Toon posts:

Jammer van de verplichte emailadressen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vind het erg jammer dat ik verplicht een ander email adres in moet vullen dan mijn hotmail of yahoo account.Dit zijn de enige die ik vaak bekijk. Het @home adres dat ik nu (verplicht) heb ingevuld bekijk ik nooit.

Eventueel interessante email zal daardoor aan mijn neus voorbij gaan. Ik heb dit account 1x geopent om mijn tweakers account te activeren.

Kan ik ergnes een ander (hotmail) correspondentieadres invullen??

Groet,
Atomic2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je kan je e-mailadres wijzigen na de registratie, onder het menu boven aan 'MyReact', 'Profiel wijzigen': http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user

Het is een ontwerpkeuze geweest om bewust voor een wat minder gratis e-mailadres te gaan bij de registratie, om spam/misbruik etc een beetje te voor komen :)

[ Voor 56% gewijzigd door Motrax op 13-06-2008 17:05 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zoals Motrax al aangeeft, in je profiel kun je je mailadres wijzigen naar ieder (gratis) mailadres wat je wilt. Echter accepteren we bij registratie niet alle mailadressen waaronder die van hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Motrax schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:02:
Je kan je e-mailadres wijzigen na de registratie, onder het menu boven aan 'MyReact', 'Profiel wijzigen': http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user

Het is een ontwerpkeuze geweest om bewust voor een wat minder gratis e-mailadres te gaan bij de registratie, om spam/misbruik etc een beetje te voor komen :)
^^ dit is helemaal correct.

De reden dat we gratis mailadressen niet toestaan is omdat mensen in het verleden, na een ban, vrolijk een nieuw hotmail accountje aanmaakten om daarmee gezellig verder te posten. Nu eisen we dus dat je een 'vast' mailadres hebt, zodat de drempel om een clone account te maken na een ban een stukje hoger is. Uiteraard kun je je mailadres gewoon weer veranderen na de registratie in een gratis adres, maar wij houden echter wel bij met welk adres je je hebt geregistreerd zodat je niet meerdere accounts kan aanmaken met hetzelfde niet-gratis adres.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Kees schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:11:
[...]

^^ dit is helemaal correct.

De reden dat we gratis mailadressen niet toestaan is omdat mensen in het verleden, na een ban, vrolijk een nieuw hotmail accountje aanmaakten om daarmee gezellig verder te posten. Nu eisen we dus dat je een 'vast' mailadres hebt, zodat de drempel om een clone account te maken na een ban een stukje hoger is. Uiteraard kun je je mailadres gewoon weer veranderen na de registratie in een gratis adres, maar wij houden echter wel bij met welk adres je je hebt geregistreerd zodat je niet meerdere accounts kan aanmaken met hetzelfde niet-gratis adres.
niet lullig bedoelt :) maar een nieuw email adres heb je zo...

dus is deze regel misschien wel heel erg achterhaald :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Thrillseeka schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:17:
[...]

Bij je eigen provider kan je vaak aliassen aanmaken, maar dan ben je in geval van misbruik ook traceerbaar, dus het is een stuk veiliger dan een anoniem Hotmail / Gmail adresje. De meeste gratis diensten zijn overigens geblokkeerd, dus zo makkelijk is het nou ook weer niet. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
SmartDoDo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:09:
Zoals Motrax al aangeeft, in je profiel kun je je mailadres wijzigen naar ieder (gratis) mailadres wat je wilt. Echter accepteren we bij registratie niet alle mailadressen waaronder die van hotmail.
Neem dan een @live.nl adres: probleem opgelost ;)

De regels zijn zwaar verouderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Sowieso je krijgt enkel een mail van tweakers als je het erg bont gemaakt hebt. Je krijgt echt niet de Tweakers.net nieuwsbrief elke vrijdagmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrillseeka schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:17:

Als je dat denkt ben je behoorlijk naïef. Achterhaald zou betekenen dat het geen invloed zou hebben om de registratierestrictie weg te halen. Denk je dat nou echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje achterhaald, een 10 minute mail adresje heb je zo aangemaakt.. en die domeinnamen veranderen ook nog eens af en toe waardoor het helemaal lastig bij te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal weghalen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En als er overlast op de site(s) komt van een dergelijk domein gaan ook die in de blacklist. Het gaat er helemaal niet om dat het een waterdicht systeem is. Kan niet eens, gezien onze doelgroep van Tweakers. Wel is het een drempel.

