Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw werkgeheugen herkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames/heren,
Ik heb net 512 mb DDR400 werkgeheugen in mijn pc gebouwd, naast de originele 448 mb werkgeheugen die er al in zat. 1 wit klepje kreeg ik er wel omheen, maar die andere niet (te strak). Om te controleren of deze 'het doet' ben ik gaan kijken bij Deze computer/eigenschappen en dan rechts onderin. Er staat nog steeds 448 mb kloksnelheid. Bij hercontrole met Everest staat dat er wel 2 DIMM kaarten aanwezig zijn: DIMM1, Nanya NT512D64S8HC0G-5T en DIMM2, C memory D1D400-064643N.

Wat is er nu precies aan de hand?

Wouter

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Specs?

Het witte klepje moet er wel omheen, soms moet je een beetje doorduwen. Weet je zeker dat je geheugen compatible is met je moederbord? Wat heb je zelf al geprobeerd of uitgezocht? Al met al, je moet echt duidelijker en vollediger zijn, want zo kan niemand er iets mee.

Rail Away!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Heb je de nieuwe wel goed aangedrukt?

Het "witte klepje" moet automatisch klikken als je de dimm in het slot duwt

| Security Management |

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Beide witte 'klepjes' moeten geheel in de inkeping zitten. Heb je de module niet verkeerd om zitten? De inkeping aan de onderkant zit niet in het midden.

[small]• Overigens heb je er 512MB in zitten. Alleen wordt er, vermoed ik, 64MB voor de geïntegreerde video gereserveerd. :)
• De 2 modules die everest detecteert zijn beide 512MB (Nanya en Dane-Elec), om het nog 'duidelijker' te maken.

Begin eens op te sommen wat er fysiek in de dimm-sloten zit? Hoeveel modules en met welke capaciteit?

[ Voor 27% gewijzigd door _the_crow_ op 13-06-2008 16:46 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

helder moment:

Hoeveel sloten zitten er op het moederbord?

Zoek er twee met dezelfde kleur, daar moeten ze allebei in.

Het zijn i.i.g. wel twee PC3200 512Mb dimms
(en ind. ik denk ook 64Mb voor geintegreerde video :))

Misschien moet er in de BIOS ook iets veranderd worden...
Check daarvoor je mainboard boekie ;)

[ Voor 18% gewijzigd door bord4kop op 13-06-2008 16:47 ]

| Security Management |

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

bord4kop schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:46:
[...]
Hoeveel sloten zitten er op het moederbord?

Zoek er twee met dezelfde kleur, daar moeten ze allebei in.

[...]
Alleen om dual-channel te draaien natuurlijk, dit maakt niet uit voor het al dan niet herkennen van je DIMM ;)

Rail Away!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Denk t wel, aangezien de dimms beide wel gezien (zie everest) worden maar niet door de BIOS ingeschakeld worden.

Zeker bij HP/Compaq e.d.dat heb ik hier op mn werk ook gemerkt. Ik dacht eerst dat ik gek was/werd. Maar toen ik ze om-en-om erin deed werkte het wel ;)

[ Voor 41% gewijzigd door bord4kop op 13-06-2008 16:50 ]

| Security Management |

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

bord4kop schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:49:
Denk t wel, aangezien de dimms beide wel gezien (zie everest) worden maar niet door de BIOS ingeschakeld worden.
Dimmetjes worden niet in- of uitgeschakeld door het BIOS. Daarnaast, wat het BIOS niet kan detecteren, kan Everest al helemaal niet detecteren.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik hoop voor je dat het er goed inzit. Als je RAM module scheef erin steekt, is de kans groot dat deze doorbrandt.

Daarnaast is het MB, niet Mb ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp.
Ik heb gecheckt of 'het nieuwe' werkgeheugen goed werkte door de 'oude' eruit te halen. Mijn pc draaide zonder problemen. Toen heb ik inderdaad de WITTE KLEPJES voor beide RAM-modules goed vastgeklikt (met een behoorlijke kracht). Nu wordt er inderdaad een totaal werkgeheugen herkend van 960 MB.

Moet er nu nog iets relevants in de BIOS veranderd worden?
Pagina: 1