Toon posts:

Digitaal out optisch naar digitaal in Coax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien kan iemand me helpen. Ik wil graag mijn PS3 aansluiten op mijn surroundset. De PS3 heeft een Digital Out (optisch) en mijn surroundset heeft een Digital In (coax). Ik heb al gezocht in het forum maar kon het niet echt vinden.

Kan het makkelijk opgelost worden met 2 kabels en een converter? (1x optische kabel voor de Digitale Out en 1x digitale coax kabel voor de Digital In.)

En als dat zo is moet ik dan een converter hebben van Digital Out optisch naar Digital In coax of juist andersom...??? :?

Alvast bedankt....

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-02 11:58
Dit is wat even Googlen op deed duiken.

http://cgi.ebay.nl/OPTICA...tegoryZ4693QQcmdZViewItem

Je hebt er in ieder geval dus een aparte converter voor nodig.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Je hebt een convertje nodig ja..
Afbeeldingslocatie: http://www.nedis.nl/images/products/CONV-OPTCOAX.JPG
Kosten ongeveer twee tientjes bij de elektronicaspeciaalzaak..

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:39:

En als dat zo is moet ik dan een converter hebben van Digital Out optisch naar Digital In coax of juist andersom...??? :?
Het ding moet natuurlijk een optische ingang en een electrische (coaxiale) uitgang hebben. Wellicht zijn ze er ook die twee richtingen uit gaan, dan zit je altijd goed ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Thanxs alvast.

Dat convertertje had ik inderdaad ook gezien.. Ik ga morgen eens kijken of ik het aan de gang kan krijgen... :) Ik vraag me toch altijd af waarom ik zoveel randapparatuur heb.. :D Of waarom er zo weinig aansluitingen op apparaten zit. ;)

• SpoekGTi
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:59:
Thanxs alvast.

Dat convertertje had ik inderdaad ook gezien.. Ik ga morgen eens kijken of ik het aan de gang kan krijgen... :) Ik vraag me toch altijd af waarom ik zoveel randapparatuur heb.. :D Of waarom er zo weinig aansluitingen op apparaten zit. ;)
Zelfde probleem hier, heb een amp met 6x Optical In en 2 optical out. zitten allemaal vol en eigenlijk heb ik nog 1 ingang nodig, maar ik vertik het even om daarvoor een andere amp te kopen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
SpoekGTi schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:01:
[...]

Zelfde probleem hier, heb een amp met 6x Optical In en 2 optical out. zitten allemaal vol en eigenlijk heb ik nog 1 ingang nodig, maar ik vertik het even om daarvoor een andere amp te kopen.
Wellicht is een optische spitter iets voor je, ze zijn er met schakelaar of gewoon koud splitsen.....

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1399.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/282.jpg
Mag ik vragen wat je in hemelsnaam op de 6! optische ingangen allemaal hebt aangesloten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:59:
Thanxs alvast.

Die converters werken in ieder geval perfect. Ik heb hier klein stukje optisch naar 10 meter coaxiaal liggen en dat levert 0,0 problemen op :)

• SpoekGTi
kaajee schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:13:
[...]

Wellicht is een optische spitter iets voor je, ze zijn er met schakelaar of gewoon koud splitsen.....

[afbeelding]

[afbeelding]
Mag ik vragen wat je in hemelsnaam op de 6! optische ingangen allemaal hebt aangesloten?
Hey, dat is wel wat thnx for de tip.

En in antwoord op jou vraag.

1x Xbox360
1x DVD speler
1x CD speler
1x Macmini
1x Minidisc deck IN & OUT
1x Lamborghini VX1 Laptop met een X-Fi (maar das alleen als ik wil WoW'en op mijn 40 inc LCD :) ) maar ik heb geen zin om de kabel te swappen steeds :)

Verwijderd

Welke receiver en CD-speler heb je?
Vaak is de DA-converter in je CD-speler beter dan die in je receiver, dus kun je 'm beter analoog aansluiten. Scheelt je weer een ingang! :)

• SpoekGTi
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:07:
[...]
Welke receiver en CD-speler heb je?
Vaak is de DA-converter in je CD-speler beter dan die in je receiver, dus kun je 'm beter analoog aansluiten. Scheelt je weer een ingang! :)
Heb een Yamaha CDX-596 dacht ik en een Yamaha RX-V800RDS Amp, zal eens kijken wat het oplevert.

Vanavond is er wel een fotottje te vinden van mijn bescheide stulpje in het apple pats topic :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt hoor. Gamen met geluid via de surround... Geen converters helemaal niks. Gewoon een S-AV kabel van Sony. De scart uit de tv. Nieuwe kabel aansluiten op de PS3 en de tulpstekkers en de S-video stekker in de surroundset. Even op Aux en gaan met het geluid.. :) Hoe makkelijk kan het zijn...

Thanxs voor de tips.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 20:37 ]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:37:
Het is me gelukt hoor. Gamen met geluid via de surround... Geen converters helemaal niks. Gewoon een S-AV kabel van Sony. De scart uit de tv. Nieuwe kabel aansluiten op de PS3 en de tulpstekkers en de S-video stekker in de surroundset. Even op Aux en gaan met het geluid.. :) Hoe makkelijk kan het zijn...

Thanxs voor de tips.. :)
Alleen nu heb je stereo geluid. Geen 5.1..
Pagina: 1