Ik wil muziek afspelen vanaf PC naar geluidsinstallatie, die 2 verdiepingen lager staat. Nu doe ik dat met Logitech Wireless System add-on receiver, maar die is net niet krachtig genoeg qua zendvermogen. Die is leuk voor in de kamer van de PC naar een Ipod, maar meer niet. Wie weet hiervoor een goed en betaalbaar alternatief?
Kabel trekken.
Draadloos ga je nooit een degelijke kwaliteit krijgen als je door twee verdiepen moet..
Welke aansluiting gebruik je om te verbinden?
Draadloos ga je nooit een degelijke kwaliteit krijgen als je door twee verdiepen moet..
'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
Is de Xmod/Xdock van Creative misschien iets voor je?! Volgens de specificaties een bereik van 30 m, heb 't een keer zien werken op een Creative perspresentatie, werkte best goed daar. Kan je helaas niks vertellen over de werking in de "echte" praktijk en hoe het zit met vloeren en muren.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Verwijderd
Bedoel je kwaliteit van het geluid of kwaliteit van de sterkte van het signaal??msicaron schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:23:
Kabel trekken.
Versterk het signaal door een betere antenne te kopen:
bv LINKSYS HGA7S High Gain Antenna 7Dbi for R-SMA Connectors
Naast je versterker een ontvanger:
Squeezebox, D-LINK DSM-520 Wireless High Definition Media Speler, sonos, oude pc, etc
Ik zelf zou persoonlijk voor de Squeezebox gaan, deze levert wel dergelijk een goede kwaliteit.
een 24 bits burr brown decoder!
een 24 bits burr brown decoder!
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Kabel trekken gaat niet lukken door twee betonnen vloeren.msicaron schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:23:
Kabel trekken.
Je kan ook eens kijken voor een Roku Soundbridge, ook wireless, maar een stuk goedkoper dan een Squeezebox.
Daar kun je ook een Freecom Musicpal voor gebruiken € 89,95 in de pricewatch....
Heb je ook nog internet-radio en weerbericht enz. met de nieuwste firmware.
Heb je ook nog internet-radio en weerbericht enz. met de nieuwste firmware.
Mss niet bekend hier maar mijn lokale audioboer gebruikt daar sets voor van Amphony. Dat spul werkt op 5.8GHz, dus geen storing van 2,4GHz meuk (zo'n beetje alles dezer dagen). Verder stuurt Amphony z'n signalen ongecomprimeerd door, aanradertje imo. Wel even proberen, heb er vandaag een wireless koptelefoon van gekocht maar die vind beton niet zo leuk. Wellicht dat dit met de audiozenders anders is...
Wat is het vermogen van je hoofdtelefoon? Dat kun je vergelijken met dat van die gewone zendertjes, als ze in dezelfde band zitten en dan je conclusie mbt beton trekken.
Gebruik Devolo Microlink Audio adapters, dus via het stopcontact
Werkt perfect!!
Werkt perfect!!
[ Voor 3% gewijzigd door Bergenfietsen op 14-06-2008 20:50 ]
Mja en de buren kunnen meegenieten?
Waarom zijn de dingen die jij aanraadt zo geweldig?
Beide hangen wat samen..(slecht signaal-> damaged sound transfer -> slecht geluid) Ik denk dat je bepaalde plaatsen gaat hebben waar er niemand mag staan of je hebt geen geluid meer.. Ik heb dit al bij gewone radio aangezien men systeempje in een gesloten kast staat (voorkant alleen open).Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:00:
[...]
Bedoel je kwaliteit van het geluid of kwaliteit van de sterkte van het signaal??
Versterk het signaal door een betere antenne te kopen:
bv LINKSYS HGA7S High Gain Antenna 7Dbi for R-SMA Connectors
Naast je versterker een ontvanger:
Squeezebox, D-LINK DSM-520 Wireless High Definition Media Speler, sonos, oude pc, etc
En een kabel door een betonne vloer krijgen gaat wel hoor.. Ik heb van op het verdiep lager netspanning en coax naar men stereo getrokken. En netwerk, netstroom en coax naar men pc.. Door een volledige betonnen plateau om het balkon recht te houden.
