Toon posts:

server2003 printprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: 1 x server2003, 8 werkstations, 4 printers

Heel onregelmatig blijven er opeens printopdrachten hangen bij de diverse printers, na het uitschakelen en daarna direct weer inschakelen van de printspooler kan er weer geprint worden.

Het gebeurd met allerlei diverse documenten, van verschillende werkstations. Opeens uit het niets.

Soms gaat het een uur goed, en soms moet ik 3 x per uur de spooler uit- en inschakelen.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je alle W2K3 service packs en updates al geïnstalleerd? Zijn de printerdrivers allemaal W2K3 gecertificeerd?

[ Voor 30% gewijzigd door LeLo op 13-06-2008 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
De server is 6 weken geleden geplaatst, met alle nieuwste updates geïnstalleerd.

Ook zijn de juiste gecertificeerde drivers geïnstalleerd.

Is 6 weken goed gegaan tot deze week.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 20:42

Muggie

8 pm

Wat zegt je eventlog ?

PSN: mug_8pm

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-02 20:21

bord4kop

maximaal 100KB!

Heb je genoeg ruimte op de disk?

Printopdrachten worden gecached (in: \%SystemRoot%\System32\Spool\ )

Bij veel/vaak/grote opdrachten kan je disk vollopen.
Stop & start van de spooler service leegt de cache. Vandaar dat je het vaak niet ziet of merkt...

| Security Management |

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
Draait er nog meer op die server of is het puur een printserver?

Verwijderd

Topicstarter
Nog 75gb ruimte, en de eventlog geeft niks aan. Geen error, maar ook niet de melding dat hij gaat printen.

De opdracht zie je gewoon staan, er gebeurd helemaal niks, en er staat dus ook niks in de eventlog.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is een SBS2003 domeinserver

Verwijderd

Topicstarter
Ow jah, de printopdracht kan je ook slecht weggooien. Je moet echt de printspooler opnieuw starten en dan kan je pas die opdracht weggooien.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Onder SP2 op SBS2k3 doet Windows standaard een SNMP check op de printer. Geeft de printer geen antwoord en zet Windows de printer offline. Kijk even of die functie aan of uit staat. (Printereigenschappen -> geavanceerd -> poortconfiguratie, zoiets)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

ralpje schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:12:
Onder SP2 op SBS2k3 doet Windows standaard een SNMP check op de printer. Geeft de printer geen antwoord en zet Windows de printer offline. Kijk even of die functie aan of uit staat. (Printereigenschappen -> geavanceerd -> poortconfiguratie, zoiets)
Ik dacht hier ook al aan, maar hij zegt nergens dat zijn printers ook de status offline krijgen. TS, kun je dat nog even nakijken?

Verder heb ik dit alleen meegemaakt met driverproblemen.

Vicariously I live while the whole world dies

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:11:
Ow jah, de printopdracht kan je ook slecht weggooien. Je moet echt de printspooler opnieuw starten en dan kan je pas die opdracht weggooien.
meestal moet je de spooler service stoppen, de opdrachten verwijderen en dan pas weer starten. Als je alleen restart doet heb je een grote kans dat de corrupte opdracht gelijk weer wil printen en dus niet verwijderbaar is :)

Zet snmp in je poortconfiguratie eens uit van die printer. Dit wil soms nog wel eens helpen. Ik weet niet wat ze bij microsoft gedaan hebben maar sinds SP2 voor 2003 operating systems is het met sommige printers echt huilen met de pet op.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mutsje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:06:
Zet snmp in je poortconfiguratie eens uit van die printer. Dit wil soms nog wel eens helpen. Ik weet niet wat ze bij microsoft gedaan hebben maar sinds SP2 voor 2003 operating systems is het met sommige printers echt huilen met de pet op.
ralpje in "server2003 printprobleem"
Wordt een snmp check gedaan. Huilen met de pet op @ SP2 is het alleen als een amateur de implementatie doet mutsje, zouden anders de nieuwsrubrieken er niet mee vol gestaan hebben?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:10:
[...]

ralpje in "server2003 printprobleem"
Wordt een snmp check gedaan. Huilen met de pet op @ SP2 is het alleen als een amateur de implementatie doet mutsje, zouden anders de nieuwsrubrieken er niet mee vol gestaan hebben?
dat of je gebruikt brakke printdrivers (welke dus eigenlijk de boosdoener zijn en niet zozeer sp2)

A wise man's life is based around fuck you

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ja printers, altijd ellende....
Een aantal fabrikanten hebben tegenwoordig universal printer drivers dat is vaak ook al een hele verbetering.

soms helpt het om de printers opnieuw te installeren, eerst printers verwijderen op server EN clients, daarna ook de drivers verwijderen op server EN ook op de clients.

Dus bij 'printer & faxes' in het menu server properties openen.

Kan je eens posten om wat voor soort printers het gaat ?
Ik heb dit probleem dus ook met een lexmark e120n printer en tevens hoop moeite gehad om hp2600 color stabiel te krijgen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hp 2600 is toch een 'host based' printer? (en de 2605 een 'echte')

die 2600 is dan niet stabiel te krijgen, hostbased=ellende

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Stom toevallig gaat het inderdaad om HP2600 printers......

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dan gok ik dat het niet zo "toevallig" is als jij zegt :P

Vicariously I live while the whole world dies

Pagina: 1