Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieu-s
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-02-2024
Beste Tweakers,

Om een hotmail account of MSN te begruiken met de HTC Touch Dual krijg ik niet voor elkaar.
Op m'n vorige toestel, de HTC s730, automatisch de instellingen ophalen zodra je een bestaand hotmail account invoerd, en werken! Op de Touch Dual kreeg ik eerst de melding dat de verbindingsmogelijkheden beperkt waren en was de account ook meteen weer verwijderd, dit was te verhelpen door de verbindings instellingen op "vodafone GPRS" te zetten in plaats van "vodafone LIVE". Toen kreeg ik de melding niet meer maar liep het toestel steeds vast tijdens verbinden, batterij eraf halen was de enige optie... Na opstarten was de account weer verdwenen. Toen handmatig de instellingen (pop3 en smtp) proberen in te voeren zonder resultaat... Hier kreeg ik de melding op dat ik de mail-instelling moest controleren... Dit lukt dus niet... Zodra ik de Touch Dual aan de USB prik en een bestaand hotmail account invoer doet hij het meteen! MSN ook! Waarschijlijk door een "gedeelde internet verbinding". Zodra ik hem van de USB af haal bestaat het, nu inmiddels "Windows Live" hetende (Die naam heeft hij zelf aan dit account gegeven en dit account is niet meer te verwijderen(?!)...), account nog wel maar verzenden/ontvangen werkt niet! Zodra ik "verzenden/ontvangen" klik, komt er onderin "verbinden..." te staan tot ik 't zelf stop en er wordt niks verzonden of ontvangen...

Ook een "casema mail" account ingesteld... werkt perfect! Net als op de s730

Iemand enig idee waarom hotmail/MSN met de s730 zonder problemen allemaal vanzelf werkt en waarom het met de Touch Dual niet werkt?

Het is een beetje een lang verhaal geworden maar dit om te voorkomen dat er dingen worden gepost die ik zelf al gecheckt had.

Bvd!

[ Voor 3% gewijzigd door Thieu-s op 13-06-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieu-s
Niemand een oplossing voor dit probleem?

Klinkt 't wel bekend in de oren voor sommigen?
Niemand anders problemen hiermee?
Hoor 't nl. vaker, de "telefoon-boer" heeft dit regelmatig gehoord maar kan ook geen oplossing vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thieu-s schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:09:
Niemand een oplossing voor dit probleem?

Klinkt 't wel bekend in de oren voor sommigen?
Niemand anders problemen hiermee?
Hoor 't nl. vaker, de "telefoon-boer" heeft dit regelmatig gehoord maar kan ook geen oplossing vinden!
Een aantal oplossingen:

Verwijder de complete zooi van internet instellingen dus alle internet verbindingen en instellingen weggooien
dan kun je als het goed is via www.vodafone.nl
de instellingen opnieuw aanvragen die worden dan toegezonden
en probeer het dan nog eens

mocht dit niet lukken raad ik aan om eens te contacten met microsoft ( msn )

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieu-s
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:26:
[...]

Een aantal oplossingen:

Verwijder de complete zooi van internet instellingen dus alle internet verbindingen en instellingen weggooien
dan kun je als het goed is via www.vodafone.nl
de instellingen opnieuw aanvragen die worden dan toegezonden
en probeer het dan nog eens

mocht dit niet lukken raad ik aan om eens te contacten met microsoft ( msn )

O-)
Helaas...
Na harde reset... alles weg... opnieuw de instellingen van vodafone ontvangen... Zonder resultaat...
Dit moét toch gewoon mogelijk zijn... Toestel is niet voor niets met MSN uitgevoerd...

Zaterdag naar Belcompany, schijnt "The Wizard" aanwezig te zijn... _/-\o_
Wie weet... ... ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij verbindingen proxy uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dat is het inderdaad, instellingen, verbindingen, proxy en dan het vinkje bij proxy verbinding uitzetten. Welk filiaal zit die wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieu-s
JAAAAAAAA!!!! Kom er net per toeval zelf achter!!! Wilde net melden dat 't gelukt is...
Uitvinken van 't vakje "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met het Internet" did the trick!!!
Toch bedankt allen!!!

"The Wizard" staat alleen op zaterdag in BC filiaal in Nieuw Vennep...

Pfoeh... bijna m'n oude s730 (splinter nieuw rukding) weer in gebruik genomen, alleen omdat dít niet lukte!
Iemand interesse? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Thieu-s op 04-07-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dank is groot, heb ook een aantal dagen zitten puzzelen hoe ik msn op mijn toestel kon krijgen,, Idd. de proxy uit vinken. Dat was alles..

Bedankt nogmaals
Pagina: 1