Goedkope PDF/Documenten lezer

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik vond hier eigenlijk niet direct iets over, dus ik dacht het hier maar even te posten, aangezien het een volledig systeem betreft, of wie weet iemand aan komt dragen met een heel goedkoop lapopje.

Vader van mijn vriendin is een hevige Harley Davidson fan, zet die dingen ook zelf in mekaar, kent er ook best wel wat van.

Vaak heeft ie dan ook manuals van X aantal pagina's die hij graag even bekijkt in zijn "hok" (garage, ik noem het hok met die lucht, volle bak CO2 uitstotende kachel en uitlaatgassen bedompte ruimte...). Die manuals zijn heel vaak gewone PDF'jes of ik geloof soms ook word documentjes (nu, dat lijkt me geen probleem, dan zet ik die wel even om naar PDF).

Maar, vraag is dus, is er hier iemand bekend met apparaten die pdf's uitlezen en kunnen weergeven op een schermpje. Uiteraard wil hij er zo weinig mogelijk geld aan geven, het is maar voor in de garage.

Of toch beter een heel cheap ass laptop in V&A zoeken? probleem is echt dat ie er maar weinig aan wil uitgeven...

Verwijderd

Misschien dat een e-reader wat voor je is? E-paper scherm, zeer compact en extreem zuinig met zijn batterij (ook bediscussiëerd in dedicated e-readers)
Wat recente fabrikanten:
Sony, bookeen, iRex.
Men ervaring leert dat de reader van sony (zelfs na convertie) slecht overweg kan met pdf's. Die van bookeen kan je netjes converteren en die van iRex heeft geen convertie nodig omdat zijn scherm al op A4 grootte is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk een rond bij inkoop acties. Recent heb ik een complete barebone PC (zo'n mini-ATX ding) voor nog geen 130 euro nieuw gekocht. Monitor en keyboard erbij, klaar :) Werkt nog sneller dan oude laptop ook ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• HyperBart
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:18:
Misschien dat een e-reader wat voor je is? E-paper scherm, zeer compact en extreem zuinig met zijn batterij (ook bediscussiëerd in dedicated e-readers)
Wat recente fabrikanten:
Sony, bookeen, iRex.
Men ervaring leert dat de reader van sony (zelfs na convertie) slecht overweg kan met pdf's. Die van bookeen kan je netjes converteren en die van iRex heeft geen convertie nodig omdat zijn scherm al op A4 grootte is.
Klinkt wel leuk, maar dat is zo precies weer een gehassel met converteren, en om eerlijk te zijn, wij zijn tweakers, hij een motor tweaker, maar daar stopt het ook.

Het moet dus vooral makkelijk zijn, hij kan verbazingwekkend genoeg heel goed met een computer werken, maar het boeit 'm geen ene flikker of het nu veilig is of niet. Dus een pc klinkt me wel leuker, maar dan met beperkte rechten enzo...

Plus hij zal af en toe ook wel eens internet nodig hebben.
SinergyX schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:24:
Kijk een rond bij inkoop acties. Recent heb ik een complete barebone PC (zo'n mini-ATX ding) voor nog geen 130 euro nieuw gekocht. Monitor en keyboard erbij, klaar :) Werkt nog sneller dan oude laptop ook ;)
Hmm, klinkt leuk, ik heb je even een DM gestuurd.

Hoe gaat een tweaker dan om met stof wat daar rondhangt ?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

bouw of koop een simpel computertje met XP erop , steek er een draadloos netwerkkaartje in en klaar is kees ;)

een P4 is al meer dan voldoende ;) je vind goedkope compaq pc's of Hp pc's van bedrijven die falliet zijn ofzo :)

alleen nog een draadloos kaartje en draadloos netwerkje ;P

[ Voor 45% gewijzigd door pm1 op 14-06-2008 15:24 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
http://tweakers.net/aanbo...ield=prijs&order_sort=ASC

Zitten leuke P3 systeempjes bij die gratis af te halen zijn ....
je stopt er 20 euro aan geheugen en een wifi kaartje in en je bent klaar.

Edit: Ziet nu pas de reactie van HyperBart in de advertentie :+

[ Voor 13% gewijzigd door LuckY op 14-06-2008 15:29 ]

• HyperBart
  • Nu online
Ik heb hier nog een PII staan, nu was ik eens aan het denken, als ik daar een heel kleine versie van Linux op zet, zoiets als Damn Small Linux ofzo,en ik laat 'm daar dan zijn pdfj'es op lezen...

Kan ie desnoods als het nodig is, nog altijd zijn pdfjes afhalen op de laptop, op stickje zetten en zo versjassen naar die oude werkbak...

• LuckY
  • Niet online
Probleem opgelost toch :+
als je het allemaal werkend krijg..ik dacht dat er standaard in DSL een PDF reader zat.
En ik dacht dat die gedeeltelijke wifi support had , moet je alleen even het juiste kaartje vinden

[ Voor 30% gewijzigd door LuckY op 14-06-2008 15:48 ]

• HyperBart
  • Nu online
LuckyY schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:47:
Probleem opgelost toch :+
als je het allemaal werkend krijg..ik dacht dat er standaard in DSL een PDF reader zat.
En ik dacht dat die gedeeltelijke wifi support had , moet je alleen even het juiste kaartje vinden
Hmm, moet het eens bekijken na mijn examens...

