Toon posts:

HUH?!?!?!? Ikke niet meer snappe....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik kan maar niet mijn netwerkkaart instaleren. Als ik hem instaleer wordt hij netjes aangeven bij devices. Geen probleem. Maar als ik boot duurt dat erg lang. Gewoon een paar minuten hangt hij voor hij verder gaat. En als ik dan bij netwerk-instellingen kijk. Staat alles er 2x in. Dus 2x TCP/IP etc... Nu heb ik dat allemaal weg gehaald en goed gezet. Netwerk kaart netjes een IP adres gegeven. En weer op nieuw gebooted. Maar alles stond er toen gewoon weer 2x. Ik heb hem als in 3 verschillende PCI-sloten gezet. Maar geen van alle werkt. Ik snap het niet. Ik heb ook al een andere kaart geprobeerd. Maar die werk ook niet.

System speci.

Windows98SE
AMD Thunderbird700@700
ASUS A7V
128MB 133Mhz
Adaptec 2904PCI
Viper770Ultra
SB Live!1024
ASUScom ISDN kaart
MTEK n(i)etwerkkaart
Maxtor 20GB ATA100
Plextor UltraPleX40
Yamaha8424E
NEC zip
Flop

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

Beaves

Usque ad Finem

Hij "hangt" niet, hij probeerd in te loggen op een netwerk en dat blijft hij proberen gedurende 20 seconden geloof ik. En als hij na die 20 seconden niets gevonden heeft boot hij gewoon verder.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

als je ook een isdn kaart hebt dan hoort toch ook 2x tcp/ip te staan: 1x voor je netwerkkaart en 1x voor je isdn kaart. of bedoel je dat niet?

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Boot 's een keer in "Save Mode" flikker alles weg wat op netwerkkaart lijkt (ook bij "other devices") en start 'm dan nog 's gewoon op.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Das helemaal correct. Ik heb zelf een ISDN kaartje (ITK Columbus aka Digi DataFire) en een 3C905TX NICje.

Je moet voor beide devices een TCP/IP binding hebben staan (tenzij je voor je netwerk geen TCP/IP wilt gebruiken). Dus..2x TCP/IP.

Tenzij je op je netwerk een DHCP server heb staan, moet je in de properties van de TCP/IP -> Netwerkkaart Binding een vast IP address invullen met een kloppend subnet mask. (maak d'r maar 255,255,255,0 van).

Doe je dat niet dan zal je PC tijdens het booten als een klein zielig schaapje over het netwerk staan te gillen om alsjeblief een TCP/IP address te krijgen.. antwoord krijgen doet ie natuurlijk niet (geen DHCP server) dus dan blijft ie maar ff wachten (en jij ook Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif .. en besluit dan om verder te booten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Een ander os kan ook helpen. Neem bijvoorbeeld winme, die vertraagd ook met een netwerkkaart tijdens het booten maar niet zo erg als win98.
2x tcp/ip protocollen is normaal dat heb ik ook. Als je dat niet hebt en je geeft een eigen ip op dan kan je geen internetpagina's bv openen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat jullie zeggen klopt maar alles staat er 2x keer. De TCP/IP van de netwerk en de ISDN dus in het totaal 4x zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
Oke....nu doet hij helemaal niets meer. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Hij kan alleen booten in safe mode. En de normale doet niets. Hij start op en na een paar minuten reboot hij automatisch.
Pagina: 1