Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude pc->Media Center

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 10:56

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Hoi, ik weet niet of dit reëel is, maar wij zijn hier erg eigenwijs :wink:
We hebben een heel oud pctje, en we willen hem gebruiken als HD media center.
Pentium 3 1.0 GHz (Wij willen deze liever niet gaan overclocken)
256 MB ram (kan eventueel meer ingezet worden)
20 GB harde schijf (we zijn niet van plan de harde schijf veel te gebruiken, dus meer is niet nodig, maar kan wel)
DVD-speler
We hopen nu dat er iets bestaat zodat we een resolutie kunnen pakken van 1920x1080 (full hd) door middel van een PCI-videokaart 8)

Daarnaast zou een leuk Linuxje ook leuk zijn. Er zijn een aantal media center Linuxes. Graag tips. We hebben ook nog een USB infrarood ontvanger en afstandsbediening. Als je wil weten wat die kunnen, je kan alleen info vinden op russische sites. het model heet XPC-PC01. We willen graag dat zo'n distro daarvoor support heeft.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

mokumouse

LOLstoel User

een 1Ghz processor en HD materiaal gaat niet lukken. mijn E2180 (2x 2,0ghz) in me media PC heeft af en toe nog moeite met 1080 materiaal (ligt er ook beetje aan de encodering en audiotrack die erbij zit). En ik geef je wenig kans om een PCI videokaart te vinden met Hardwarematige X264 of H264 versnelling.

[ Voor 14% gewijzigd door mokumouse op 13-06-2008 16:42 ]

Blaat...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst is Overige Hardware geen dumpbak voor vragen die in CSL (Complete Systemen & Laptops) thuishoren. Daarnaast had je met minimale eigen inzet veel reviews van HD-decoding performance kunnen vinden en welke hardware daarvoor nodig is. Datzelfde geldt ook voor Linux op een "mediacenter" te gebruiken (ik draai toevallig Gentoo op dezelfde type CPU (E2180) als mokumouse, maar iedere 'algemene' distro kan het, evenals een paar specifieke).

GoT is er voor vragen waar je met eigen inzet niet kunt uitkomen. Begin daar eens mee.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.