Problemen:
- Resettende display driver.
- Bsod door onboard geluidskaart, realtek HD, soms door Graka
- Hardeschijfen niet herkend, of vage weergave, wat ook een BSOD gaf.
- Bij games af en toe artifacts, sinds vanmiddag eigenlijk veel vuldig
Specs
E4400 @ stock speed gekoeld door arctic freezer - word max 45 graden -
2 GB G.skill ram, zit inmiddels nog 2 GB OCZ bij.
Gigabyte p35-DS3R, zit inmiddels nieuwste bios op.
HIS iceQ3 ATI radeon HD3870 – word idle 60 graden en onder load 67.
Coolermaster realpower 450Watt
3x S-ata HDD, 80GB Hitachi, 320GB Western Digital en een 500GB Samsung
Samsung s-ata dvd brander
Wanneer komen de problemen voor:
Willekeurig, soms loopt mee pc idle vast met een BSOD, of tijdens muziek luisteren. Maar vooral tijdens games. Echter heb ik ook dagen dat ik gewoon perfect kan gamen, dat er niets gebeurd.
Het heeft ook niets te maken met hoe lang me pc al aanstaat, soms zijn de problemen ’s avonds als me pc al halve dag aanstaat, maar vanmiddag bijvoorbeeld had ik het al binnen een half uur dat me display driver ermee stopte, en dat ik artifacts kreeg. Dit gebeurd overigens bij meerdere spellen die ik speel, zowel bij Trackmania nations Forever als Age of conan.
Wat heb ik al geprobeerd om het precieze probleem te achterhalen:
Memtest 86, ruim 10 uur, geen errors.
Grafische kaart, voeding en de 2 grootste hd’s bij een vriend in z’n pc gehad waar alles vlekkeloos draaide. Hierna heeft het bij mij ook een paar dagen goed gedraait na compleet opnieuw aansluiten, echter toen stopte me pc er opeens weer mee met HD activiteit. Met een bios update is dit echter verholpen, volgens gigabyte was hierbij de super i/o engine herschreven.
Windows Vista X86/x64 erop gehad, ubuntu x64. Bij ubuntu had ik problemen met het booten, en het lezen van de hardeschijfen.
Ik heb de drivers van me moederbord ook gewoon geïnstalleerd, mocht echter niet baten.
Windows heeft op verschillende Hardeschijfen gestaan, dit heeft ook geen effect gehad.
Sinds de bios update is echter het probleem van niet gelezen hardeschijfen niet verholpen. 2 dagen na de update werd opeens mijn windows hardeschijf niet herkend.
Mij vraag aan jullie:
Kan ik aannemen dat mijn Moederbord kapot is of is het toch een ander onderdeel?
Als ik nog iets vergeten ben, pm me dan even en post het in het topic, zodat ik snel kan reageren.
- Resettende display driver.
- Bsod door onboard geluidskaart, realtek HD, soms door Graka
- Hardeschijfen niet herkend, of vage weergave, wat ook een BSOD gaf.
- Bij games af en toe artifacts, sinds vanmiddag eigenlijk veel vuldig
Specs
E4400 @ stock speed gekoeld door arctic freezer - word max 45 graden -
2 GB G.skill ram, zit inmiddels nog 2 GB OCZ bij.
Gigabyte p35-DS3R, zit inmiddels nieuwste bios op.
HIS iceQ3 ATI radeon HD3870 – word idle 60 graden en onder load 67.
Coolermaster realpower 450Watt
3x S-ata HDD, 80GB Hitachi, 320GB Western Digital en een 500GB Samsung
Samsung s-ata dvd brander
Wanneer komen de problemen voor:
Willekeurig, soms loopt mee pc idle vast met een BSOD, of tijdens muziek luisteren. Maar vooral tijdens games. Echter heb ik ook dagen dat ik gewoon perfect kan gamen, dat er niets gebeurd.
Het heeft ook niets te maken met hoe lang me pc al aanstaat, soms zijn de problemen ’s avonds als me pc al halve dag aanstaat, maar vanmiddag bijvoorbeeld had ik het al binnen een half uur dat me display driver ermee stopte, en dat ik artifacts kreeg. Dit gebeurd overigens bij meerdere spellen die ik speel, zowel bij Trackmania nations Forever als Age of conan.
Wat heb ik al geprobeerd om het precieze probleem te achterhalen:
Memtest 86, ruim 10 uur, geen errors.
Grafische kaart, voeding en de 2 grootste hd’s bij een vriend in z’n pc gehad waar alles vlekkeloos draaide. Hierna heeft het bij mij ook een paar dagen goed gedraait na compleet opnieuw aansluiten, echter toen stopte me pc er opeens weer mee met HD activiteit. Met een bios update is dit echter verholpen, volgens gigabyte was hierbij de super i/o engine herschreven.
Windows Vista X86/x64 erop gehad, ubuntu x64. Bij ubuntu had ik problemen met het booten, en het lezen van de hardeschijfen.
Ik heb de drivers van me moederbord ook gewoon geïnstalleerd, mocht echter niet baten.
Windows heeft op verschillende Hardeschijfen gestaan, dit heeft ook geen effect gehad.
Sinds de bios update is echter het probleem van niet gelezen hardeschijfen niet verholpen. 2 dagen na de update werd opeens mijn windows hardeschijf niet herkend.
Mij vraag aan jullie:
Kan ik aannemen dat mijn Moederbord kapot is of is het toch een ander onderdeel?
Als ik nog iets vergeten ben, pm me dan even en post het in het topic, zodat ik snel kan reageren.