Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft en daarbij ook windows vista 64-bit. Nu probeer ik vanaf de dvd te booten, maar dat lukt niet. Eerst krijg je 'windows is loading files' wat prima gaat, de laadbalk loopt gewoon vol. Daarna kom het laadscherm van vista, ook hier gaat het nog goed. Maar op het moment dat ik de vista achtergrond krijg, houdt mijn dvd-brander op met laden en blijft slechts de achtergrond in beeld. Ik heb ook met mijn oude 32-bits geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Daarom denk ik ook dat het iets hardwarematigs is. Ik heb een Gigabyte EP35-DS3R moederbord met een E8400. Daarnaast een DVD-brander op SATA-II die verder perfect werkt en 4 gig OCZ ddr2 geheugen.
Mijn oude Vista boot werkt nog wel gewoon (heb de HDD van mijn oude systeem overgezet) en het enige andere probleem waar ik met de pc tegen aanloop, is dat mijn USB-toetsenbord nog niet herkent wordt als ik op een toets moet drukken om windows via cd te starten. Daarna wekr thet toetsenbord zonder problemen, maar volgens mij hoort het niet zo, dus wie weet heeft het er iets mee te maken.
Het is een vaag probleem, maar ik hoop dat er iemand is de enig idee heeft wat ik eraan kan doen!

Alvast bedankt

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 21:47
Begin eens met USB legacy support aan te zetten in de BIOS, dan zal je toetsenbord het ook doen waarschijnlijk.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Zorg dat de S-ATA poorten niet op AHCI staan, want dan kan je d'r niet van booten en kom je op een vage plek in de installatie er niet doorheen...

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat instellen?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
dat achtergrondje, gewoon een tijdje wachten, op verschillende moederbord,..

* asus a8v
* asus a8r32
* verschillende msi moederborden

Bij alle 10-20 minuten kunnen wachten totdat hij verder gaat...

Alle hadden sp1 al slimstreamed... (setup gaat verder gewoon normaal door...)

hardware matig: kan, al denk ik eerder een setting, maar zoals ze zeggen: gedult is een SCHONE zaak :), miss niet gewenst, maar setup zal verder gaan al zal het "een" tijdje duren voordat hij verder gaat :P, setup starten, dan kopje koffie zetten & drinken zal ik maar zeggen ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Hoe vreemd ook, da's ook mijn ervaring. Of hij geeft heel lang een zwart scherm waarbij het lijkt dat alle schijfactiviteit gestopt is of hij doet hetzelfde maar dan op dat scherm met die achtergrond.

In alle gevallen heb ik wel gewoon netjes de installatie zonder problemen kunnen afmaken, dus wellicht is het inderdaad een kwestie van geduld.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:49

Twazerty

AVCHDCoder developer

mmh verschillende keren vista geinstalleerd maar nergens 20 minuten moeten wachten voordat ik iets zag. Eerder 2 minuten.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1