Toon posts:

filesharing tussen vista en 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:
Er zijn drie computers, de eerste is een HP pavilion (mo. RT509AA) die met vista werkt, dan zijn er twee toshiba satallite laptops (mo. PS25E 2KTLO en 4070CDT) met als OS windows 98. Tussen deze drie computers wil ik een lokaal netwerk opzetten zonder internet. De computers zijn met elkaar verbonden door een Sohocom 5port ethernet switch (FSW-2105TX).

Een vierde computer (die niet verbonden hoeft te worden met het netwerk) beschikt wel over internet via een draadloze lynxs router. Een van de laptops maakt via die router draadloze internet verbinding.

Ik heb nog geen verbinding tussen deze computers kunnen krijgen.

Weet iemand hoe je zo'n netwerk opzet?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd.
Zoek eens op Statische Ip adressen.
Dit is basis netwerken raadpleeg is wikipedia of een of andere FAQ

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, eerst zelf even uitzoeken wat de basis is om een netwerk aan te leggen. Nu is Win98 wel een vreemde eend in de bijt, al helemaal icm met Vista, maar er moet genoeg te vinden te zijn om überhaupt een start te maken. Kom je er dan nog niet uit, post dan je bevindingen en/of vraagstukken :)

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 14:55

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ehhm hoe zat dat ook weer.... ohhwja ;) Het account waarmee je je bij 98 aanmeld moet je ff toevoegen bij Vista. Dan moet het wel kunnen werken lijkt me. Dit werkte altijd bij de 98-W2K combo als ik me goed herinner.