Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Additionele driver, maar geen FDD station

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Ik heb een HP Compaq 6910p notebook welke ik wil voorzien van een schone Windows XP SP2 installatie. Ik heb echter een probleem. Na het booten vanaf de Windows cd geeft de laptop aan dat het geen harde schijven herkent. Prima, dit kan kloppen, aangezien het wel vaker voorkomt dat je op F6 moet drukken om even handmatig een drivertje te installeren. Echter nu weet ik niet hoe ik dat drivertje moet installeren bij gebrek aan een floppydrive. Kan Windows setup ook zoeken op een USB stick? Ik heb dit topic al gelezen, maar ben eigenlijk op zoek naar andere opties.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:00

pistole

Frutter

waarom ben je op zoek naar andere opties (die er wellicht niet zijn)?

Ik frut, dus ik epibreer

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik vind het makkelijkste om een custom WinXP cd te maken met nLite, en de juiste drivers mee te nemen in die CD.
(Tip: neem een rewritable CD, het duurt soms enkele iteraties tot je alle vereiste driver mee-geslipstreamed hebt.)

Windows laten zoeken op USB drive is me nog nooit gelukt ...

Edit: de oplossing uit het topic dat je aanhaalt dus :) .
Ik denk niet dat er andere opties zijn ... Zo'n custom cd maken is trouwens een makkie hoor ...

[ Voor 21% gewijzigd door DieterVDW op 13-06-2008 16:10 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:58
Wat je volgens mij kunt doen is een Xp cd slipstreamen met de benodigde drivers door middel van nlite.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Slipstreamen kán, maar bij HP komt het wel vaker voor dat je Native SATA in je bios moet disablen. Daarna kun je zonder extra drivers gewoon installeren.

Dat zou ik dus eerst ff checken als ik jou was.

[ Voor 17% gewijzigd door Timmert op 13-06-2008 16:11 ]