart werkt ook als je mobo niet SLI ready is ;)

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Heb je ergens nog een pc om te testen?
Een bootscreen moet ie inderdaad altijd geven.
Maar je zou de drivers er een keer af kunnen gooien.
Anders is je kaart DOA denk ik.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere systemen in huis behalve laptops. Als ik er niet uitkom moet ik maar even langs een kennis waar ik even kan testen of die het daadwerkelijk niet doet. Heb hem gekocht bij pcmegastore.nl dus omruilen moet geen probleem zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog 1 vraagje. In de doos zit ook nog een 6 pins pci voedingskabel die verloopt naar 2 aansluitingen om je voeding op aan te sluiten. Het lijkt mij dat ik deze niet nodig heb omdat er een 6 pins en 8 pins pci aansluiting op mijn voeding zit.(2x 6+2)

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-05 23:11
Allebij de video uitgangen geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker, heb alle uitgangen getest.
willyfreak schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:45:
Allebij de video uitgangen geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er nu zwaar aan te twijfelen of mijn moederbord wel pci express 2.0 is. Volgens mij zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Mijn 9600gt deed het echter wel. Heb pcmegastore ook al gemailt over deze situatie dus even afwachten. Als ik hem terug stuur en het is geen DOA dan word mij wel 30 euro in rekening gebracht( wat wel logisch is natuurlijk).

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Ook op een PCI-E 1.1 moederbord moet de kaart werken, ik zou hem even bij een kennis proberen, als hij het daar ook niet doet, RMAen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 14-06-2008 16:36 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb hetzelfde gehad het mijn 24" via DVI

Wat ik heb gedaan - D-sub kabel met converter erop gezet.. Hiernaar in Windows de driver geinstalleerd en geselecteerd in SLi ipv Multi screen... Daarna werkte de kaart zelfs op DVI - Heel vreemd, maar dit lukte wel op deze manier.

Ik ook dacht dat de kaart eerst DOA was :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze tip. Ik heb momenteel niet zo`n kabel in huis maar er zit ook een hdmi aansluiting op. Wellicht kan ik hem eens op mijn lcd tv aansluiten en kijken of die dan wel output geeft of moeten er dan sowieso drivers zijn geinstalleerd?. ik denk dat ik dat nu nog maar even probeer en anders morgen maar even zo`n kabel haal en anders maar een rma starten. Echt kltoten. Ik had me zo verheugd op deze kaart.

Edit: Ook op hdmi helaas geen output :(
SileX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:29:
ik heb hetzelfde gehad het mijn 24" via DVI

Wat ik heb gedaan - D-sub kabel met converter erop gezet.. Hiernaar in Windows de driver geinstalleerd en geselecteerd in SLi ipv Multi screen... Daarna werkte de kaart zelfs op DVI - Heel vreemd, maar dit lukte wel op deze manier.

Ik ook dacht dat de kaart eerst DOA was :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 11:26 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 10:28:
Bedankt voor deze tip. Ik heb momenteel niet zo`n kabel in huis maar er zit ook een hdmi aansluiting op. Wellicht kan ik hem eens op mijn lcd tv aansluiten en kijken of die dan wel output geeft of moeten er dan sowieso drivers zijn geinstalleerd?. ik denk dat ik dat nu nog maar even probeer en anders morgen maar even zo`n kabel haal en anders maar een rma starten. Echt kltoten. Ik had me zo verheugd op deze kaart.

Edit: Ook op hdmi helaas geen output :(
[...]
ook zonder drivers moet hij beeld geven - via HDMI zou ik niet weten... Ik zou het proberen met een Dsub

Verwijderd

had 2 maanden geleden een sparkle 9800gx2 binne gekregen , zelfde probleem als jou.
Was dus DOA :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn kaart zojuist terug gestuurd. Nou maar hopen dat het een beetje snel afgehandeld wordt zodat ik gauw kan gaan genieten van mijn kaart. Ik heb er wel goede vertrouwen in want pcmegastore mailt zelfs op zondag terug.

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-05 23:13
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:56:
Hallo tweakers,

Ik heb zojuist mijn msi n9800gx2 binnen gekregen alleen krijg ik hem niet aan de praat. Nadat ik de kaart in mijn pc heb gezet en hem vervolgens opstart, dan blijft het beeld zwart. Als ik dan mijn 9600gt er inzet dan werkt die weer gewoon. Ik ben bang dat mijn moederbord deze kaart mischien niet ondersteund. Heeft iemand mischien enig idee. Dit zijn mijn pc specificaties.

Moederbord: abit a-n68sv
Processor: amd 5600+ x2
geheugen: 3 gig
voeding: corsair tx 650 watt

Mijn dank is alvast groot.
Stop je DVI kabel van je vid kaart naar je monitor in het onderste slot van je GFX kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Had alle aansluitingen al geprobeerd inclusief hdmi maar zonder enig resultaat helaas. Als het goed is heeft "pcmegastore" mijn kaart inmiddels terug, dus ik hoop vandaag of morgen op een bericht.
msmeenge schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:39:
[...]

Stop je DVI kabel van je vid kaart naar je monitor in het onderste slot van je GFX kaart.

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

een boel problemen merk ik, met die 9800 serie.
heb ook een pc in elkaar gezet met dat ding, die werkt ook al nie. dat was een gtx van asus

www_un4given_nl

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmorgen telefoon gehad van "pcmegastore" en de kaart blijkt dus niet DOA te zijn. Hij draait daar gewoon op een asus striker extreme moederbord. Blijkbaar is mijn moederbord toch niet compateble met deze kaart. Vanavond maar even een ander moederbord bestellen. Jullie horen nog van mij.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:03:
Heb vanmorgen telefoon gehad van "pcmegastore" en de kaart blijkt dus niet DOA te zijn. Hij draait daar gewoon op een asus striker extreme moederbord. Blijkbaar is mijn moederbord toch niet compateble met deze kaart. Vanavond maar even een ander moederbord bestellen. Jullie horen nog van mij.
Zit er geen extra molex plug op je moederbord? Sommige borden hebben dat om voldoende strooma an de PCI-Express sloten te kunnen leveren.

Maargoed, een ander mobo is ook geen slecht idee. Je kaart heeft de bandbreedte van PCI-E 2.0 hard nodig :P

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Nee er zit geen extra aansluiting op mijn moederbord maar ik heb zojuist het volgende besteld.

*1 x Asus Striker Extreme.
*1 x Intel Core 2 Quad Q6700.

Dan kan ik sowieso optimaal gebruik maken van deze kaart wat anders zowieso niet gelukt zou zijn.
In iedergeval bedankt voor jullie feedback en ik hou jullie nog even op de hoogte hoe het afloopt.
frankknopers schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:11:
[...]

Zit er geen extra molex plug op je moederbord? Sommige borden hebben dat om voldoende strooma an de PCI-Express sloten te kunnen leveren.

Maargoed, een ander mobo is ook geen slecht idee. Je kaart heeft de bandbreedte van PCI-E 2.0 hard nodig :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even mededelen dat ik inmiddels mijn nieuwe moederbord (asus striker extreme) heb ontvangen en dat het probleem is opgelost. Blijkbaar was toch mijn moederbord het probleem. Het bord wat ik nu heb is ook geen pci express 2.0 maar alles werkt tot nu toe na behoren. De service van pcmegastore was ook perfect. Ik hoefde geen extra kosten te betalen ivm het terug sturen van een kaart die niet kapot was en bij ontvangst van mij moederbord hadden ze zelfs de processor en de koeler al geinstaleerd als extra service. :)
Pagina: 1