Kan geen bootcamp partitie aanmaken -> schijfherstel

Pagina: 1
Acties:

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58
Hai. Ik probeer gister mijn mac hdd op te delen, maar dat lukt dus niet op 1 of andere manier. Wanneer ik een partitie wil aanmaken, krijg ik de melding:
Controle mislukt. Deze schijf kan niet in partities worden verdeeld. Herstel deze schijf met Schijfhulpprogramma.
Ik start schijfhulpprogramma op, selecteer mijn schijf en klik op controleer schijf.
Volume 'HDD' controleren

Livecontrole uitvoeren.
Journaled HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
Extents Overflow-bestand wordt gecontroleerd.
Catalogusbestand wordt gecontroleerd.
Multilinked-bestanden worden gecontroleerd.
Bestand met uitgebreide kenmerken wordt gecontroleerd.
Onjuist aantal uitgebreide kenmerken

(Het moet 4050 zijn in plaats van 4049)
Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
Volume-informatie wordt gecontroleerd.
Kleine aanpassingen vereist in volumeheader
Het volume 'HDD' moet worden hersteld.
Fout: Controle of herstel van bestandssysteem is mislukt.
Hoe kan ik nu mijn schijf repareren? Ik kan niet echt wat vinden. Met Disk Warrior kan ik controleren en repairen, en dat gaat goed maar dan werkt het helaas nog niet ;(.

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02-2025
Ik had hetzelfde probleem. Vaak is het probleem dat OSX de partitie voor XP niet kan maken omdat er data op dat deel van de HDD staat wat op dit moment draait. Wat je dan kan doen is je HDD "offline" defragmenteren.
Mbv iDefrag en veel geduld :P is het bij mij gelukt. Bij iDefrag zit een app om een bootable CD/DVD te maken voor een "offline defrag".

Verwijderd

Kan je even het proces overlopen om met iDefrag tot een schijf te komen waarin je opnieuw wel een bootcamp partitie kan aanmaken?

Grtz

Verwijderd

Ikzelf heb het gedaan door een Time Machine back up te maken en die vervolgens via de Leopard install disk terug te zetten. Dan is je schijf dus eigenlijk ook gedefragmenteerd. Daarna kon ik gewoon een partitie aanmaken met boot camp

Verwijderd

De Time-Machine methode heeft mij idd uit de problemen geholpen.
Thx!