Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hack/Help: Programmeren intel-chipset (poweron schedule)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.net community. Na lang zoeken op het internet ben ik al iets dichter bij een oplossing maar zoek nu hulp bij de laatste stappen. Voor de intel-chipset op de mac moederboden kun je bepaalde registers zetten om de computer automatisch te laten opstarten, b.v. op weekdagen om 10.00u AM. (MacOS > system preferences > energy settings > schedule)

Windows op de mac (via bootcamp) heeft die bepaalde instelling echter niet. (deze heeft enkel de mogelijkheid voor 'restart computer after power-failure')

Nu zoek ik een programmatje om de opstart-tijden en dagen te programmeren op de chipset. Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen kijken of wie kan me hierbij helpen?

Hierbij wat info die ik al heb met o.a. verwijzing naar de chipset documentatie:
http://blog.nicotine.co.z...mini-after-power-failure/

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:32
Gewoon in OSX dat ding zetten en de bootdisk aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Zsub, helaas wordt deze bits in de registers ge-reset na herstart (in ieder geval het restart bit, klok-settings weet ik niet zeker) Daarom wordt ook aangeraden deze bits vrij vroeg tijdens het boot-process opnieuw te zetten.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je bent op zoek naar een programma en post je vraag daarom in een programmeerforum in de hoop dat wij het voor je gaan programmeren ofzo? :? Zo werkt het hier helaas niet. :P Misschien kunnen de mensen in Apple Talk je verder helpen; ik verplaats je topic dan ook even.

SEA>>APL

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Nee NMe, die kunnen dat ook niet, omdat deze meneer een Windows programma zoekt...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het hier toch specifiek om een Windows programma gaat, kunnen de mensen in Windows Clients je wellicht beter helpen :)
APL > WOS

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Jij bent opzoek naar een (Windows) ACPI WakeUp ("RTC Alarm") tool, b.v.:

http://www.highspheres.com/products/wakemeup/
http://www.boraxsoft.de/CMOSTimer_eng.html

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Het topic is wat heen en weer ge-pinponged maar alvast dank SKILLa, dat laatste linkje stemt me erg hoopvol. Lijkt toch iets ingewikkelder dan het eenvoudige mac-configuratiescherm of zelfs nvram_wakeup voor linux :-)

Bij dat eerste linkje staat elke 'standby' mode werkt (S1 tot S3), terwijl volledig uitzetten S5 is (all power off). Ik ga eens wat testen met CMOStimer en hopelijk is BootCamp (EFI versus BIOS) niet een onneembare barriere. Het is natuurlijk mogelijk dat Apple een eigen methode heeft om door haar eigen BIOS emulatie heen te prikken, alhoewel het eigenlijk een vrij gangbaar Intel-mainboard is, wie weet.

Als er nog anderen tips en info zijn dan hou ik me graag aanbevolen.
Pagina: 1