Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vannacht ben ik in slaap gevallen terwijl mijn K800i (bijna 2 jaar oud) nog muziek aan het spelen was (zoals zovaak).

Echter wil hij nu helemaal niet meer opstarten. Ik heb hem al 2 uur aan de lader gehad, maar ik krijg niet eens het bericht dat hij aan het laden is. Het enige wat ik zie als ik de laadkabel in m'n telefoon steek is dat het IR lampje een stuk of 8-10 flikkert en that's it.

Ik heb ook geprobeerd om evt. een firmware upgrade te doen, dmv van de c-toets in gedrukt te houden. Maar ik krijg geen enkele melding op m'n pc dat er nieuwe hardware is gevonden (wat wel zou moeten). Daarnaast heb ik 2 pc's geprobeerd om fouten aan de pc uit te sluiten.

Het lijkt erop dat hij dus dood is en probleem wat meer K800's hebben gehad, maar dat was vooral in het begin van hun levensperiode.

Ik heb gekeken op wotanserver.com, hiervoor zou ik 7 euro moeten gaan betalen om het misschien te redden, maar ik vraag me af of dat wel gaat lukken aangezien het opstarten van de mobiel in firmware-upgrade-modus niet lukt. En ik heb weinig zin om mijn geld te gaan verprutsen aan iets wat toch niet werkt.

Heeft iemand enig idee of ik deze telefoon nog kan redden of beter direct een nieuwe aan kan schaffen?

edit: naar een SES gaan is geen optie, want dat kost ook geld en dan kan ik toch beter een nieuwe aanschaffen.

edit2: de wotanclient kan de telefoon ook niet vinden (niet met de c-toets en ook niet met 2+5)

[ Voor 7% gewijzigd door bartbh op 13-06-2008 14:20 ]

• bartbh
  • Niet online
Niemand?

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:17
Ik heb het ook gehad. Ben toen gewoon met de telefoon langs een service point geweest, en werd kosteloos herstelt.. duurde een paar minuten. Had uiteraard nog wel garantie.

Het herstellen ging met speciale flash software. Ik vroeg nog of ik dat ook mocht hebben, als het weer eens zou gebeuren.. maar dat mocht dus niet ;)

/edit
Mocht je geen garantie meer hebben, zal het ook niet zo heel veel kosten om het te herstellen. Het was een werkje van een paar minuten, en kon er gewoon op wachten.

[ Voor 21% gewijzigd door borstel op 14-06-2008 19:10 ]

• bartbh
  • Niet online
borstel schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:08:
Ik heb het ook gehad. Ben toen gewoon met de telefoon langs een service point geweest, en werd kosteloos herstelt.. duurde een paar minuten. Had uiteraard nog wel garantie.

Het herstellen ging met speciale flash software. Ik vroeg nog of ik dat ook mocht hebben, als het weer eens zou gebeuren.. maar dat mocht dus niet ;)

/edit
Mocht je geen garantie meer hebben, zal het ook niet zo heel veel kosten om het te herstellen. Het was een werkje van een paar minuten, en kon er gewoon op wachten.
Bij het herstellen, waren toen al je gegevens nog wel aanwezig? Zoals telefoonnummers, agena-items etc?

Ik ben benieuwd of ze er bij zo'n server point nog wel wat mee kunnen, aangezien via de USB er geen enkel teken van leven te zien is (zowel op de normale manier (met c-toets) als via 2+5 toets). M'n nieuwe telefoon heb ik al besteld, maar het zou nog wel fijn zijn als ik m'n gegevens nog weer terug zou kunnen halen.

Enig idee trouwens hoe lang er garantie op zit? (Hi, zoals ik zei nog net geen 2 jaar oud)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Batterij en SIM al eens verwijderd en opnieuw geplaatst ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:17
bartbh schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:21:
[...]
Bij het herstellen, waren toen al je gegevens nog wel aanwezig? Zoals telefoonnummers, agena-items etc?

Ik ben benieuwd of ze er bij zo'n server point nog wel wat mee kunnen, aangezien via de USB er geen enkel teken van leven te zien is (zowel op de normale manier (met c-toets) als via 2+5 toets). M'n nieuwe telefoon heb ik al besteld, maar het zou nog wel fijn zijn als ik m'n gegevens nog weer terug zou kunnen halen.