Waarom zou dat achterhaald zijn en meer: waarom weghalen? Er is amper iemand die helemaal geen werk- of ISP-mailadres heeft zodat het amper een probleem is voor de gebruiker aangezien meteen na registratie aanpassen geen enkel probleem is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvanvliet
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 13:46

pietvanvliet

ikwilookwatzeggen!

Wilko schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:32:
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje achterhaald, een 10 minute mail adresje heb je zo aangemaakt.. en die domeinnamen veranderen ook nog eens af en toe waardoor het helemaal lastig bij te houden is.
En daarom moet je de drempel die er is maar helemaal weghalen?

Die zie ik niet. Je maakt een drempel om het etterende kindertjes zo moeilijk mogelijk te maken

Dan verzinnen we met z'n allen een workaround en òmdat er een workaround is moet je alle drempels maar weghalen. Dit in de categorie: Als we maar een klein beetje voordeel uit een drempel kunnen halen, kunnen we beter helemaal niks doen.

Ik geloof niet dat wij het eens zijn. Nmm is ieder voordeel dat je haalt toch meegenomen.

Een muis maakt nog geen piepshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als we merken dat er bij een domein zomaar gratis emailadressen gehaald kunnen worden gaan ze in de blacklist. Als je dit niet doet krijg je users die beginnen met 1@hotmail.com en dan beginnen te spammen en na een ban simpel door kunnen gaan met 2@hotmail.com. Het werkt imho erg goed om gewoon deze domeinen tegen te houden.
Henk007 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:25:
[...]
Neem dan een @live.nl adres: probleem opgelost ;)
De regels zijn zwaar verouderd
Die zit er natuurlijk allang bij :)

[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 13-06-2008 19:35 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zeker omdat je onderhand redelijk goed moet zoeken voor een emailadres voor een relclone

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Motrax schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:02:

Ik ken de regel, maar eigenlijk gaat het nergens over. Bij de meeste isp's kun je zo 50 aliassen aanmaken op één e-mailaccount dus het nut ontgaat me eigenlijk volledig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 13:47

André

Analytics dude

Marzman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:57:
[...]

Ik ken de regel, maar eigenlijk gaat het nergens over. Bij de meeste isp's kun je zo 50 aliassen aanmaken op één e-mailaccount dus het nut ontgaat me eigenlijk volledig.
En jij denkt dat we geen domeinen blokkeren? :P Al maak je ook 1000'en aliassen, het blijft maar 1 knop. En het is gebleken dat deze methode nog steeds zeer effectief is tegen clonen.

[ Voor 9% gewijzigd door André op 13-06-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

André schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:08:
[...]

En jij denkt dat we geen domeinen blokkeren? :P Al maak je ook 1000'en aliassen, het blijft maar 1 knop. En het is gebleken dat deze methode nog steeds zeer effectief is tegen clonen.
En dan wilde je @xs4all en @planet.nl en @kpnmail.nl (tegenwoordig) blokkeren?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat zijn 50 accounts die allemaal aan jou zijn gekoppeld terwijl de meeste ISP's niet zo blij zijn met klanten die zich niet houden aan de voorwaarden van die ISP. Geen internetverbinding = voorlopig geen clones meer ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

CyBeR schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:11:
[...]En dan wilde je @xs4all en @planet.nl en @kpnmail.nl (tegenwoordig) blokkeren?
Ja, maar voor het zover gekomen is heeft XS4all of @kpn de relkloon al afgesloten van iNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zal even kijken of 'gij moogt niet kloten op Gathering of Tweakers' in mijn Planet algemene voorwaarden staat :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

CyBeR schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:14:
Ik zal even kijken of 'gij moogt niet kloten op Gathering of Tweakers' in mijn Planet algemene voorwaarden staat :P
Dat staat vast in de FUP. Bij klachten van instanties als de CIA of tweakers.net die gegrond zijn wordt je er gewoon vanaf geknikkerd.