Met een degelijke boor (eerst kleine; dan grotere) en een sterk boormachiene lukt dit heus wel (vergeet de klopfunctie niet aan te zetten anders kan het lang duren
Die hoge frequenties werken enkel op voldoende korte afstand. Anders zijn ze erg snel verstoord (zeker boven 6GHz). Maar dit kan ook een optie zijn hoewel ik blijf mijn twijfels hebben bij draadlose transfer.Cubefanatic schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:22:
Mss niet bekend hier maar mijn lokale audioboer gebruikt daar sets voor van Amphony. Dat spul werkt op 5.8GHz, dus geen storing van 2,4GHz meuk (zo'n beetje alles dezer dagen). Verder stuurt Amphony z'n signalen ongecomprimeerd door, aanradertje imo. Wel even proberen, heb er vandaag een wireless koptelefoon van gekocht maar die vind beton niet zo leuk. Wellicht dat dit met de audiozenders anders is...
Die oplossing over het stopcontact is mogelijk maar zou ik niet doen als het dicht bebouwd is of als er bedrijven zijn in de buurt. Ik heb een dergelijk systeem voor internet maar ik woon naast en veld en tussen de oudere mensen dus ik heb hier geen probleem mee maar in het midden van de stad of van een industrie terein zou ik dit niet doen.
Hou er ook rekening mee dat die dingen soms tot 500m ver gaan.. dit betekend dat ze ook tot ver buiten je eigen huis te ontvangen zijn
[ Voor 34% gewijzigd door msicaron op 14-06-2008 23:16 ]
'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
Neem aan dat je mij bedoelt?Boudewijn schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:39:
Mja en de buren kunnen meegenieten?
Ben totaal niet technisch, maar ik heb begrepen dat de buren niet mee kunnen genieten omdat de adapters maar op 1 fase gebruikt kunnen worden. (of zeg ik nu iets stoms?
Waarom ik die dingen geweldig vindt?
Ik kan zonder kabeltrekkerij en zonder extra apparatuur, via het stopcontact, al mijn muziek (zowel mp3 als lossless bestanden) die op mijn computer in een bijkamer staat, makkelijk op mijn stereo afspelen.
Ik kan nu met mijn laptop via het netwerk aangeven wat ik wil horen en voila.
Heb naar mijn zoektocht ook gekeken naar Squeezebox e.d , maar voor mij was het grootste nadeel dat er weer een apparaat met een display tussen komt,en dat wilde ik gewoon niet.
Verwijderd
Het eerste klopt helemaal niet. Bij een slecht wireless signaal gaat je geluid helemaal niet veranderen zoals bij een FM radio. Het is en blijft een digitale overdracht en of het signaal nu over kabel, lucht of rookwapperen wordt overgedragen, maak geen verschil.msicaron schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:11:
[...]
Beide hangen wat samen..(slecht signaal-> damaged sound transfer -> slecht geluid) Ik denk dat je bepaalde plaatsen gaat hebben waar er niemand mag staan of je hebt geen geluid meer.. Ik heb dit al bij gewone radio aangezien men systeempje in een gesloten kast staat (voorkant alleen open).
[...]
Die hoge frequenties werken enkel op voldoende korte afstand. Anders zijn ze erg snel verstoord
Wat wel gebeurt, is dat je snelheid naar beneden gaat en mogelijk zo laag dat je buffer direct leeggetrokken wordt tijdens het afspelen. Je geluid zal bijgevolg stoppen en pas terug starten als je buffer voldoende gevuld is. Verschrikkelijk irritant dus en gewoon niet bruikbaar.
Bekijk dus eerst of je snelheid voldoende is en gebruik al dan niet een sterkere antenne.
Persoonlijk ben ik geen voorstander voor al die straling (of het nu al dan niet schadelijk is, laat ik voor een andere discussie). Ik zou zelf dan ook kiezen voor een netwerk kabel van boven nr beneden te trekken of een andere oplossing.
Zoals eerder ook aangehaald, de DAC om van digitaal nr analoog te vertalen zal wel een groot aandeel in het geluid hebben. Bezuinig dus niet te hard hierop.
Verder klopt het inderdaad dat hoe hoger je frequency is, hoe hoger je bandbreedte maar hoe lager je bereik. Hou het dus maar gewoon bij Wifi als je draadloos wilt gaan.
Pagina: 1