Enig idee trouwens hoe lang er garantie op zit? (Hi, zoals ik zei nog net geen 2 jaar oud)
Ik had exact het zelfde. Ik kon thuis ook helemaal niks meer, via de USB. Volgens mij ben je wel alles kwijt. Maar ik had een volledige -redelijk recente- back-up toen. Ze re-flashen hem gewoon, met een speciaal SE programma.

Misschien staat hier nog wel nuttigs tussen?

• bartbh
  • Niet online
SKiLLa schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:27:
Batterij en SIM al eens verwijderd en opnieuw geplaatst ?
Meerdere keren, bood helaas geen soelaas.
borstel schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:38:
[...]

Ik had exact het zelfde. Ik kon thuis ook helemaal niks meer, via de USB. Volgens mij ben je wel alles kwijt. Maar ik had een volledige -redelijk recente- back-up toen. Ze re-flashen hem gewoon, met een speciaal SE programma.
Hmm, dat zuigt dan wel. Die telefoon zal me aan m'n reet roesten, de gegevens heb ik veel meer aan. Agena-items met klanten etc, contactgegevens.
Maar goed, misschien toch de moeite waard om hem te laten flashen. Misschien kan ik hem dan nog verpatsen.

Verwijderd

Sony-Ericsson biedt 2 jaar garantie. Ga er inderdaad wel vanuit dat je gegevens gewist worden.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:39
bartbh schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:09:
[...]

Meerdere keren, bood helaas geen soelaas.

[...]
Hmm, dat zuigt dan wel. Die telefoon zal me aan m'n reet roesten, de gegevens heb ik veel meer aan. Agena-items met klanten etc, contactgegevens.
Maar goed, misschien toch de moeite waard om hem te laten flashen. Misschien kan ik hem dan nog verpatsen.
Die gegevens staan neem ik aan op een sd kaartje ofzo, heb je al geprobeerd of die nog te redden is? (de telefoonnummers zullen wel op je sim kaart staan

• bartbh
  • Niet online
Bartske_16 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:35:
[...]

Die gegevens staan neem ik aan op een sd kaartje ofzo, heb je al geprobeerd of die nog te redden is? (de telefoonnummers zullen wel op je sim kaart staan
Het geheugenkaartje heb ik er al uit. Daar is verder niks mis mee.
Maar gegevens zoals kalenderitems etc staan daar niet op. En de telefoonnummers staan niet op de sim, aangezien de simkaart limieten kent zoals de lengte van de naam en maar een nummer per persoon. Alleen het nadeel daarvan is.... Ja dat is nu dus pijnlijk duidelijk.

Verwijderd

Tja, elke GSM kan kapot gaan. Niemand heeft tegen jou gezegd dat je je telefoon niet mocht synchroniseren met je PC. Voor zover mij bekend is dat prima mogelijk met de K800i. Als je dan een nieuw toestel koopt staat je agenda, adressenboek, etc. allemaal weer binnen 5 minuten op je nieuwe toestel.

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
ook gehad. rom flashen en probleem is opgelost!

kun je doen met KKClient

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 13:01
Nieuwe kopen! Even wachten nog, kan je de iPhone kopen :)

• bartbh
  • Niet online
Mischa_NL schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:04:
ook gehad. rom flashen en probleem is opgelost!

kun je doen met KKClient
Ik heb al verschillende clients geprobeerd, maar geen enkele kon de telefoon detecteren helaas.
orange.x schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:05:
Nieuwe kopen! Even wachten nog, kan je de iPhone kopen :)
Heb al een nieuwe besteld ;) (N82) De iPhone trekt mij niet zo, qua specificaties iig.

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 22:55
Ondanks dat ik dit euvel ook al een keer heb gehad, heb ik nu wat anders.
Het scherm licht wel op, maar verder doet ie niks meer..........geen infrarood-LEDje

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 22:55
iemand een idee wat ik kan doen? Zal wel weer opsturen worden he?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Topic-kaping is *not done*. Daarnaast mis ik in je bericht wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.