De bewijslast is echter in de eerste instantie aan de eiser uiteraard, maar in geval van bewijsvoering ben je je mail-adres kwijt of je internettoegang. Daarom is een officiel mailadres verplicht, die kan je niet zomaar aanmaken a la hotmail. En TS kan na registratie al z'n interessante mail laten forwarden naar z'n hotmailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ecteinascidin schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:18:
Bij klachten van instanties als de CIA of tweakers.net die gegrond zijn wordt je er gewoon vanaf geknikkerd.
offtopic:
Leuke keuze van voorbeelden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Marzman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:57:
ISP reageren doorgaans zeer kordaat op onze abuse meldingen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zoals? Klanten moeten tracteren op worstenbroodjes als ze twee accounts aanmaken op Tweakers.net? :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:38:
Zoals? Klanten moeten tracteren op worstenbroodjes als ze twee accounts aanmaken op Tweakers.net? :)
In je algemene voorwaarden zal ongetwijfeld staan dat je je netjes moet gedragen op internet of dat je je account niet mag misbruiken (netiquette). Meerdere accounts aanmaken op een website en daarmee rotzooi veroorzaken op die website valt daar wel onder ;) . In het ergste geval kan een (setje met) abusemelding(en) trouwens leiden tot afsluiting van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@ts: maak een gmail account aan en laat die forwarden naar je echte mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
MuisM4t schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:49:
@ts: maak een gmail account aan en laat die forwarden naar je echte mailadres.
En het nut daarvan ontgaat mij volledig :)

Hij kan gewoon een hotmail adres als correspondatie adres invullen, en registreren (eenmalig) met hij @home adres, waarom hij dan nog een extra gmail adres naar zijn @home adres moet laten doen gaan ontgaat mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Marzman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:38:
Eh, nee. Klanten waarvan het internet geblokkeerd wordt nadat ze het forum hebben geterroriseerd. Die krijgen dan een afvangpagina met het verzoek de abusedesk te bellen.

Niet dat het zo heel vaak voorkomt, want waarschuwen lost het vaak al op. Maar ik weet me minimaal 1 geval te herinneren van toen ik nog moderator was.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Serieus zo erg soms? :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kees schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:55:
[...]

En het nut daarvan ontgaat mij volledig :)

Hij kan gewoon een hotmail adres als correspondatie adres invullen, en registreren (eenmalig) met hij @home adres, waarom hij dan nog een extra gmail adres naar zijn @home adres moet laten doen gaan ontgaat mij.
Is het niet zo dat ook dat correspondentieadres een adres van een betaalde provider (geen hotmail) moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb ook vernomen dat veel moderators in het dagelijks leven bij ISP's werken en dus bij misbruik op GoT gewoon je internetverbinding direct afsluiten en tevens je wachtwoorden, internetgeschiedenis e.d. uit de logfiles halen en dat op google zetten als straf.

Vandaar dat ze je provider e-mailadres willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MuisM4t schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:26:
[...]

Is het niet zo dat ook dat correspondentieadres een adres van een betaalde provider (geen hotmail) moet zijn?
Nee, als je eenmaal geregistreerd bent kan je daarna het e-mail adres in je profiel aanpassen naar wat jij zelf wilt :)

[ Voor 96% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2008 17:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

MuisM4t schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:26:
[...]

Nee.
SmartDoDo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:09:
edit: Traag :/.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:32:
[...]