Ben alleen niet zo handig met linux, weet niet of ik zo snel wireless aan praat krijg.

Even tussendoor zo, stel dat ie met een stickje gaat werken, zou dat goed gaan met een oude compaq uit het jaar 97/98 ergens met DSL ?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

hou er rekening mee dat pdf's traaaag openen op P III pc'tjes ik spreek uit ervaring :+
een minimum van 1.6 GHz zou ik toch nemen :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• HyperBart
  • Nu online
pm1 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:11:
hou er rekening mee dat pdf's traaaag openen op P III pc'tjes ik spreek uit ervaring :+
een minimum van 1.6 GHz zou ik toch nemen :P
Shit....

Dan wordt het toch ergens een P3 proberen op de kop te tikken...

Ik heb hier nu even DSL draaien op mijn laptop (niet aan gedacht dat ik de CPU niet kan limiten met vmware), en heb 'm iets van 256 gegeven, en het bolt goed, heb even van mijn Toledo van de school een testpdfje gehaald, kan ie goed lezen, het is lekker grijs allemaal zo, beetje terminal achtig, past wel bij de ruimte waar het in gaat draaien, back to basics...

Die P3 van in Heusden in V&A zou nog leuk zijn, gewoon van CD'tje booten, alles in RAM zetten.

Alleen, dat internet nog he... hij kan wel een pdfje openen, maar om 'm al direct in linux bestandssystemen zijn pdf te gaan laten zoeken en al... :X

Dus de op de kop getikte p3 zou ik moeten knn uitrusten met Wifi, en dat is toch vaak ook een prob onder linux, moet ik weer gaan kijken wat er allemaal in past in die P3 van wifi kaartje, wnt als het al moet draaien onder linux, dan gaat een dongle wrschlk niet, of toch ?

edit: 1,6 ghz voor een PDF ???? :? :o Dat meen je niet ?

[ Voor 14% gewijzigd door HyperBart op 14-06-2008 16:25 ]

• HyperBart
  • Nu online
Ik heb nu wat rondgestuurd, hoop dat ik wat reactie krijg en dat Marc die pc dan wil gaan halen...

Die DSL is echt wel geweldig, nooit gedacht dat iets van 50MB zo compleet kon zijn...

PDF's lijken echt wel goed ondersteund...

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik weet in ieder geval dat adobe reader iets traag is :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• LuckY
  • Niet online
@ HyperBart
ik heb DSL "Werkend" (lees:hij had een normale boot)op een hele oude laptop uit 1995/1998.
Met die wifi kaartje moet je alleen kijken naar de chipset... lees je meer over op internet .
Bij mij weten zijn de Broadcom chipset heel slecht ondersteund.

Tevens kun je kijken naar een Thinclient.
zoals :
V&A aangeboden: Compaq T1010 RDP Windows Based Terminal Client
en dan kan ze via een RDP verbinding naar haar normale pc de PDF over het netwerk lezen.
(deze heeft geen WiFI maarja een garage kan zo 10/100 doorheen)

[ Voor 36% gewijzigd door LuckY op 14-06-2008 16:58 ]

• HyperBart
  • Nu online
LuckyY schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:56:
@ HyperBart
ik heb DSL "Werkend" (lees:hij had een normale boot)op een hele oude laptop uit 1995/1998.
Met die wifi kaartje moet je alleen kijken naar de chipset... lees je meer over op internet .
Bij mij weten zijn de Broadcom chipset heel slecht ondersteund.

Tevens kun je kijken naar een Thinclient.
zoals :
V&A aangeboden: Compaq T1010 RDP Windows Based Terminal Client
en dan kan ze via een RDP verbinding naar haar normale pc de PDF over het netwerk lezen.
(deze heeft geen WiFI maarja een garage kan zo 10/100 doorheen)
Probleem is dat de garage vrij ver van het huis afstaat, en de router/modem helemaal vanboven staat (heel raar, ik weet het, maar daar komt blijkbaar de telefoon, of daar blijft de router althans staan, want daar staat nog een oude printbak die nog internet moet hebben voor Gwen, zodat ze daar haar doc's voor school kan doorsleuren via gmail en zo afdrukken..)

Laptop is ook xp home, en ik wil vader en dochter zoveel mogelijk apart dingen laten doen op PC's ;)

Moest het iets zijn, kan daar dan evt ook DSL op ?

• HyperBart
  • Nu online
pm1 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:50:
ik weet in ieder geval dat adobe reader iets traag is :(
Daar noem je ook zo een pakket op, als je ziet wat er allemaal in die DSL zit en hoe klein, dat is amper een 300KB ofzo groot.

Wel LOL, zit nog FF2 Bon Echo Beta in (maar geeft wel alle gewenste dingen weer, weliswaar niet zo fancy, maar kom...)

Edit: zou toch gezworen hebben dat ik gecopy pasted had :(

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 14-06-2008 17:08 ]

Pagina: 1