Mijn eerste post, hopelijk past-ie goed in Processors, Mobo's & Geheugen, anders hoor ik het (vast) wel van iemand. Voor een fileserver ben ik op zoek naar een nieuwe configuratie; ik zit er ernstig aan te denken om Asus P5E moederbord te kopen omdat die reeds RAID 0, 1 en 5 ondersteunt (en ik geen aparte RAID controller hoef te kopen) en 5 PCI-E sloten heeft. Die PCI-E 1x zou interessant zijn om een 64bit netwerkkaart in te duwen, zoals de Intel PRO 1000 Server Adapter PT. De onboard NIC van het moederbord kan dan mooi gebruikt worden voor het ADSL modem.
Waar ik vooral benieuwd naar ben, zijn ervaringen met de Asus P5E in combinatie met Ubuntu 8.04 64bit (en eventueel in combi met de Intel PRO 1000 PT netwerkkaart)?
Ik vond er in dit forum niet veel over, naast dit topic over Ubuntu 64bit in combinatie met een Intel Core 2 Q6600 CPU. Zelf wil ik een E8400 gaan gebruiken.
Prijzen: Asus P5E en Intel PRO/1000 PT.
Waar ik vooral benieuwd naar ben, zijn ervaringen met de Asus P5E in combinatie met Ubuntu 8.04 64bit (en eventueel in combi met de Intel PRO 1000 PT netwerkkaart)?
Ik vond er in dit forum niet veel over, naast dit topic over Ubuntu 64bit in combinatie met een Intel Core 2 Q6600 CPU. Zelf wil ik een E8400 gaan gebruiken.
Prijzen: Asus P5E en Intel PRO/1000 PT.
[ Voor 0% gewijzigd door Packetloss op 13-06-2008 19:46 . Reden: taal-typo ]