Toon posts:

telefoonlijn (RJ11) past niet in Linksys modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag,

Doordat ik onlangs een dure modem/router van Linksys heb aangeschaft (Linksys Modem/Router WAG200G-E1) heb ik er voor gekozen om mijn nieuwe Alice internetverbinding via deze modem te laten verlopen, en niet via de modem/router die ik er gratis bij kreeg. Ik heb hier ook voor gekozen zodat ik dan wireless heb, iets wat de standaard modem/router niet heeft.

Ik heb het eerst wel geprobeerd met beide routers in een netwerk, en internet werkte dan prima. Alleen zaken als portforwarding kreeg ik niet voor elkaar, en na enkele uren aankloten besloot ik om toch gewoon alleen de Linksys modem/router te gebruiken.

Nu probeerde ik de binnenkomende telefoonlijn van KPN in het DSL slot op deze router/modem aan te sluiten, maar helaas kwam ik er achter dat dit een RJ45 slot is, en geen RJ11 zoals de router/modem die ik van Alice heb ontvangen.

De RJ11 past er uiteraard wel in, maar het lampje gaat niet branden, dus het werkt niet op deze manier.

Dus nu de vraag: Hoe zorg ik ervoor dat de RJ11 gaat passen en werken op deze RJ45 aansluiting?

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Gezocht naar splitters/adapters hiervoor, maar verder dan dit product (http://www.shoppingcentre...-rj45-adapter-p-3807.html) kwam ik niet.. een vergelijkbaar product is niet te vinden
- flink gegoogled op oplossingen, maar daar is het probleem meestal andersom; een rj45 die in een rj11 zou moeten passen.. bij enkele vergelijkbare voorbeelden riep men dat de rj11 gewoon zou moeten werken in de rj45 aansluiting, maar dat is dus niet het geval..

Alvast bedankt!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het is volgens mij de ISDN versie, heb je ISDN?

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:28:
Het is volgens mij de ISDN versie, heb je ISDN?
heb ik een Linksys router/modem voor een ISDN aansluiting gekocht denk je? In de handleiding lees ik hier verder nix over.. er wordt bij de aansluiting alleen gevraagd of ik al een modem heb of niet.. niks over ISDN..

En nee dus, heb geen ISDN.. wat stom van me als het idd een modem voor ISDN is :X

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 15:31 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 17:41

ralpje

Deugpopje

Een RJ11 past prima in een RJ45 connector, en werkt dan ook gewoon, als je hem er maar netjes recht indoet.
Anders is het heel simpel om er een RJ45 aan te (laten) knijpen, de pinout is gewoon gelijk

Ik denk eerder dat je eerder een Annex A/B probleem hebt: een ISDN lijn met analoge router, of andersom.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:30:
[...]

heb ik een Linksys router/modem voor een ISDN aansluiting gekocht denk je?
En nee dus, heb geen ISDN.. wat stom van me :X
Staat als het goed is op de doos welke versie je hebt. POTS of ISDN.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:31:
[...]

Staat als het goed is op de doos welke versie je hebt. POTS of ISDN.
doos helaas niet bij de hand nu.. ik ga ff googelen op deze Linksys.. thnx so far..

Verwijderd

Topicstarter
fck, jullie hebben idd gelijk, wat enorm dom van me :x
(bron: http://www.wirelesslan-sh...ex_B_draadloos/index.html)

betekent dit sowieso een nieuwe modem/router kopen of zou ik de rj11 nog kunnen splitten voor ISDN ofso? vast niet...

Verwijderd

De WAG200G-E1 bevat een ISDN modem, en geen Analoge modem. Je zult hem dus moeten ruilen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:34:
betekent dit sowieso een nieuwe modem/router kopen of zou ik de rj11 nog kunnen splitten voor ISDN ofso? vast niet...
Lijkt me niet, ISDN is namelijk digitaal en analoog is ehmm ja.. analoog

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 15:37 ]

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
mag ik je er even op wijzen dat je geen andere modem op je alice aansluiting kunt gebruiken!
Kan ik mijn eigen ADSL- modem aansluiten?

Nee, dit is niet mogelijk. Alleen de geleverde Copperjet 1616 modem kan worden gebruikt. Uiteraard is het mogelijk om achter het modem eigen netwerkapparatuur (bijv. een switch of wireless router) aan te sluiten. De Copperjet modem is als zgn. router ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
stef-o schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:40:
mag ik je er even op wijzen dat je geen andere modem op je alice aansluiting kunt gebruiken!

[...]
oh bedankt voor de opmerking!
op het alice gebruikersforum las ik mensen die dit succesvol gelukt is, maar blijkbaar nu niet meer..
Dat wordt dan maar weer kloten met 2 routers in 1 netwerk :x echt al uren mee lopen kloten maar die interface van die copperjet van Alice is ook heel slecht.. maargoed, dat is weer een ander probleem..

iig probleem 'opgelost', bedankt en zal voortaan eerst eens goed lezen :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 15:44 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Die Copperjet kun je toch ook gewoon in bridged-modus zetten en dan je router alle routering op je netwerk laten afhandelen?

Rail Away!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Mad Marty schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:49:
Die Copperjet kun je toch ook gewoon in bridged-modus zetten en dan je router alle routering op je netwerk laten afhandelen?
MIsschien kan je de copperjet wel bridgen, maar hoe wou je de linksys laten routeren als je de wanpoort niet kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad een oplossing die ik tegenkwam.. zelfs met mooie tutorial erbij.. maar steeds halverwege de tutorial liep ik vast (weet niet meer precies waar) en kreeg ik mijn internet niet werkend.. een andere oplossing die ik vond was de portforwarding op deze Alice modem/router instellen, maar bij elke forwarding die ik toevoeg kreeg ik een vage error waar ik na wat googelen niet meer verder kwam..

heb (volgens mij) redelijk wat verstand van netwerken e.d., maar bovenstaande oplossingen heb ik tot dusver nog niet succesvol kunnen toepassen.. maar ik ga 't maar gewoon weer proberen! misschien ook nog eens op tweakers zoeken of anderen hier ook mee hebben lopen spelen..

nu weer even aan't werk :)

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:54:
[...]

MIsschien kan je de copperjet wel bridgen, maar hoe wou je de linksys laten routeren als je de wanpoort niet kan gebruiken.
ik heb ook nog een nieuwe Linksys WRT54GS (puur router) liggen waar ik dit probleem niet heb.. dus dat moet goed komen..

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, want die modem/routers hebben meestal geen wan poort

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1