Heb ook vernomen dat veel moderators in het dagelijks leven bij ISP's werken en dus bij misbruik op GoT gewoon je internetverbinding direct afsluiten en tevens je wachtwoorden, internetgeschiedenis e.d. uit de logfiles halen en dat op google zetten als straf.
Persoonlijke informatie op Google zetten? Je weet dat personen die dat doen strafbaar bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:33:
[...]

Persoonlijke informatie op Google zetten? Je weet dat personen die dat doen strafbaar bezig zijn?
ja maar je misdragen op got is nog strafbaarder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik neem aan dat Palomar een grapje maakt ;)

Anders moet ie zich eens afvragen hoeveel vertrouwen hij nog in z'n bronnen moet hebben :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

Wat een hoax ... :')

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Ik zou hier en daar een smiley toevoegen om aan te geven dat je dit niet serieus meent :o

Maar goed, ja, serieus, soms zijn er mensen die gewoon niet willen accepteren dat er regels zijn op een groot forum met duizenden bezoekers en als je ze daarop wijst, begint de ellende. De ene ISP reageert hier sneller op dan de ander, maar een mailtje richting de abusedesk is meestal de laatste maatregel. Ik denk dat een klacht van een site als T.net ook wel wat meer indruk maakt dan die van een willekeurige kleine website. Ik loop hier nu toch alweer een jaar of 7 rond en ik heb het wel 's zien gebeuren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 19-06-2008 17:42 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Op welke grond zou de ISP dan iets moeten doen? Die zeggen gewoon "gooi dat ip in je blocklist wij hebben er niks mee te maken"...Of je moet echt zwaar racistisch doen of kinderporno posten. Zou wel gek zijn als de provider zich als rechter gaat gedragen. Internet is tegenwoordig best wel belangrijk dus iemand afsluiten voor wat getroll is best een zwaar middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Grrrrrene schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:40:
[...]

Ik zou hier en daar een smiley toevoegen om aan te geven dat je dit niet serieus meent :o
Zouden er werkelijk mensen zijn die dit zouden geloven? In sommige gevallen is een smiley toch echt niet nodig :P.
Mr_gadget schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:52:
Op welke grond zou de ISP dan iets moeten doen? Die zeggen gewoon "gooi dat ip in je blocklist wij hebben er niks mee te maken"...Of je moet echt zwaar racistisch doen of kinderporno posten. Zou wel gek zijn als de provider zich als rechter gaat gedragen. Internet is tegenwoordig best wel belangrijk dus iemand afsluiten voor wat getroll is best een zwaar middel.
IP blokkeren is niet altijd een optie, bijvoorbeeld wanneer er tig users achter datzelfde ip zitten. Mij is één user bekend die het via de schoolverbinding wel erg bont maakte, maar dit soort gevallen zullen wel weer losstaan van de ISP waar iemand privé bij aangesloten is.

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 19-06-2008 18:02 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mr_gadget schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:52:
Op welke grond zou de ISP dan iets moeten doen? Die zeggen gewoon "gooi dat ip in je blocklist wij hebben er niks mee te maken"...Of je moet echt zwaar racistisch doen of kinderporno posten. Zou wel gek zijn als de provider zich als rechter gaat gedragen.
Op grond van misdragen en lastig vallen. Die zeggen niet gewoon "gooi dat ip in je blocklist, wij hebben er niets mee te maken". Het fijne van tweakers.net zijn is dat de hele help- en abusedesk er bekend mee is.
Internet is tegenwoordig best wel belangrijk dus iemand afsluiten voor wat getroll is best een zwaar middel.
Dat gebeurt ook niet direct na wat getroll. Pas na zwaar misbruik en opzettelijk lastig vallen en werk verschaffen en verzieken. ZO'n persoon kan zijn verbinding ook gewoon terugkrijgen door een belletje naar de abusedesk te doen. Zo zwaar is de maatregel nu ook niet. Het is dan alleen wel vaak duidelijk dat ze dit maar niet vaker moeten doen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1